برگزاری چهارمین جلسه کمیسیون توسعه روابط بین الملل

چهارمین جلسه کمیسیون توسعه روابط بین الملل کمیته ملی المپیک در محل ستاد برگزاری کشورهای اسلامی شد.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛جلسه فوق با حضور مهندس شاهرخ شهنازی، محسن کبریایی زاده، همایون اردلان ، دکتر فاطمه رسولی، ماندانا رسولی ، حمیرااسدی و کهندانی برگزار گردید که در ابتداآقای کهندانی مدیر امور داخلی کشورهای اسلامی به عنوان مدعو  گزارش شرکت در دورهMEMOS را به اطلاع اعضاء رساند. دوره MEMOS از جمله برنامه های آموزشی کمیته بین المللی المپیک است که با همکاری المپیک سولیداریتی برای به روز نمودن و ارتقاء سطح دانش مدیران اجرایی ورزش برگزار می شود. شرکت کنندگان از سوی کمیته های ملی المپیک به برگزارکنندگان دوره معرفی می شوند و در صورت اخذ پذیرش می توانند در دوره شرکت نمایند. دوره زبان فرانسه هر دو سال یکبار و دوره زبان انگلیسی هر چهار سال یکبار برگزار می شود.
شرکت کنندگان جهت اخذ پذیرش می بایست پروژه تحقیقی موردنظر را که قابل اجرا در سازمان های ورزشی آنها می باشد را به مسئولین دوره پیشنهاد نموده و پس از اخذ پذیرش در طول مدت یکسال نسبت به تکمیل، ارائه و دفاع از آن اقدام کنند تا بتوانند مدرک تحصیلی MEMOS را که برابر با فوق لیسانس بین المللی می باشد دریافت کنند. شرکت کنندگان در دوره ملزم به شرکت در سه دوره آموزشی یک هفته ای در زمینه مدیریت منابع مالی و انسانی، ساختارهای سازمانی، بازاریابی و مدیریت راهبردی می باشند.
در ادامه آقای کهندانی توضیحات لازم را در خصوص پروژه MEMOS  با موضوع داوطلبین در دومین دوره بازیهای کشورهای اسلامی ارائه نمودند. مقرر شد جهت استفاده کاربردی از یافته های تحقیق جلسه ای با حضور اعضاء ستاد برگزای بازیهای کشورهای اسلامی و مسئولین شهرهای میزبان برگزار نسبت به ارائه یافته های تحقیق درجهت ساماندهی به امور داوطلبین دومین دوره بازیهای کشورهای اسلامی اقدام لازم به عمل آید. همچنین تحقیق فوق به زبان فارسی و انگلیسی ترجمه و پس از درج مقدمه ای از رئیس و دبیرکل ISSF و رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان جهت استفاده در اختیار روسای کمیته های داوطلبین دومین دوره بازیها قرار گیرد و یک نسخه نیز جهت بهره برداری برای ISSF و کشورهای عضو ارسال گردد.
 در ادامه موضوع نحوه گزینش افراد جهت شرکت در دوره ها و سمینارهای آموزشی و پژوهشی بین المللی ورزش بحث وتبادل نظر به عمل آمد، مقرر شد در جلسه آینده آیین نامه مربوطه مورد بررسی قرار گرفته و معیارها و شاخص های موردنیاز جهت انتخاب نمایندگان واجدشرایط برای شرکت در این دوره ها به شکل یک دستورالعمل جمع بندی تا پس از تصویب هیئت اجرایی به مورد اجرا گذاشته شود.
 همچنین مقرر شده به منظور بهره برداری از پروژه های انجام شده در MEMOS لیست پروژه ها گردآوری، ترجمه و در جلسه آینده مطرح گردد.

همچنین  خانم دکتر سلامی گزارش جلسه برگزار شده با آقای دکتر کیوان را درخصوص تعیین سرفصل های آموزشی برای آموزش مسئولین فدراسیونها، سرپرستان و مربیان و ورزشکاران تیم های ملی را به جلسه ارائه نمودند. مقرر شد سرفصل های زیر جهت برنامه های آموزشی فدراسیون ها در نظر گرفته شود:
• کلینیک یک روزه روانشناسی سفر مخصوص ورزشکاران
• آشنایی سرپرستان با توسعه سلامتی ورزشکاران در سفر
• تطابق بدن با فعالیت های فیزیکی در سفر
• آشنایی سرپرستان با وظایف محوله
• آموزش دوره های مکالمه زبان انگلیسی در حین برگزاری اردوهای ورزشی
در ادامه گزارش مراحل تدوین اساسنامه اتحادیه وزرای ورزش کشورهای آسیایی توسط خانم رسولی به جلسه ارائه گردید. مقرر گردید به منظور نهایی نمودن اساسنامه بر اساس استانداردهای وزارت امور خارجه یک نسخه از اساسنامه به همراه یک نامه رسمی برای واحد حقوقی وزارت امور خارجه ارسال گردد.
در پایان نشست فوق مقرر شد به منظور پیشبرد هرچه بهتر برنامه های بین المللی ورزش از ظرفیت سفارتخانه ها و           بخش های فرهنگی ذیربط آنها استفاده شود. در این ارتباط مقرر شد به عنوان گام اول خانم ها دکتر سلامی، رسولی و اسدی با هماهنگی و مراجعه به سفارت خانه های یونان، چین، کره جنوبی و کره شمالی رایزنی های لازم را در راستای تبادل مربی، جلب حمایت کشورهای یادشده در مجامع بین المللی ورزش، تبادل تیم ها، برگزاری مسابقات و رویدادها و اردوهای مشترک ورزشی، برگزاری سمینارهای علمی، برنامه های مبارزه با دوپینگ و ...  با مسئولین فرهنگی سفارت خانه های یادشده به عمل آورده و گزارش فعالیت های انجام شده را در جلسه آینده ارائه نمایند.

۵ آبان ۱۳۸۸ ۱۳:۱۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.