شاهکار مردان تنیس روی میز در مسابقات قهرمانی آسیا؛شکار کره شمالی پس از دهه ها انتظار

شاهکار مردان تنیس روی میز در مسابقات قهرمانی آسیا؛شکار کره شمالی پس از دهه ها انتظار
در رقابت های قهرمانی آسیا تیم ملی پینگ پنگ کشورمان عصر امروز مقابل تیم قدرتمند کره شمالی به میدان رفت در این بازی حساس و نفس گیر که بارها و بارها نتیجه بازی تغییر کرد سرانجام تیم ملی پینگ پنگ کشورمان با ارائه یک بازی دیدنی توانست کره شمالی یکی از قدرت های مسلم این رشته را بعد از 6 دهه شکست دهد و با اقتدار به جمع 8 تیم برتر رقابت های قهرمانی آسیا صعود کند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون ؛ تیم ملی تنیس روی میز مردان ایران در یکقدمی صعود به جمع ۸ تیم برتر ٱسیا ، عصر یکشنبه ساعت ۱۵ بوقت محلی به مصاف کره شمالی رفت .
 نخستین بازیکن ایران نوشاد عالمیان بود که با نمایشی دور از انتظار و فوق العاده ظاهر شد و با پیروزی سه بر دو چراغ اول را روشن کرد . نوشاد پس از آنکه ست اول را ۱۱ بر ۵ واگذار کرد ، در ست دوم موفق به شکست حریف با نتیجه نزدیک ۱۲ بر ۱۰ شد . اما ست سوم حکایت دیگری داشت و نوشاد ۱۱ بر دو بازی را واگذار کرد . در حالی که کمتر کسی تصور می کرد بازیکن محجوب ایران به بازی بر گردد او با جسارت مثالزدنی ، با بردن ۱۱ بر ۷ سیل همه را مات و مبهوت تکنیک خود ساخت . اوج کار نوشاد در ست پنجم بود که او با برتری مجدد ۱۱ بر ۷ توانست به پیروزی ارزشمندی دست پیدا کند .
 در بازی دوم نوبت نیما بود که با وجود بیماری و استراحت کوتاه به مصاف سین هیوک رفت و در دیداری عجیب شکست دو بر صفر را تبدیل به برد سه بر دو بسود خود کرد . نیما عالمیان ست اول را با نتیجه نزدیک ۱۱ بر ۹ باخت و در ست دوم هم ۱۳ بر ۱۲ تسلیم شد . اوج قدرت نیما در ست سوم به بعد پدیدار شد و او با سرویس های عالی و بازی تهاجمی ست های سوم ، چهارم و پنجم را با نتایج ۱۱ بر ۹ ، ۱۲ بر ۱۰ و ۱۱ بر ۹ از سین هیوک مغلوبی بزرگ ساخت تا تیم ایران در مجموع دو بر صفر از کره شمالی پیش افتد .
  در بازی سوم افشین نوروزی نتوانست کار را تمام کند و در بازی با وی هون در سه ست پیاپی با نتایج ۱۱ بر ۹ ، ۱۱ بر ۶ و ۱۱ بر ۴ باخت .
در بازی چهارم باز هم نوبت به نوشاد رسید . نوشاد عالمیان در این بازی مقابل سین هیوک حریف نیما در بازی دوم قرار گرفت . ست اول را نوشاد با حساب ۱۱ بر ۸ واگذار کرد ، اما در ست دوم بازی ۱۰ بر ۴ باخته را در میان تشویق اعضای تیم بانوان ۱۳ بر ۱۱ از ٱن خود کرد ‌.
 در ست های سوم و چهارم نوشاد عالمیان با نتایج ۱۱ بر ۵ و ۱۱ بر ۸ بازی را واگذار کرد تا سرنوشت تیم برنده به بازی پنجم کشیده شود .
در حساس ترین و سرنوشت ساز ترین بازی دو تیم نیما به دیدار نفر اول تیم کره سیل رفت . ست اول را نیما با روحیه بالا ۱۱ بر ۸ برد ، اما در ست دوم در یک بازی نزدیک که استحقاق باخت را نداشت ۱۳ بر ۱۱ مغلوب شد . نیما در ست سوم در دیداری یکطرفه به برد ۱۱ بر ۶ نایل آمد . نکته جالب اینکه این نتیجه پس از تساوی در عدد ۶ بدست آمد.
 اوج دلهره و اضطراب در ست چهارم بود ،جایی که دو تیم در امتیازات پایانی مساوی پیش می رفتند . پس از تساوی ۹ بر ۹ این شرایط تا امتیاز ۱۱ هم پیش رفت و در نهایت بازی ۱۳ بر ۱۱ بسود سیل شد تا همانند خود بازی این پیکار مهیچ و نفس گیر هم در ست پنجم مشخص شود
در حساس و سرنوشت ساز ترین بازی دو تیم نیما به دیدار نفر اول تیم کره سیل رفت . ست اول را نیما با روحیه بالا ۱۱ بر ۸ برد ، اما در ست دوم در یک بازی نزدیک که استحقاق باخت را نداشت ۱۳ بر ۱۱ مغلوب شد . نیما در ست سوم در دیداری یکطرفه به برد ۱۱ بر ۶ نایل آمد . نکته جالب اینکه این نتیجه پس از تساوی در عدد ۶ بدست آمد.
 اوج دلهره و اضطراب در ست چهارم بود ،جایی که دو تیم در امتیازات پایانی مساوی پیش می رفتند . پس از تساوی ۹ بر ۹ این شرایط تا امتیاز ۱۱ هم پیش رفت و در نهایت بازی ۱۳ بر ۱۱ بسود سیل شد تا همانند خود بازی این پیکار مهیچ و نفس گیر هم در ست پنجم مشخص شود
ست پنجم با برتری نیما آغاز شد و او خیلی زود بر اوضاع مسلط شد و با نتیجه ۵ بر ۳ زمین را عوض کرد و در ادامه هم با تمرکز خوب به برتری ۱۰ بر ۵ رسید و در نهایت با پیروزی 13 بر 11 تیم ایران را با برتری سه بر دو راهی جمع هشت تیم برتر پایانی کرد . به این ترتیب ایران پس از ۶ دهه موفق به شکست کره شمالی شد
 

۵ مهر ۱۳۹۴ ۱۵:۴۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.