جت چف، مدرس FIVB: ایران تنها کشور آسیایی برگزار کننده دوره مربیگری سطح سه است

جت چف، مدرس FIVB: ایران تنها کشور آسیایی برگزار کننده دوره مربیگری سطح سه است
مدرس و مدیر ویژه دوره های مربیگری سطح سه بین الملل فدراسیون جهانی والیبال گفت: این دوره ها معمولا بر اساس برنامه های توسعه فدراسیون جهانی برگزار می شود، اما فدراسیون والیبال ایران تنها فدراسیون آسیایی است که خودش برگزار کننده این دوره است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، جیوکوجت چف مدرس و مدیر بلغاری دوره مربیگری سطح سه بین الملل در حاشیه این دوره افزود: فدراسیون جهانی والیبال در بسیاری از کشورها بر اساس برنامه های توسعه خود این دوره را برگزار می کند، اما در ایران این فدراسیون والیبال است که این دوره را زیر نظر فدراسیون جهانی برگزار می کند که نشان از توجه و اهمیت رشد و توسعه والیبال برای این فدراسیون در ایران دارد.
وی تصریح کرد: برگزاری این دوره بعد از 20 سال فرصت مناسبی برای مربیان ایرانی بود که سطح علمی خود را افزایش دهند. خوشبختانه شرکت کنندگان نیز انگیزه بسیار خوبی برای آموختن دارند و با اشتیاق در مباحث کلاسی شرکت می کنند. البته شرکت در این دروه ها با محدودیت هایی در جهان روبروست و علاقمندان باید در مراکز توسعه FIVB در آن شرکت کنند.
رییس کمیسیون فنی فدراسیون جهانی والیبال تصریح کرد: این دوره تنها بخشی از سیستم آموزش در ایران است و شرکت کنندگان باید به صورت مداوم در دوره ها شرکت کنند تا همگام با رشد والیبال، در مربیگری نیز پیشرفت داشته باشند. خوشبختانه ایران تنها کشور آسیایی است که این دوره را برگزار می کند و مربیان ایران باید از این فرصت ها بهترین بهره را کسب کنند.
وی درباره میانگین سنی شرکت کنندگان در دوره مربیگری سطح سه بین الملل ایران و تفاوت آن با سایر دوره ها گفت: میانگین سنی اصلا اهمیت ندارد. باعث خوشحالی است که از 20 مربی شرکت کننده ایرانی در این دوره سه نفر خانم هستند و این می تواند به والیبال زنان ایران که تفاوت زیادی با مردان دارد، کمک کند.
مدرس بلغاری فدراسیون جهانی والیبال در پاسخ به این سوال که چه توصیه ای برای مربیان ایرانی دارد؟ گفت: مربیان ایرانی باید ارتباط بیشتری با جهان والیبال داشته باشند. من چون مربیان را تنها در کلاس ها و دوره ها دیدم، نمی توانم ارزیابی خوبی از مربیان ایرانی داشته باشم، اما نتایج کسب شده از سوی تیم های والیبال مردان ایران نشان می دهد که مربیان خوبی در این کشور فعال هستند که این نتایج نتیجه کار آنان است.
وی در خصوص عملکرد تیم ملی والیبال ایران در جام جهانی گفت: ایرانیان بیش از اندازه به نتایج تیم ملی خود در جام جهانی حساس شده اند. اگر مردم به توانایی والیبال ایران آگاهی کافی داشته باشند، درک می کنند که ایران می تواند سهمیه المپیک را کسب کند. هر چند کشورهای محدودی توانایی حضور و لذت بردن از بازی های والیبال المپیک را دارند.
جیوکوجت چف افزود: طبیعی است که نتایج والیبال ایران را باید با دیگر جنبه های این کشور مقایسه کرد ،مگر ایران در تجارت و صنعت چه رتبه ای در جهان دارد که مردم انتظار رتبه بسیار خوب در والیبال از تیم خود دارند. ایرانیان باید دید خود را نسبت به والیبال بازتر کنند. بر اساس عملکرد والیبال یک کشور در یک تورنمنت نمی توان در باره عملکرد کلی والیبال آن کشور ارزیابی داشت. باید ببنید که والیبال ایران در 15 سال پیش کجا بوده است و در حال حاضر کجاست، اینگونه بررسی ها میزان رشد و توسعه یک رشته ورزشی را مشخص می کند.
وی تاکید کرد: تا جایی که متوجه شدم افراد حرفه ای زیادی در فدراسیون والیبال ایران مشغول به کار هستند که این موضوع در آینده به رشد این رشته ورزشی کمک زیادی خواهد داشت. اگر واکنش ها به عملکرد تیم ملی در جام جهانی خیلی منفی باشد، کمک زیادی به والیبال نخواهد شد.
مربیان شرکت کننده در دوره مربیگری بین الملل سطح سه باید موضوعی را که مدیر گروه از قبل برای آنان مشخص کرده است، به عنوان کار عملی در کلاس ارائه کنند. مدرس فدراسیون جهانی والیبال درباره نحوه ارائه این مطالب از سوی مربیان ایرانی گفت: تفاوت زیادی بین ارائه ها وجود دارد. بیشتر آنان از وضعیت خوبی برخودارند اما تعدادی نیز در سطح متوسط و یا حتی ضعیف بوده اند که باید مشکلات این مطالب برطرف شود. در مجموع می توان گفت که پوستری با رنگ های مختلف است.
دوره مربیگری بین الملل سطح سه از روز یکشنبه هفته گذشته با همکاری کمیته آموزش و پژوهش فدراسیون والیبال آغاز شده و فردا (یکشنبه) 12 مهرماه به پایان می رسد.
جیوکوجت چف از بلغارستان به عنوان مدیر و مدرس و هانس وگت از آلمان به عنوان کمک مدرس در این دوره تدریس می کنند.
این دوره با حضور 26 مربی (پنج زن و 21 مرد) که حداقل دو سال از زمان اخذ مدرک مربیگری بین المللی سطح 2 آنان گذشته بود، آغاز شد اما در حال حاضر 22 نفر در آن حضور دارند.

۱۱ مهر ۱۳۹۴ ۱۳:۵۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.