مرحله دوم مسابقات گرندپریکس در سال 2015 – ترکیه؛یک مدال نقره برای ایران در روز اول بازیها

مرحله دوم مسابقات گرندپریکس در سال 2015 – ترکیه؛یک مدال نقره برای ایران در روز اول بازیها
مرحله دوم مسابقات گرندپریکس در سال 2015، آغاز و نمایندگان تیم های امریکا، روسیه و کره جنوبی سه مدال طلای روز نخست این بازیها را بدست آوردند و تیم ملی کشورمان نیز به یک مدال نقره دست یافت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت سایت فدراسیون تکواندو، مرحله دوم مسابقات گرندپریکس (G4) در سال 2015 با حضور 234 تکواندوکار از 50 کشور از روز گذشته به میزبانی ورزشگاه "یاشار دوغو" شهر سامسون ترکیه آغاز و تکواندوکاران سه وزن 67- و 67+ کیلوگرم زنان و 80+ کیلوگرم مردان به مصاف رقبایشان رفتند.

این رقابتهای مهیج که با حضور 32 تکواندوکار برتر رنکینگ المپیکی و در 4 وزن المپیکی زنان و مردان به مدت 3 روز پیگیری خواهد شد، در پایان اولین روز این مسابقات، نمایندگان کشورهای روسیه، امریکا و کره جنوبی توانستند سه مدال طلا را بدست آورند.

اما در روز اول بازیها، ایران سه نماینده داشت که ماحصل آن کسب یک مدال نقره ارزشمند توسط سجاد مردانی بود.

در گروه زنان شکرانه ایزدی در وزن 67- کیلوگرم، در نخستین گام به مصاف "فریدا عزیزف" آذربایجانی رفت که پس از تساوی صفر – صفر در راند سوم، در راند طلایی نتیجه را واگذار کرد و در کمال ناباوری از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 67+ کیلوگرم، اکرم خدابنده نیز با دو پیروزی و یک باخت، در یک قدمی مدال از کسب سکو بازماند.

خدابنده در نخستین گام به مصاف "دونگ ها لی" از چین رفت، تکواندوکاری که دو بار در فینال قهرمانی آسیایی 2014 و بازیهای آسیایی اینچئون موفق به شکست اکرم شده بود اما خدابنده در این مبارزه با هوشمندی توانست 3 بر 2 به پیروزی برسد و راهی مرحله نیمه نهایی شود.

خدابنده در ادامه و در گام دوم به مصاف "بریسیدا اکوستا" رفت وتوانست در پایان سه راند مبارزه پایاپای 14 بر 9 نماینده مکزیکی ها را که مدال نقره جهان در سال 2013 را در اختیار داشت، شکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی برسد.

نماینده وزن 67+ کیلوگرم کشورمان که در این مرحله از ناحیه انگشت دست با شکستگی مواجه شده بود و درد زیادی را تحمل می کرد، در نیمه نهایی مقابل "جکی گالوی" امریکایی 7 بر 4 متوقف شد تا در یک قدمی مدال، از رسیدن به سکو بازمانـَد.

نماینده کشورمان با دو پیروزی و یک باخت عنوان پنجم این رقابتها را بدست آورد و 8.64 امتیاز به سبد اندوخته هایش در رنکینگ المپیک اضافه کرد.

در وزن 80+ کیلوگرم، تیم مردان ایران دو نماینده را در اختیار داشت، امید عمیدی تکواندوکار شایسته کشورمان در این رقابتها در نخستین گام "مارک اندره" از کانادا را پیش رو داشت که توانست با نتیجه 8 بر 6 به پیروزی برسد تا در گام دوم سجاد مردانی، دیگر نماینده کشورمان را پیش رو داشته باشد.

از آن سو سجاد مردانی نایب قهرمان جهان در سال 2013 و نفر هفتم رنکینگ المپیکی سنگین وزنان که پس از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت، در اولین مبارزه خود راهی آوردگاه سخت و نفس گیر گرندپریکس شده بود، در اولین مبارزه خود در یک رقابت یکطرفه و زیبا "دافید ساندرس" نیوزیلندی را در پایان راند دوم 12تایی کرد تا پیکار دوم نمایندگان کشورمان مقابل یکدیگر باشد که با صلاحدید کادرفنی تیم ملی و باتوجه به رنکینگ المپیکی دو بازیکن کشورمان و امتیازات المپیکی این رقابتها، امید عمیدی از مبارزه با سجاد مردانی انصراف داد.

سجاد در ادامه و در مرحله یک چهارم نهایی این رقابتها نیز در یک مبارزه بسیار زیبا توانست 11 بر 9 از سد "آرمان مارشال سیلا" از بلاروس بگذرد و با شایستگی به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کند.

نماینده کشورمان پس از این سه پیروزی، برای رسیدن به فینال این رقابتها در دیداری سخت و نفس گیر باید با "دیمیتری شوکین" از ازبکستان، قهرمان جهان در سال 2015، قهرمان دانشجویان جهان، دارنده مدال طلای گرندپریکس مسکو و نفر دوم رنکینگ المپیکی سنگین وزنان رقابت کرد که توانست با نتیجه 6 بر 5 به برتری دست پیدا کند و به مرحله پایانی راه پیدا کند اما در فینال این رقابتها نتیجه را به "چولهو جو" از کره جنوبی واگذار کرد و به مدال نقره دست یافت.

مسابقات گرندپریکس G4 است و به دارندگان مدال طلا 40 امتیاز، نقره 24 امتیاز و برنز 14.4 امتیاز در راستای افزایش امتیازات برای کسب سهمیه ریو 2016 تعلق خواهد گرفت.

مدال آوران روز اول بازیها ///

وزن 67- کیلوگرم:

1- آناستازیا از روسیه
2- هوا ژانگ از چین
3- نور تاتار از ترکیه و ایرم یامان از ترکیه

وزن 67+ کیلوگرم:

1- جکی گالوی ار امریکا
2- بیانسی والکدن از انگلیس
3- پترا ماتیجا از مقدونیه و ایوا رادوس از کرواسی

وزن 80+ کیلوگرم:

1- چولهو جو از کره جنوبی
2- سجاد مردانی از ایران
3- دیمیتری شوکین از ازبکستان و والکر وودزیج از آلمان

۲۸ شهریور ۱۳۹۴ ۱۰:۱۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.