از سوی وزارت ورزش و جوانان؛انتخاب «تکواندو» بعنوان برترین فدراسیون ورزشی

از سوی وزارت ورزش و جوانان؛انتخاب «تکواندو» بعنوان برترین فدراسیون ورزشی
با اعلام معاون توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی و پس از ارزیابی عملکرد فدراسیون ها در سال 93، فدراسیون تکواندو در رتبه بندی فدراسیون‌ها در ورزش قهرمانی کشور، جایگاه نخست را به خود اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون تکواندو؛ دکتر سجادی عصر دیروز در دیدار روسای فدراسیون های ورزشی با دکتر محمود گودرزی اظهار داشت : عملکرد فدراسیون ها در سال 93 براساس 2 محور اختصاصی و عمومی مورد بررسی قرار گرفت که در بخش اختصاصی شاخص هایی چون روند پیشرفت قهرمانی، میزبانی مسابقات بین المللی، توسعه روابط بین الملل و تدارک تیم ها دیده شده بود.

معاون وزیر در راستای توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای نیز به فدراسیون ها امتیازاتی را براساس، مسابقات لیگ، استعدادیابی، ارتقا سطح علمی مربیان و داوران، هیات های فعال برای مسابقات قهرمانی کشور در بخش مردان و زنان و توسعه باشگاه ها و تعداد ورزشکاران سازماندهی شده ارائه کردیم.

وی تصریح کرد: در رتبه بندی فدارسیون‌ها در ورزش قهرمانی تکواندو اول، کشتی دوم، کاراته سوم، دو و میدانی چهارم، ووشو پنجم، فوتبال دوازدهم و ورزش های سه گاه رتبه سی ام را به خود اختصاص دادند. در بخش توسعه رشته ورزشی شنا، شیرجه واترپولو اول، فوتبال دوم، بسکتبال سوم و تنیس در رتبه سی ام قرار دارد.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: همچنین در مجموع در رشته های قهرمانی، توسعه رشته ورزشی و مدیریت ورزش، کشتی اول، شنا شیرجه و واترپولو دوم، کاراته سوم، فوتبال چهارم، تکواندو پنجم ، دو و میدانی ششم و چوگان در رتبه سی ام قرار دارند.

وی تاکید کرد: لازم به ذکر است فدراسیون های والیبال، بولینگ، اتومبیل رانی، موتورسواری، وزنه برداری و هندبال عملکرد سال 93 خود را اعلام نکرده اند و به همین دلیل در رتبه بندی فدراسیون ها آنان را نیاوردیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه افزود: این یک ارزیابی نسبی و نظارتی بر عملکرد فدراسیون ها است و نمی تواند کاملا قطعی باشد.

وی در ادامه خاظرنشان کرد: ما این ارزیابی ها را برای تمام فدراسیون ها با توجه به عملکردشان انجام دادیم تا بتوانیم کارها را روانتر پیش ببریم. در ارزیابی انجام گرفته کسب درآمدها را مورد توجه قرار دادیم که بعضی از فدراسیون ها 400 درصد بیشتر از رقم پیش بینی شده کسب درآمد داشتند.

۲۲ شهریور ۱۳۹۴ ۱۲:۴۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.