تیم ملی فردا عازم ترکیه می‌شود؛تکواندوکاران با 9 هوگوپوش در ایستگاه دوم گرندپریکس

تیم ملی فردا عازم ترکیه می‌شود؛تکواندوکاران با 9 هوگوپوش در ایستگاه دوم گرندپریکس
مرحله دوم مسابقات گرندپریکس در سال 2015، از روز 27 شهریورماه به مدت سه روز به میزبانی "سامسون" ترکیه برگزار خواهد شد و تیم ملی تکواندوی کشورمان در گروه مردان با 7 هوگوپوش و در گروه زنان با 2 هوگوپوش به مصاف رقبایش می رود.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون؛در گروه مردان، بیژن مقانلو 7 تکواندوکار را در اختیار دارد. در وزن 58- کیلوگرم آرمین هادی پور بعنوان تنها نماینده ایران برروی شیاپ چانگ می رود که اولین سابقه حضورش در این رقابتها را تجربه می‌کند. فرزان عاشورزاده نیز که تاکنون در این رقابتها 3 مدال طلا و یک نقره را بدست آورده است با صلاحدید کادرفنی مبارزه نخواهد کرد.

در وزن 68- کیلوگرم، علیرضا نصرآزادانی و ابوالفضل یعقوبی نمایندگان ایران هستند که البته پیش از این قرار بود، بهنام اسبقی راهی این مسابقات شود. این تکواندوکار که به تازگی از بند مصدومیت رها شده است و تمرینات خود را به همراه ملی پوشان پشت سر می گذارد، قرار بود در این دوره از مسابقات مبارزه کند اما پس از چند جلسه تمرین در اردوی تیم ملی تکواندو، با اعلام کادرفنی، ابوالفضل یعقوبی دیگر تکواندوکار کشورمان در این وزن جایگزین اسبقی شد.

بیژن مقانلو، سرمربی تیم ملی تکواندوی کشورمان در خصوص این تغییر می‌گوید: «بهنام اسبقی در اردوی جدید چند جلسه تمرین انجام داد و با توجه به اینکه زمان کوتاهی تا مسابقات گرندپریکس باقی مانده، برای ما مهم این بود که وی در اوج آمادگی قرار داشته باشد. برای همین تصمیم گرفتیم تا در مسابقات گرندپریکس ترکیه مبارزه نکند و در مرحله سوم گرندپریکس که در منچستر برگزار خواهد شد، بر روی شیاپ چانگ برود.»

اما در وزن 80- کیلوگرم، مهدی خدابخشی که در مرحله اول مسابقات گرندپریکس (مسکو)، استراحت کرد در این دوره از رقابتها به مصاف رقبایش خواهد رفت. خدابخشی 2 مدال طلا و یک مدال نقره گرندپریکس را در کارنامه دارد. مسعود حجی زواره نیز دیگر نماینده کشورمان در این وزن است.
با توجه به اینکه خدابخشی در جایگاه اول و حجی زواره در جایگاه چهارم رنکینگ المپیکی وزن سوم است، در صورتیکه نمایندگان کشورمان بتوانند مقابل تمامی حریفانشان به پیروزی برسند، در مرحله نیمه‌نهایی رو در روی هم قرار خواهند گرفت.

در وزن 80+ کیلوگرم، سجاد مردانی پس از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت، حالا در شیاپ چانگ ترکیه به مصاف رقبایش می رود. مردانی که سابقه حضور در مسابقات گرندپریکس را دارد در سال 2014 توانست 3 مدال برنز را بدست آورد. امید عمیدی نیز دیگر نماینده کشورمان در سنگین وزنان است که اولین سابقه حضور در مسابقات گرندپریکس را پشت سر می گذارد.

تیم ملی مردان تکواندوی کشورمان در اولین مرحله مسابقات گرندپریکس در سال 2015 که در مسکو روسیه برگزار شد. با 4 تکواندوکار به مصاف حریفانش رفت که یک مدال طلا توسط فرزان عاشورزاده و یک مدال برنز توسط ابوالفضل یعقوبی بدست آورد.

هدایت تیم ملی تکواندوی کشورمان برعهده بیژن مقانلو (سرمربی) و مهدی بی باک و مهرداد یوسفی (مربی) است.

اما در گروه زنان، تیم دو نفره ایران متشکل از شکرانه ایزدی و اکرم خدابنده است. این دو تکواندوکار در مرحله اول گرندپریکس در سال 2015 با قبول شکست برابر رقبایشان از کسب مدال بازماندند، حالا در در دومین سابقه حضورشان در این میدان بزرگ به دنبال جبران ناکامی هستند. اما غایب بزرگ تیم زنان ایران، کیمیا علیزاده است.

تکواندوکار طلایی کشورمان در مسابقات گرندپریکس مسکو مجوز حضور در این دوره از مسابقات را بدست نیاورد! باتوجه به اینکه 32 تکواندوکار حاضر در مرحله دوم مسابقات گرندپریکس در سال 2015 با رنکینگ ماه آگوست از سوی فدراسیون جهانی به این رقابتها دعوت شده‌اند، کیمیا علیزاده، در رنکینگ ماه آگوست وزن 57- کیلوگرم زنان در جایگاه چهل و دوم قرار داشت که با توجه به عدم انصراف دیگر تکواندوکاران این وزن، از مبارزه در این مرحله بازماند اما به طور قطع در مرحله سوم این مسابقات که اواخر مهرماه در منچستر برگزار می شود بر روی شیاپ چانگ خواهد رفت.

او برای آنالیز رقبایش به این رقابتها اعزام می شود.
مینو مداح، هدایت تیم ملی زنان کشورمان را برعهده دارد.

مسابقات گرندپریکس با حضور 32 تکواندوکار برتر رنکینگ المپیکی و در 4 وزن المپیکی زنان و مردان برگزار می شود. این رقابتها G4 است و به دارندگان مدال طلا 40 امتیاز، نقره 24 امتیاز و برنز 14.4 امتیاز برای افزایش امتیازات رنکینگ المپیک در راستای کسب سهمیه ریو 2016 تعلق خواهد گرفت.

*** برنامه مسابقات

جمعه (27 شهریورماه)
*** اوزان 67- و 67+ کیلوگرم زنان و 80+ کیلوگرم مردان:
شکرانه ایزدی، اکرم خدابنده، امید عمیدی و سجاد مردانی

شنبه (28 شهریورماه)
***اوزان 49- کیلوگرم زنان و 58- و 80- کیلوگرم مردان:
آرمین هادی پور، مسعود حجی زواره و مهدی خدابخشی

یکشنبه (29 شهریورماه)
***اوزان 57- کیلوگرم زنان و 68- کیلوگرم مردان:
ابوالفضل یعقوبی و علیرضا نصرآزادانی

مسابقات مرحله مقدماتی از ساعت 9 الی 12:30 به وقت محلی آغاز می شود و پس از یک ساعت استراحت از ساعت 13:30 الی 16 رقابتهای مرحله نیمه‌نهایی و نهایی پیگیری خواهد شد. توزیع مدال این مسابقات نیز از ساعت 18:15 است.

تیم ملی تکواندوی کشورمان برای شرکت در این رقابتها فردا (سه شنبه) ساعت 7:30 صبح از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) راهی محل برگزاری مسابقات می‌شود.

۲۳ شهریور ۱۳۹۴ ۱۶:۰۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.