جام جهانی شمشیربازی – گرجستان؛ اعلام رده بندی نهایی شمشیربازان ایران،پاکدامن هفتم شد، عابدینی هشتم

جام جهانی شمشیربازی – گرجستان؛ اعلام رده بندی نهایی شمشیربازان ایران،پاکدامن هفتم شد، عابدینی هشتم
دیدارهای انفرادی مسابقات شمشیربازی جام جهانی گرجستان در حالی پیگیری شد که در میان 156 شمشیرباز شرکت کننده در این رقابت ها، علی پاکدامن به عنوان هفتم دست یافت و مجتی عابدینی هم هشتم شد.

به گزارش روابط عمومی  کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون شمشیربازی، مسابقات شمشیربازی جام جهانی گرجستان روز شنبه با برگزاری دیدارهای جدول 64 نفره به بعد پیگیری در تفلیس پیگیری شد. در این روز از رقابت ها علی پاکدامن و مجتبی عابدینی تا صعود به مرحله یک چهارم و قرار گرفتن در جمع هشت بازیکن برتر پیش رفتند اما با متحمل شدن شکست در این مرحله از صعود بازماندند. این دو شمشیرباز در رده بندی نهایی و در میان 156 شمشیربازی که از 31 کشور در این رقابت ها شرکت کرده بودند، جایگاه های خوبی را به دست آوردند.

عملکرد شمشمیربازان اعزامی ایران به مسابقات جام جهانی گرجستان و رده بندی نهایی آنها به این شرح است:

علی پاکدامن روز جمعه در مرحله مقدماتی حریفانی از ایتالیا، آمریکا، انگلیس، ژاپن و اسپانیا را در مرحله مقدماتی شکست داد و موفق شد به طور مستقیم راهی جدول ۶۴ نفره شود، این بازیکن روز شنبه در جدول ۶۴ نفره مسابقات در مصاف با جولیو از فرانسه به برتری ۱۵ بر ۱۰ دست یافت و به جدول ۳۲ نفره رسید. پاکدامن در این بخش مقابل آلبرتو پگرینی قهرمان جهان از ایتالیا ۱۵ بر ۱۳ پیروز شد و به جمع ۱۶ بازیکن برتر راه یافت سپس مقابل حریفی از کره جنوبی که قهرمانی جهان را در کارنامه دارد ۱۵ بر ۱۰ پیروز شد و به جمع هشت شمشیرباز برتر راه یافت. این شمشیرباز اسلحه سابر دیدار خود در مرحله یک چهارم را برابر لیم باخ از آلمان برگزار کرد و طی آن با متحمل شدن شکست ۱۵ بر ۸ از صعود به مرحله نیمه نهایی و کسب مدال بازماند.علی پاکدامن در نهایت جایگاه هفتم مسابقات را به خود اختصاص داد.

مجتبی عابدینی هم که روز جمعه پس از کسب پنج پیروزی برابر نمایندگان ژاپن، اتریش، گرجستان، جزایر ورجین و انگلیس در مرحله مقدماتی موفق شد در مرحلع حذفی حریفی از اسپانیا را شکست دهد و راهی جدول ۶۴ نفره مسابقات شود، سه دیدار ابتدایی روز شنبه خود را به ترتیب در جدول ۶۴،۳۲ و ۱۶ نفره مسابقات برگزار کرد و به ترتیب برابر حریفی از فرانسه به برتری ۱۵ بر ۱۱ رسید. سپس  مقابل ژیلاکی قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ پیروز شد و در جدول ۱۶ نفره هم واگنر آلمانی را با نتیجه ۱۵ بر ۱۰ شکست داد. عابدینی در مرحله یک چهارم نهایی نیز رقابتی نزدیک و پایاپای برابر قهرمانی المپیک از رومانی داشت اما در نهایت این بازی را واگذار کرد و از صعود به نیمه نهایی بازماند.در رده بندی نهایی عابدینی هشتم شد.

 در چارچوب همین رقابت ها محمد رهبری که روز جمعه با شکست دادن نمایندگان فر انسه، روسیه، هنگ کنگ و آذربایجان در مرحله مقدماتی و غلبه بر حریفی از آمریکا در جدول ۹۶ نفره راهی جدول ۶۴ نفره شده بود، روز شنبه در این مرحله نتیجه دیدار نخست خود را واگذار کرد و با کسب جایگاه 49 به کار خود در بخش انفرادی این رقابت ها پایان داد.

بر پایه این گزارش، همچنین فرزاد باهرارسباران دیگر نماینده ایران در رقابت های شمشیربازی جام جهانی گرجستان بود که از صعود به جدول ۶۴ نفره بازماند. در این رقابت ها ارسباران در مرحله مقدماتی نمایندگان کانادا، فرانسه، آذربایجان، گرجستان و ژاپن را شکست داد. این شمشیربازی پس از استراحت در جدول ۱۲۸ نفره مسابقات، مقابل نماینده روسیه در جدول ۹۶ نفره شکست خورد و از صعود بازماند. ارسبارن در نهایت در رده 67 ایستاد.

دیدارهای تیمی مسابقات شمشیربازی جام جهانی گرجستان در اسلحه سابر روز یکشنبه (امروز )  برگزار خواهد شد و تیم کشورمان در اولین بازی خود مقابل کشور آذربایجان صف آرایی خواهد کرد و پس از آن به مصاف آمریکا خواهد رفت .

۱۹ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۲۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.