تورنمنت بین المللی شمشیربازی – تایلند؛دو مدال دانشگاه آزاد در اسلحه سابر/ عابدینی در حضور کره ای ها طلایی شد

تورنمنت بین المللی شمشیربازی – تایلند؛دو مدال دانشگاه آزاد در اسلحه سابر/ عابدینی در حضور کره ای ها طلایی شد
مجتبی عابدینی و فرزاد ارسباران که در قالب تیم دانشگاه آزاد در تورنمنت بین المللی شمشیربازی تایلند شرکت کرده اند، در بخش اسلحه سابر این مسابقات به ترتیب صاحب مدال طلا و برنز شدند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون شمشیربازی، سومین روز از تورنمنت بین المللی شمشیربازی تایلند، روز گذشته با برگزاری دیدارهای اسلحه سابر مردان پیگیری شد که طی آن تیم دانشگاه آزاد، نماینده اعزامی ایران به این مسابقات توسط عابدینی و ارسباران صاحب مدال شد.

در چارچوب این بخش از مسابقات، مجتبی عابدینی بعد از غلبه بر حریفانی از تایلند (دو بازیکن)، کره جنوبی، اندونزی و هنگ کنگ، موفق شد در جدول ۳۲ نفره مسابقات نیز بازیکن دیگری از تایلند را شکست دهد و یک مرحله دیگر صعود کند.

عابدینی در جدول ۱۶ نفره مسابقات، شمشیربازی از هنگ کنگ را شکست داد و در جدول ۸ نفره نیز مقابل نماینده ای از کره جنوبی به برتری دست یافت و راهی نیمه نهایی شد. این ملی پوش شمشیربازی تیم دانشگاه آزاد در مرحله نیمه نهایی تورنمنت بین المللی تایلند برابر هم تیمی خود فرزاد باهر ارسباران به برتری دست یافت و راهی دیدار نهایی شد.

عابدینی در دیدار نهایی مقابل کره جنوبی به برتری دست یافت و مدال طلای تورنمنت بین المللی شمشیربازی تایلند در اسلحه سابر را از آن خود کرد.

فرزاد باهر ارسباران دیگر بازیکن تیم شمشیربازی اسلحه سابر دانشگاه آزاد نیز با شکستی که در مرحله نیمه نهایی مقابل مجتبی عابدینی متحمل شد، به مدال برنز دست یافت.

فرزاد باهر ارسباران در مرحله مقدماتی با غلبه بر سه بازیکن از کشور تایلند و نیز حریفانی از کره جنوبی، هنگ کنگ واندونزی، به عنوان صدرنشین گروه خود به مرحله حذفی راه یافت. این بازیکن در جدول ۳۲، ۱۶ و ۸ نفره مسابقات، حریفانی از تایلند را شکست داد و در نهایت با پذیرفتن شکست مقابل عابدینی در مرحله نیمه نهایی همراه با یک بازیکن تایلندی به مدال برنز مشترک دست یافت.

شمشیرباز تایلندی که همراه با ارسباران بر روی سکوی سوم تورنمنت بین المللی شمشیربازی تایلند ایستاد، همان بازیکنی است که مانع از صعود علی پاکدامن به مرحله نیمه نهایی شد. این شمشیرباز دانشگاه آزاد پس از اینکه در گروه مقدماتی مقابل حریفانی از تایلند (سه بازیکن)، کره جنوبی، اندونزی و هنگ کنگ به برتری دست یافت، در جدول ۳۲ و ۱۶ نفره مسابقات به ترتیب برابر نمایندگان تایلند و مالزی پیروز شد و به جمع ۸ بازیکن برتر دست یافت اما در این مرحله برابر حریف دیگری از کشور میزبان شکست خورد و با کسب عنوان پنجم به کار خود پایان داد.

عنوان اول، سوم مشترک و پنجمی عابدینی، ارسباران و پاکدامن در میان ۵۵ شمشیرباز شرکت کننده از کشورهای سنگاپور، مالزی، اندونزی، کره جنوبی، هنگ کنگ، تایلند، هند و لائوس به دست آمد.

امروز همچنین دیدارهای اسلحه فلوره تورنمنت بین المللی شمشیربازی تایلند در بخش دختران برگزار شود.

۴۸ بازیکن از کشورهای کره جنوبی، سنگاپور، تایلند، هند، اندونزی، مالزی و دانشگاه آزاد برگزار کننده این بخش از مسابقات بودند. در این بخش مطهره محسنی در جایگاه پنجم قرار گرفت، نگین کافی هشتم شد و سروناز مطهری نیز به عنوان چهاردهم دست یافت.

۷ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۳۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.