4مدال حاصل تلاش کاراته کاها در روز نخست رقابتهای قهرمانی آسیا

4مدال حاصل تلاش کاراته کاها در روز نخست رقابتهای قهرمانی آسیا
تیم ملی کاراته کشورمان در نخستین روز از سیزدهمین دوره پیکارهای قهرمانی آسیا به یک مدال طلا، 2 نقره و یک برنز دست یافت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک، در نخستین روز از سیزدهمین دوره پیکارهای کاراته قهرمانی آسیا که از روز گذشته در شهر یوکوهامای ژاپن با حضور 285 کاراته کا از 33 کشور آغازشد، تیم ایران توسط میر مهدی زاده در وزن منهای 60 کیلوگرم به مدال طلا رسید. سعید احمدی در وزن منهای 67 کیلوگرم و سحر کرجی در وزن منهای 50 کیلوگرم بانوان مدالهای نقره را کسب کردند و مدال برنز نخستین روز رقابتها هم برای تیم ایران در بخش کاتای انفرادی توسط مهران قربانعلی پور کسب شد.
امیر مهدی زاده نماینده وزن 60 کیلوگرم تیم ملی مردان کاراته در دیدار پایانی برابر حریفی از چین تایپه با نتیجه 9 بر صفر به برتری رسید و با این پیروزی مقتدرانه نخستین مدال طلای کاروان ایران و اولین طلای خود در مسابقات آسیایی را کسب کرد.
 سعید احمدی سومین نماینده مردان کشورمان در وزن منهای 67 کیلوگرم که موفق شده بود به دیدار پایانی راه یابد برابر حریف قزاقستانی شکست خورد و به مدال نقره رسید.احمدی در نخستین دیدار خود به مصاف نماینده سریلانکا رفت و با نتیجه 6 بر صفر به پیروزی رسید.در مبارزه دوم با حریف کویتی پس از تساوی در وقت قانونی با رای داوران در هانتی پیروز شد.در مسابقه سوم حریف اردنی را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد و به فینال راه یافت.
 در وزن منهای 50 کیلوگرم تیم ملی بانوان سحر کرجی در دیدار پایانی مقابل کاراته کای کشور میزبان قرار گرفت و پس از تساوی در وقت قانونی مبارزه با رای داوران در هانتی بازنده شد و به مدال نقره رسید.کرجی پیش از رسیدن به فینال حریفانی از سریلانکا(8 بر صفر)،چین تایپه ( 2 بر یک) و هنگ کنگ(2 بر صفر ) شکست داده بود.
مهران قربانعلی پور در نخستین مبارزه برابر کاتارویی از هنگ کنگ نتیجه را واگذار کرد تا در جدول شانس مجدد مبارازتش را ادامه دهد.قربانعلی پور در این گروه ابتدا کاتارویی از امارات را با 5 پرچم شکست داد و سپس نماینده چین تایپه را از پیش رو برداشت و به مدال برنز کاتای انفرادی مردان رسید.
 در در وزن 55- کیلوگرم رضا روشن در دیدار اول خود به مصاف حریفی از کویت رفت و با نتیجه 15 بر 9 شکست خورد.این کاراته‌کا در جدول شانس مجدد به مصاف حرف چین تایپه رفت و با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی رسید.در دیدار دوم هم روشن با حریف ژاپنی روبرو شد که با قبول شکست 7 بر 2 از کسب مدال برنز بازماند.
فاطمه چالاکی نماینده وزن 55 کیلوگرم تیم ملی کاراته بانوان  در نخستین مبارزه خود مقابل نماینده کره جنوبی با نتیجه سه بر یک شکست خورد.در صورت پیروزی حریف کره جنوبی چالاکی در مسابقات بعدی ورزشکار کشورمان می‌توانست شانس خود را در جدول شانس مجدد جست‌وجو کند اما حریف کره جنوبی در دیدار مقابل ورزشکار چین تایپه با نتیجه 5 بر 3 شکست خورد و بدین ترتیب نماینده‌ کشورمان از گردونه رقابت‌ها حذف شد.
مهسا  افسانه در نخستین گام موفق شد حریف سریلانکایی را با نتیجه 5 بر صفر شکست داده و راهی دور بعد شود.افسانه در دور دوم مقابل کاتارویی از ویتنام نتیجه را واگذار کرد و با توجه به نرسیدن این حریف به دور نهایی، افسانه از گردونه رقابتها کنار رفت.

۱۴ شهریور ۱۳۹۴ ۰۷:۲۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.