انتقام شیرین از مدعی مغرور/ بسکتبالیستهای کشورمان با گذشتن از سد کره به نیمه نهایی صعود کردند

انتقام شیرین از مدعی مغرور/ بسکتبالیستهای کشورمان با گذشتن از سد کره به نیمه نهایی صعود کردند
تیم ملی بسکتبال ایران با عبور از کره جنوبی در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا 2015 دو پاداش گرفت: صعود به نیمه نهایی و انتقام از فینال بازی های اینچئون.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ فینالیست های بازی های آسیایی 2014 اینچئون امروز در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های بسکتبال آسیا از ساعت 10 صبح به وقت تهران با یکدیگر روبرو شدند.
تیم ملی ایران با لباس های سفید رنگ و تیم کره جنوبی با لباس های سرمه ای در شروع مسابقه وارد میدان شدند.
**شروع انفجاری
کامرانی، آفاق، نیکخواه بهرامی، ساهاکیان و حدادی انتخاب های اولیه بائرمن سرمربی تیم ملی ایران برای دیدار مقابل کره بودند. دونگ گئون یانگ، سونگ مین چو، مون تای یانگ، جونگ کیو کیم و سونگ هیون لی هم به عنوان بازیکنان اصلی کره وارد میدان شدند.
ملی پوشان در شروع مسابقه به خوبی به توصیه های تمرین روز قبل گوش داده و شروعی قدرتمند داشتند.
حامد حدادی اولین امتیاز را در همان حمله اول به دست آورد؛ اما امتیازات بعدی بین تمام بازیکنان تقسیم شد. نکته ای که سایت فدراسیون جهانی بسکتبال هم در گزارش قبل از مسابقه به آن اشاره داشت. به اعتقاد نویسندگان فیبا، موفقیت ایران تنها به بازی تیمی مربوط است و با وجود اینکه چندین ستاره در این تیم حضور دارند؛ نمی توان هیچ بازیکنی را یک سر و گردن از دیگران بالاتر دانست.
** حبس نفس کره در یک کوارتر
بازیکنان کره جنوبی با حرکات انفجاری و سریع در مسابقات اول جام ملت ها، حریفان خود را گیج می کردند. بازیکنان ایران هم در کوارتر اول، علاوه بر اینکه جلوی حرکات کره ای ها را به خوبی گرفتند، حملات سریعی داشتند و تا پایان کوارتر 23 امتیاز به دست آوردند. تیم کره در مقابل به عدد 10 نرسید و کوارتر اول با نتیجه 23 بر 8 به نفع ایران تمام شد.
شش بازیکن ایران در کوارتر اول موفق به کسب امتیاز شدند و حامد حدادی با 8 امتیاز و اوشین ساهاکیان با 6 امتیاز بیشترین سهم را در این امتیازات داشتند.
** ورود بازیکنان تازه نفس
سرعت بالای بازی باعث شد که بائرمن در کوارتر دوم تمام پنج بازیکن اولیه را تعویض کند و کار را به بازیکنان تازه نفس بسپارد. سعید داورپناه در شروع این کوارتر یک پرتاب سه امتیازی به ثمر رساند تا روند امتیازآوری ایران را در ده دقیقه دوم هم ادامه دهد.
همچنین بائرمن در ادامه کوارتر مدیریت زمانی خوبی با تعویض های خود انجام داد تا روند برتری ایران در بازی حفظ شود.
**مصدومیت بازیکن کره
سونگ هیون لی یکی از بازیکنان اصلی کره جنوبی در اواسط کوارتر دوم به شدت مصدوم شد. رفتار نیمکت نشینان ایران در زمان مصدومیت این بازیکن جالب توجه بود. کادر پزشکی، بازیکنان و کادر ایران به سرعت بالای سر این بازیکن رفته و خواستار رسیدگی به وضعیت وی شدند.
لی دیگر موفق به ادامه بازی نشد و با ویلچر به رختکن انتقال پیدا کرد.
تیم ایران با وجود باخت 17 بر 13 در کوارتر دوم به عنوان برنده مجموع نیمه اول به رختکن رفت. این نیمه با نتیجه 36 بر 25 به نفع ایران تمام شد.
حامد حدادی با 12 امتیاز و 12 ریباند، بهترین آمار نیمه اول را داشت.
** بیدار شدن هیولا!
تب بالدوین سرمربی تیم فیلیپین که در سال 2011 مربیگری تیم اردن را برعهده داشت، قبل از جام ملت های آسیا تاکید می کرد که با پیروزی سال 2011 مقابل ایران، یک هیولا از این تیم خلق کردند.
بالدوین امسال هم با تیم فیلیپین یک بار موفق به بردن ایران شد؛ اما بازیکنان ایران تا کوارتر سوم دیدار مقابل کره نشان دادند که غول مورد نظر بالدوین بیدار است. ایران در کوارتر سوم، اختلافی 20 امتیازی با کره ایجاد کرد.
جونیونگ چوی بازیکن کره هم به عنوان اولین پنج خطایی مسابقه در دقایق آخر این کوارتر از زمین خارج شد.
**مصدومیت حامد آفاق
حامد آفاق یکی از پنج بازیکن اصلی ایران در اواخر کوارتر سوم با مصدومیت مچ پای خود باعث نگرانی تیم ایران شد. اصغر کاردوست سنتر ایران مجبور به حمل کردن آفاق به بیرون از زمین مسابقه شد. گارد شوتزن ایران تا پایان مسابقه هم موفق به بازگشت نشد.
تیم ایران بدون حامد آفاق به برتری در مسابقه ادامه داد و با نتیجه قاطعانه  75بر62  برنده شد.
۹ مهر ۱۳۹۴ ۱۳:۰۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.