جام جهانی جام جهانی؛والیبال ایران در گام اول مغلوب آرژانتین شد

جام جهانی جام جهانی؛والیبال ایران در گام اول مغلوب آرژانتین شد
تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در رقابت های جام جهانی 2015 والیبال مغلوب آرژانتین شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال ایران از ساعت 7:40 دقیقه(به وقت ایران) در نخستین مسابقه خود در رقابت های جام جهانی 2015 والیبال برابر تیم ملی آرژانتین قرار گرفت. این مسابقه در سالن هاماماتسو آرنا برگزار شد و با نتیجه 3 بر یک ( 27 - 25 ، 22 - 25 ، 22 - 25 و 24- 26) به سود آرژانتین خاتمه پیدا کرد.
ایران بازی را با ترکیب محمودی، عبادی پور، معروف، قائمی، مرندی و غلامی آغاز کرد و تا انتهای ست اول تغییری در ترکیب خود ایجاد نکرد. بازیکنان ایران بازی را خوب شروع کردند، اما رفته رفته آرژانتینی ها خود را در زمین پیدا کردند و توانستند در امتیاز 12 با ایران مساوی شوند. در ادامه هم شاگردان ولاسکو به روند رو به رشد خود ادامه دادند و توانستند در امتیاز 21 بر 15 اختلافی 6 امتیازی با ایران ایجاد کنند، اما زمانی که سعید معروف پشت خط سرویس قرار گرفت نتیجه بازی 21 بر 19 شد تا ولاسکو مجبور شود درخواست وقت استراحت کند. سرویس های خوب میلاد عبادی پور و دریافت های ضعیف آرژانتینی ها موجب شد تا بازی در امتیاز 22 به تساوی کشیده شود. در امتیاز 23 بر 22 به دلیل اشتباهی که در تعویض تیم آرژانتین ایجاد شد، بازی به مدت تقریباً دو دقیقه متوقف شد که همین امر باعث از دست رفتن سرویس عبادی پور شد، اما در پایان این ست با نتیجه 27 بر 25 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.
برای شروع ست دوم کواچ تغییری در ترکیب خود ایجاد نکرد. در آغاز این ست آرژانتینی ها شروع نسبتاً بهتری داشتند و موفق شدند در همان ابتدا اختلافی 2 امتیازی با ایران ایجاد کنند. در امتیاز 13 تیم ها به تساوی رسیدند تا این موضوع عصبانیت ولاسکو را به همراه داشته باشد؛ در ادامه هم هر دو تیم 2 بار سرویس های خود را از دست دادند. در امتیاز 18 بر 17 به سود ایران مهدوی جایگزین معروف شد تا بتواند در دفاع روی تور به تیم ایران کمک کند و همین اتفاق هم افتاد. در امتیاز 22 بر 21 آرژانتین از ایران پیش افتاد تا کواچ درخواست وقت استراحت کند.
در ست سوم هم کواچ ترکیب خود را تغییر نداد و هر دو تیم پایاپای بازی را آغاز کردند. اکثر سرویس های شاگردان ولاسکو به سمت عبادی پور زده می شد. در امتیاز 8 بر 7 به سود آرژانتین، تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. در امتیاز 9 بر 7 به سود شاگردان ولاسکو، عادل غلامی جای خود را به سامان فائزی داد. آرژانتینی ها روند خوب خود را ادامه دادند تا در امتیاز 16 بر 13 به سود شاگردان ولاسکو، هر دو تیم به وقت استراحت فنی دوم بروند. امیر غفور در امتیاز 17 بر 13 به سود آرژانتین جایگزین شهرام محمودی شد و در امتیاز 18 بر 14 غلامی به ترکیب بازگشت و جای فائزی را گرفت و در ادامه هم معروف جای خود را به مهدوی داد. این ست با تمام تلاشی که بازیکنان ایران کردند با نتیجه 25 بر 22 به سود آرژانتین تمام شد.
ست چهارم هم بدون تغییر نسبت به ترکیب اولیه بازی برای ایران شروع شد. در امتیاز 4 بر یک و در حالی که آرژانتینی ها در دفاع روی تور خوب شده بودند میرزاجانپور جایگزین عبادی پور شد و در امتیاز 5 بر یک به سود شاگردان ولاسکو که بازهم با دفاع روی تور آنها کسب شد، کواچ درخواست وقت استراحت کرد. تا امتیاز 8 بر 2 بازیکنان آرژانتین در دفاع روی تور بی نقص بودند و همین امر موجب شد تا ولاسکو هم بازیکنانش را تشویق کند. بعد از وقت استراحت فنی اول مهدوی جایگزین معروف شد و در ادامه هم موسوی جای خود را به غلامی داد. ملی پوشان ایران با وجود اختلافی که با حریف داشتند جنگندگی خود را از دست ندادند و با ورود صنوبر به زمین مسابقه ایران جان تازه ای گرفت، اما در پایان این ست هم با نتیجه 26بر 24به سود آرژانتین تمام شد تا شاگردان کواچ در بازی اول خود با نتیجه 3 بر یک مغلوب آرژانتین شوند.
تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود فردا چهارشنبه 18 شهریور از ساعت 10:30 (به وقت تهران) برابر تونس قرار خواهد گرفت.


۱۷ شهریور ۱۳۹۴ ۱۰:۱۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.