دومین اجلاس وزرای ورزش کشورهای آسیایی ؛نائب رئیس ارشد ورزش ژاپن : ورزش آسیا بیش از گذشته نیاز به تبادل اطلاعات و همکاری دارد/ توکیو برای میزبانی المپیک 2016 آماده است

دومین اجلاس وزرای ورزش کشورهای آسیایی ؛نائب رئیس ارشد ورزش ژاپن : ورزش آسیا بیش از گذشته نیاز به تبادل اطلاعات و همکاری دارد/ توکیو برای میزبانی المپیک 2016 آماده است
معاون ارشد وزارت ورزش ژاپن ضمن اعلام آمادگی کشورش برای توسعه مناسبات ورزشی با کشورهای قاره کهن، خواستار حمایت همه جانبه کلیه کشورهای آسیایی از نامزدی توکیو برای بازی‌های المپیک 2016 شد.


به گزارش پایگاه خبری ورزش ایران، "ماتسوا هیروکازو" ، در دومین اجلاس وزرای ورزش کشورهای آسیایی در هتل استقلال تهران ، اظهار داشت: ژاپن متعهد است که در سه موضوع برگزاری مسابقات گوناگون بین المللی،مبارزه با دوپینگ و تبادل اطلاعات، مربیان، تحقیقات و داوران به ورزش آسیا خدمت کند.
وی با اشاره به جایگاه شورای المپیک آسیا و نقش این شورا در برگزاری مسابقات مختلف ، ضمن اعلام حمایت ویژه کشور متبوعش از شورای المپیک آسیا، خاطرنشان کرد:به عنوان یکی از نامزدهای برگزاری بازی‌های المپیک سال 2016 ،این توقع را از همه کشورهای آسیایی داریم که ما را برای تحقق این موضوع یاری کنند .هر چند هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک در نهایت اکتبر امسال میزبان المپیک 2016 را انتخاب خواهد کرد، اما حمایت کشورهای آسیایی برای رسیدن به هدف قاره بسیار مثمر ثمر خواهد بود.
معاون ارشد وزارت ورزش ژاپن با تاکید بر ضرورت پاکسازی ورزش از پدیده شوم دوپینگ تصریح کرد:در ژاپن هر سال یک میلیون و پانصد هزار دلار برای مبارزه با دوپینگ هزینه می شود ،این در حالی است که از سال 2008 تاکنون نیز سالانه مبلغ 410 هزار دلار صرف حمایت از سازمانهای مبارزه با دوپینگ کشورهای مختلف قاره آسیا می کنیم. همچنین امسال مبلغ 150 هزار دلار به صندوق ریشه کن کردن دوپینگ یونسکو کمک خواهیم کرد.
"ماتسوا هیروکازو" با اشاره به برگزاری المپیک ورزشهای نوجوانان در سنگاپور یادآور شد: به منظور آشنایی هرچه بیشتر با مقوله دوپینگ و ضرورت مبارزه با این پدیده از سنین پایه قصد داریم یک همایش بین المللی در خصوص ورزش نوجوانان و مبارزه با دوپینگ ، امسال برگزار کنیم که حضور همه کشورهای آسیایی در این اجلاس مثمر ثمر خواهد بود.
وی همچنین از شکل گیری یک تفاهم بین المللی بین کشورهای اردن، چین و ژاپن به منظور گسترش مسابقات ورزشی رشته های مختلف ورزشی خبر داد و از کشورهای شرکت کننده در اجلاس تهران خواست ضمن پیوستن به این معاهده بین المللی آن را در بیانیه پایانی اجلاس لحاظ کنند.
معاون وزارت ورزش ژاپن گسترش مناسبات ورزشی با کشورهای آسیایی را یکی دیگر از اولویت‌های ورزش کشورش برشمرد و تصریح کرد: ژاپن با صرف بالغ بر 32 میلیون دلار، نسبت به گسترش و توسعه ورزش در شرق آسیا بویژه در زمینه آموزشی گام بزرگی برداشته است و با کشورهای چین و کره جنوبی در این زمینه روابط عمیقی دارد و این آمادگی را دارد که این طرح خود را به صورت فراگیر در سراسر قاره آسیا اجرایی کند.
ماتسوا هیروکازو با تاکید بر ضرورت انجام کارهای تحقیقاتی به منظور رشد و توسعه ورزش در هر کشوری اضافه کرد:بی تردید برای رشد ورزش انجام کارهای زیربنایی و علمی ضروری است. در ژاپن سالانه 20 مبلغ میلیون دلار صرف تحقیقات ورزشی می شود و بر اساس نتایج به دست آمده از این تحقیقات ، ما برنامه های عملیاتی را در ورزش کشورمان پیش می بریم.

 

۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ ۱۱:۴۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.