مرحله دوم مسابقات گرندپریکس در سال 2015 - ترکیه؛ مدال طلا و برنز برای ایران در پایان روز دوم/تعداد مدال ها به 3 رسید

مرحله دوم مسابقات گرندپریکس در سال 2015 - ترکیه؛ مدال طلا و برنز برای ایران در پایان روز دوم/تعداد مدال ها به 3 رسید
در پایان دومین روز از مبارزات تکواندوکاران در آوردگاه سخت و نفس گیر مسابقات گرندپریکس کشورهای ایران، پرتغال و چین بر سکوی نخست سه وزن ایستادند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، مرحله دوم مسابقات گرندپریکس (G4) در سال 2015 با حضور 234 تکواندوکار از 50 کشور از صبح روز جمعه (27 شهریورماه) به میزبانی ورزشگاه "یاشار دوغو" شهر سامسون ترکیه آغاز و پس از سه روز پیکار امروز(یکشنبه) به پایان خواهد رسید.

این رقابتهای مهیج که با حضور 32 تکواندوکار برتر رنکینگ المپیکی و در 4 وزن المپیکی زنان و مردان پیگیری می شود، در پایان دومین روز این مسابقات که تکواندوکاران اوزان 49- کیلوگرم زنان و 58- و 80- کیلوگرم مردان به مصاف رقبایشان رفتند نمایندگان کشورهای ایران، پرتغال و چین
توانستند سه مدال طلا را بدست آورند.

در روز دوم این بازیها، ایران سه نماینده را در دو وزن مردان در اختیار داشت، آرمین هادی پور تکواندوکار وزن 58- کیلوگرم کشورمان که اولین سابقه حضورش در این رقابتها را تجربه می کرد در نخستین گام ابتدا "مهمت دالوس" از ترکیه را 18 بر 8 برد اما در ادامه نتیجه را 10 بر 13 به "شاو ژائو" از چین واگذار کرد و از دور رقابتها کنار رفت.

نماینده کشورمان در حالی در این مبارزه نتیجه را واگذار کرد که حریفش 20 سانتی متر از او بلند تر بود اما هادی پور در طول سه راند مبارزه، رقابت پایاپایی را با این تکواندواکار باتجربه چینی انجام داد. این بازیکن چینی مدال برنز جهان در سال 2015 و مدال نقره گرندپریکس در سال 2014 را در کارنامه داشت.

اما در وزن 80- کیلوگرم، تیم ایران، مهدی خدابخشی دارنده دو مدال طلا و یک مدال نقره گرندپریکس و مسعود حجی زواره دارنده یک مدال برنز گرندپریکس را در اختیار داشت. این دو تکواندوکار که هر دو عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه دارند در مرحله نیمه نهایی این پیکارها باید به مصاف هم می رفتند که حجی زواره با صلاحدید کادرفنی از مبارزه با خدابخشی انصراف داد تا مدال برنز این وزن به حجی زواره برسد و مدال طلا از آن مهدی خدابخشی شود.

مسعود حجی زواره برای راهیابی به مرحله نیمه نهایی این رقابتها ابتدا، 10 بر سه تکواندوکار پرتغال را برد، سپس با نتیجه 14 بر 13 از سد نماینده چین گذشت و در مرحله یک چهارم نهایی، "دامون سامسون" انگلیسی نایب قهرمان جهان در سال 2015 را از پیش رو برداشت.

اما مهدی خدابخشی، تکواندوکار 23 ساله کشورمان، پس از یکدور استراحت، به مصاف "رائول مارتینز گارسیا" از اسپانیا رفت که با نتیجه 13 بر 7 به برتری رسید و در ادامه با پیروزی 10 بر صفر مقابل نماینده ترک ها که میزبانی این دوره از مسابقات را برعهده دارند به مرحله نیمه نهایی رسید.

مهدی خدابخشی که در مرحله نیمه نهایی با انصراف حجی زواره، فینالیست شده بود، در مرحله پایانی نیز "چیک صلاح" ساحل عاجی که در مرحله اول مسابقات گرندپریکس مدال طلا را گرفته بود، در پیش رو داشت که این تکواندوکار نیز از مبارزه با خدابخشی انصراف داد .

طلای این دوره از رقابتها، سومین مدال طلای مهدی خدابخشی در مسابقات گرندپریکس است.

گفتنی است؛ پیش از این و در روز اول بازیها، ایران توسط سجاد مردانی به مدال نقره دست یافته بود.

مدال آوران روز دوم بازیها ///

وزن 49- کیلوگرم زنان:
1- "وو جونگ یو" از چین
2- "پانیپاک" از تایلند
3- "سوتلانا" از روسیه و "یاسمینا عزیز" از فرانسه

وزن 58- کیلوگرم مردان:
1- "روی باراگانسا" از پرتغال
2- "لونت تونکات" از آلمان
3- "شاو ژائو" از چین و "لوکاس گازمان" از آرژانتین

وزن 80- کیلوگرم مردان:
1- مهدی خدابخشی از ایران
2-"چیک صلاح" از ساحل عاج
3- مسعود حجی زواره از ایران و "روبرتو بوتا" از ایتالیا

۲۸ شهریور ۱۳۹۴ ۲۰:۳۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.