جام جهانی؛ پیروزی بر ژاپن در سرزمین آفتاب

جام جهانی؛ پیروزی بر ژاپن در سرزمین آفتاب
تیم ملی والیبال ایران در هشتمین مسابقه خود در رقابت های جام جهانی 2015 توانست از سد میزبان عبور کند.

به گزارش روابط عمومی  کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، تیم های ملی والیبال ایران و ژاپن هشتمین و آخرین بازی مرحله دوم رقابت های جام جهانی 2015 در شهر اوساکا را از ساعت 14:50 به وقت تهران در سالن اوساکا مونیسی پال سنترال و در حضور 7 هزار تماشاگر برگزار کردند که این مسابقه با نتیجه 3 بر 2 و با امتیازهای 25 بر 22 ، 25 بر 23 ، 18 بر 25، 21 بر 25 و 12 بر 15 به سود ایران تمام شد. شهرام محمودی در شرایطی در این مسابقه برای ایران به میدان رفت و بازی کرد که از ناحیه کمر همچنان احساس درد می کرد، اما با این حال تا آخرین امتیاز برای موفقیت تیم ملی تلاش کرد. درخشش موسوی در این مسابقه کاملاً مشهود بود؛ وی با انگیزه بالای خود بارها مهاجمان حریف را دفاع کرد.
کواچ برای شروع این مسابقه با توجه به اینکه امیر غفور به دلیل درد از ناحیه شانه نمی توانست در ترکیب اصلی قرار بگیرد از عبادی پور، معروف، موسوی، غلامی، محمودی، میرزاجانپور و مرندی استفاده کرد. ست اول تقریبا پایاپای پیش رفت و ژاپنی ها با کسب امتیاز 16 تیم ها را روانه وقت استراحت فنی دوم کردند، اما در ادامه شاگردان نامبو عملکرد بهتری داشتند و در امتیاز 20 بر 17 به سود ژاپن، کواچ را مجبور به گرفتن وقت استراحت کردند. زمانی که با سرویس خوب میلاد عبادی پور ایران توانست امتیاز بگیرد و بازی 22 بر 21 به سود ژاپن شد، نامبو احساس خطر کرده و درخواست وقت استراحت کرد. این ست را ژاپنی ها با نتیجه 25 بر 22 به سود خود رقم زدند.
ست دوم را هم تیم ایران بدون تغییر آغاز کرد. ژاپنی ها ست دوم را هم خوب شروع کردند، اما با وجود اختلاف امتیازی که بین تیم ها ایجاد شده بود، ایران توانست در امتیاز 6 با حریف به تساوی برسد و پس از آن با سرویس های خوب موسوی ایران به امتیاز 8 رسید و تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. در اواسط ست دوم این مسابقه قائمی جایگزین میرزاجانپور شد. عملکرد خوب سید محمد موسوی در این ست بیش از هرچیز دیگر به چشم آمد؛ دو اشتباه در حمله تیم ایران توسط غلامی موجب شد تا تیم ها در امتیاز 19 به تساوی برسند و کواچ درخواست وقت استراحت کند. در این ست نامبو، سرمربی ژاپن بارها در ترکیب خود تغییر ایجاد کرد تا اینکه در امتیاز 22 تیم ها به تساوی رسیدند. پس از آن در امتیاز 23 بر 22 به سود ایران مهدوی جایگزین معروف شد. این ست با نتیجه 25 بر 23 به سود ژاپن تمام شد.
در آغاز ست سوم سامان فائزی جایگزین عادل غلامی شد و ایران بازی را خوب شروع کرد و توانست در امتیاز 8 بر 5 تیم ها را روانه وقت استراحت فنی اول کند. دفاع روی تور خوب بازیکنان ایران که با حضور فائزی تقویت شده بود توانست ایران را به امتیاز 10 برساند تا نامبو درخواست وقت استراحت فنی کند. در اواسط این ست میرزاجانپور که چند اشتباه را مرتکب شده بود جای خود را به عبادی پور داد. ایران در حالی توانست 19 بر 12 از حریف پیش بیفتد که شرایط دفاع روی تور و سرویس ایران بهتر شده بود. در امتیاز 20 بر 14 به سود ایران علیزاده جایگزین مرندی شد. ست سوم با نتیجه 25 بر 18 به سود ایران تمام شد.
برای ست چهارم کواچ از موسوی، معروف، فائزی، قائمی، مرندی، عبادی پور و محمودی استفاده کرد. این ست را هم ایران خیلی خوب شروع کرد و توانست از همان ابتدا اختلافی 4 امتیازی با حریف ایجاد کند و پس از آن تیم ها در امتیاز 8 بر 2 به سود ایران به وقت استراحت فنی اول رفتند. درخشش و جنگندگی موسوی در این ست هم بسیار به چشم می آمد. در این ست هم کواچ با توجه به شرایط به تناوب از مرندی و علیزاده استفاده می کرد. در امتیاز 11 بر 8 و زمانی که ژاپنی ها موفق شدند تا اختلاف را کم کنند، کواچ درخواست وقت استراحت کرد تا مانع امتیازگیری حریف شود. تیم ایران در ست چهارم در تمام فاکتورها برتر از حریف بود و در امتیاز 16 بر 10 تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. در ادامه این مسابقه ژاپنی ها بسیار تلاش کردند تا مانع امتیازگیری تیم ایران شوند، اما چندان موفق نبودند و در امتیاز 21 بر 17 به سود ایران نامبو درخواست وقت استراحت کرد. ست چهارم را تیم ایران با نتیجه 25 بر 21 به سود خود تمام کرد تا بازی به ست پنجم کشیده شود.
در ست پنجم هم کواچ از فائزی به عنوان سرعتی زن استفاده کرد؛ این بازیکن در ست هایی که به میدان رفت عملکرد خیلی خوبی داشت. این ست پایاپای پیش رفت و در امتیاز 4 هر دو تیم مساوی بودند، اما توپ گیری عقب زمین ایران موجب شد تا ملی پوشان بتوانند از توپ های برگشتی بهتر استفاده کنند. دفاع روی تور ایران هم در لحظات حساس این ست عملکرد خوبی داشت. ست پنجم را تیم ایران موفق شد با نتیجه 15 بر 12به سود خود رقم بزند.

۲۸ شهریور ۱۳۹۴ ۰۸:۳۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.