جام جهانی؛ ایران یک امتیاز از لهستان گرفت ،قهرمان جهان به سختی از سد ایران گذشت

جام جهانی؛ ایران یک امتیاز از لهستان گرفت ،قهرمان جهان به سختی از سد ایران گذشت
تیم ملی والیبال ایران در چهارمین مسابقه خود در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۵ مغلوب قهرمان جهان شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت  فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال ایران از ساعت 7:40 به وقت تهران در سالن هاماماتسو آرنا چهارمین مسابقه خود در جام جهانی 2015 را برابر لهستان آغاز کرد. تیم ایران در این مسابقه با نتیجه 3 بر 2 و با امتیازهای 25 بر 18، 25 بر 23 ، 15 بر 25 و 20 بر 25 و 15بر 11مقابل لهستان، قهرمان جهان مغلوب شد.
این دو تیم در حالی برابر هم قرار گرفتند که پیش از این مسابقه تیم ملی لهستان در سه دیدار خود در جام جهانی 2015 موفق به شکست تیم های روسیه، آرژانتین و تونس شده و از هر سه بازی حداکثر امتیاز را کسب کرده و با 9 امتیاز به علت معدل ست کمتر و پایین تر از ایتالیا و امریکا در رده سوم جدول رده بندی قرار داشت. در طرف مقابل ایران از سه بازی گذشته خود دو پیروزی برابر تونس و ونزوئلا و یک شکست برابر آرژانتین را در کارنامه خود داشت.
کواچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران برای شروع مسابقه معروف، عبادی پور، میرزاجانپور، غفور، مرندی، غلامی و موسوی را انتخاب کرد. شاگردان بوبان بازی را بهتر از حریف آغاز کردند و توانستند در امتیاز 8 بر 6 اختلافی دو امتیازی با حریف قدرتمند خود ایجاد کنند. در ادامه تیم ایران عملکرد خوبی در سرویس و دفاع داشت، این در حالی بود که لهستانی ها اشتباهات زیادی در اسپک و سرویس داشتند. این ست را تیم ایران توانست با نتیجه 25 بر 18 به سود خود تمام کند.
بوبان برای ست دوم هم همان بازیکنان را وارد زمین کرد. سرویس های خوب امیر غفور، دفاع های ملی پوشان ایران و دریافت های عقب زمین ایران در ست دوم موجب شد در امتیاز 12 بر 9 اختلافی سه امتیازی به سود ایران بین دو تیم ایجاد شود، اما در ادامه لهستانی ها با دریافت های خوب در عقب زمین توانستند در امتیاز 18 بر 16 از ایران پیش بیفتند. در این ست کواچ تغییرات زیادی در ترکیب تیم ایران ایجاد کرد و با توجه به شرایط از مهدوی، قائمی و حتی صنوبر هم استفاده کرد. امیر غفور در این ست غیر از سرویس های خوبی که زد توانست در حمله هم عملکرد بسیار خوبی داشته باشد؛ البته در این بین نباید از تلاش و بازی خوب سایر بازیکنان هم به راحتی عبور کرد. این ست با نتیجه 25 بر 23 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.
ست سوم هم بدون تغییر برای ایران آغاز شد. لهستانی ها در این سست عملکرد بهتری در شروع داشتند؛ سرویس های خوب کورک و پس از آن دفاع های کم نقص لهستانی ها آنها را در امتیاز 9 بر 5 از ایران پیش انداخت و در امتیاز 10 بر 5 هم کواچ درخواست وقت استراحت کرد تا وقفه ای در روند امتیازگیری کورک از خط سرویس ایجاد کند. شاگردان آنتیگا در ست سوم خوب بودند این در حالی است که بازیکنان ایران افت چشمگیری داشتند و اکثر امتیازهای لهستان با اشتباهات ملی پوشان ایران کسب می شد. ست سوم را شاگردان کواچ با حساب 25 بر 15 به قهرمان جهان واگذار کردند.
ست چهارم را هم کواچ با همان ترکیب اولیه بازی را آغاز کرد. در این ست هم دریافت های عقب زمین لهستان کم نقص بود و شاگردان آنتیگا به خوبی از توپ های برگشتی استفاده می کردند. سرویس های مهار نشدنی کورک را بازیکنان ایران به سختی دریافت می کردند و به پاسور می رساندند، اما دفاع روی تور و دریافت عقب زمین لهستانی ها با عملکرد خوب خود برای کشورمان امتیازگیری می کردند. در امتیاز 16 بر 12 به سود لهستان تیم ها به وقت اسراحت فنی دوم رفتند. در این ست هم خطای سرویس در تیم ایران زیاد بود، ضمن اینکه ملی پوشان در حمله هم عملکردی مانند ست های قبلی نداشتند. این ست با نتیجه 25 بر 20 به سود لهستان تمام شد تا بازی به سست پنجم کشیده شود.
ست پنجم با همان ترکیب اولیه آغاز شد، اما تمام بازیکنان تلاش می کردند به یکدیگر انگیزه و روحیه جنگندگی بدهند. بازی در این ست پایاپایی پیش رفت تا اینکه در امتیاز 6 بر3 لهستانی ها با سرویس های خوب کورک از ایران پیش افتادند و باعث شدند  تا کواچ درخواست وقت استراحت کند. شاگردان آنتیگا در این ست هم عملکرد بهتری نسبت به ایران داشتند و موفق شدند با حساب 15 بر 11به پیروزی برسند تا دومین شکست ایران هم در جام جهانی 2015 ثبت شود.
لهستان یکی از قدرت های کنونی والیبال جهان و از هماهنگ ترین تیم های دنیاست که در تالار افتخاراتش سه طلا، سه نقره و یک برنز از رقابت های المپیک و جهان را دارد.
تیم ملی والیبال ایران فردا از ساعت 14:10 به وقت تهران در آخرین مسابقه مرحله نخست خود در جام جهانی 2015 باید به مصاف روسیه برود.

۲۱ شهریور ۱۳۹۴ ۱۱:۱۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.