اهم اخبار هفتگی کمیته بین المللی المپیک

اهم اخبار کمیته بین الملی المپیک و فدراسیونهای ورزشی جهانی به اطلاع علاقه مندان به اخبار بین المللی می رسد.

فعالیت های کمیته بین المللی المپیک
رئیس
• ژاک روگ ریاست کمتیه بین المللی المپیک در این هفته به جمهوری خلق چین سفر کرد. نامبرده به محض ورود به پکن مستقیما به دفتر مرکزی کمیته ملی المپیک چین رفت تا نمایشگاهی پیرامون سی سال حضور چین در جنبش المپیک را افتتاح نماید. وی سپس با لیوکی رئیس سابق کمیته برگزاری دیدار کرد و از جانب او به شهروند افتخاری شهر پکن نائل آمد. "ژنلیاگ هی" ، "زایلینگ یو" و "تیموتی تسون تینگ فوک" اعضای کمیته بین المللی المپیک آقای روگ را همراهی کردند.
روز جمعه شانزدهم اکتبر وی پس از پکن راهی جینان در استان شاندونگ خواهد شد تا در مراسم افتتاح یازدهمین بازی های ملی چین و نمایشگاه هنری ورزش های ملی حضور یابد.
آقای روگ روز بعد به کینگدائو شهر میزبان رویدادهای قایقرانی بادبانی در بازی های پکن در سال 2008 پرواز خواهد کرد. برنامه وی شامل دبدار با شیاگنگ شهردار و بازدید از موزه قایقرانی بادبانی المپیک خواهد بود.
سفر نامبرده در شانگهای روز یکشنبه هجدهم اکتبر با حضور در فینال تورنمنت تنیس پیشکسوتان 1000 ATP خاتمه خواهد پذیرفت. او همچنین با "هان ژینگ" شهردار ملاقات خواهد کرد.
متفرقات  
• امروز شانزدهم اکتبر کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد که سه شهر رسما از سوی کمیته های ملی المپیک مربوطه برای میزبانی بیست و سومین دوره بازی های المپیک و دوازدهمین دوره بازی های پارالمپیک زمستانی در سال 2018 معرفی شده اند. این شهرها به ترتیب حروف الفبا عبارتند از : آنسی (فرانسه) ، مونیخ(آلمان) و پیونگ چانگ (کره جنوبی) . اکنون چهار شهر متقاضی وارد اولین مرحله از دو مرحله داوطلبی می شوند که دوره آن تا انتخاب شهر میزبان بازی های زمستانی 2018 در ژوئیه 2011 در دوربان (آفریقای جنوبی) خاتمه خواهد یافت.
• کمیته بین المللی المپیک در هفته جاری چالش های "بهترین ما " اقدام مبتکرانه جدید در فن آوری دیجیتالی که مردم جهان را مجاز می دارد تا فرصتی یکپارچه داشته باشند  که دربرابر ورزشکاران المپیک و همدیگر به رقابت پرداخته و آن چه را که در توان دارند به نمایش بگذارند ، راه اندازی کرد. این چالش بخشی از راهبرد درازمدت برای فعالیت های سازمان یافته "بهترین ما" بوده که هدف آن ایجاد ارتباط میان ارزش هایی که نسل جوان امروز در آن سهیم بوده و ارزش های جنبش المپیک (برتری ، دوستی و احترام) هم بین بازی ها و هم در جریان بازی های می باشد.
• فدراسیون های بین المللی ورزشی
فدراسیون های بین المللی المپیک تابستانی
• فدراسیون بین المللی بسکتبال ، فیبا ، و انجمن بین المللی برای تسهیلات ورزش و تفریحات سالم ، IAKS ، مشترکا دومین دوره مسابقه دانشجویان رشته معماری را برگزار کردند. در حدود 30 دانشجو از دانشگاه فنی درسدن و انشگاه کاسل در آلمان طرح ها را پیرامون "میدان بسکتبال در سال 2020" آماده کردند . برنده این مسابقه در تاریخ بیست و هشتم اکتبر در آغاز کنگره IAKS در کلن(آلمان) اعلام خواهد شد.
• در بیانیه خبری مورخه هفتم اکتبر فدراسیون بین المللی جودو ، آی.جی.اف ، اعلام شده است که جام جهانی 2009 سازمان یافته برای چهاردهم و پانزدهم نوامبر توسط اتحادیه جودوی اقیانوسیه ، OJU ، و ساموآ به قربانیان سونامی که در اواخر ماه سپتامبر در ساموآ اتثاق افتاد اختصاص خواهد داشت . این تصمیم توسط "توئیلا اپا لوپزولی آی سایلل مالی الگائوی" نخست وزیر اتخاذ شد.
کمیته های ملی المپیک
• کمیته ملی المپیک کانادا در هفته جاری انتصاب "ژاک کاردین" را بعنوان سرپرست کاروان برای بازی های پان-امریکن 2011 در گوآدالاجارا-مکزیک اعلام کرد. کاردین سرگروه تیم شمشیربازی اپه آقایان کانادا بود که بهترین مکان چهارم کانادا را در بازی های المپیک 1984 در لس‌آنجلس کسب کرد.کاردین دو بار در بازی های پان-امریکن ، در سال 1979 و در سال 1983 شرکت کرد. سالی که وی مدال طلای رویداد اپه تیمی را بدست آورد. او در سال 1985 خود را از مسابقه بازنشست کرد و سرمربی تیم و مدیر کیفیت اجرائی رده بالای فدراسیون شمشیربازی کانادا شد. کاردین همچنین بنیانگذار و اولین رئیس انجمن ورزشکاران کِبِک می باشد.
• کمیته ملی المپیک گوآتمالا از تاریخ پنجم الی هشتم اکتبر سومین دوره تشکیلات اداری و مدیریت ورزشی را با مشارکت نمایندگان فدراسیون ها و انجمن های ملی ورزشی متعدد ، وزارت فرهنگ و ورزش ، کالج اسکاندیا و دانشگاه رافائل لاندیوار برگزار کرد. این دوره که در چارچوب مدرسه سیار همبستگی المپیک سازمان یافت موضوعاتی چون بانوان و ورزش ، ساختار جنبش المپیک ، بازاریابی و رسانه های خبری ، ورزش بدون دوپینگ و ورزش برای همه را زیر پوشش داشت.
• کمیته ملی المپیک ازبکستان به ما اطلاع داده است که بوکسور ها و مربیان آن هاکه در مسابقات قهرمانی اخیر بوکس جهان در میلان-ایتالیا شرکت کردند از سوی دولت ازبکستان مورد تقدیر قرار گرفتند. مراسم رسمی در اواخر ماه سپتامبر در موزه با شکوه المپیک در حضور نخست وزیر که جوائز را توزیع کرد برگزار شد. کسانی که در این مراسم مورد تمجید قرار گرفتند عبارت بوند از :
 آبوس آتوئف قهرمان جهان
 الشود رسولوف دارنده مدال نقره
 ماهو و پرچون سولقوبوف دارنده مدال برنز
 بوتیرجون ماخمودوف دارنده مدال برنز
 نبیجون بویمابوف مربی
 اویکون سیدیکوف مربی
 شوف هورایبردیف مربی
 اولهم ماخامدوف مربی
 اکیشو عبدوله اف مربی
 عبدو وحید جلالوف مربی
• کمیته ملی المپیک سوئد همراه با شهرداری فورشاگا روز المپیک را در اواخر ماه سپتامبر برگزار کرد. کلیه کودکان از مناطق همجوار دعوت شده بودند و متجاوز از 500 نفر از میان آن ها فرصت یافتند تا برای "یک روز ورزشکار المپیک شدن" کوشش نمایند . ورزشکاران المپیک و پارالمپیکی چون استفان هولم دارنده مدال طلای پرش ارتفاع در آتن، مارکوس اسکارسون دارنده مدال قایقرانی در آتن و مدال نقره در سیدنی ، لاسن کارونن (مکان ششم در فینال پاروزنی در پکن) ، الکساندرا انگن (دوچرخه سواری کوهستان) ، یورگن یونسون (دارنده مدال طلای هاکی در تورین و لیل هامر) و آندرس اولسون (دارنده سه مدال شنای پارالمپیک در پکن و آتن)مربی گری این رویداد را بر عهده داشتند و کودکان در تکواندو ، دو و میدانی ، هاکی روی یخ ، تیر اندازی با کمان ، هندبال ، دوچرخه سواری ، فوتبال، کشتی و سوارکاری شرکت کردند.
• جام "ورزش و ترویج المپیک گرائی" کمیته بین المللی المپیک اخبرا به "هکتور لسکانو" وزیر جهانگردی و ورزش اروگوئه اعطا شد. "جولیو سزار ماگلیون" رئیس کمیته ملی المپیک اروگوئه و عضو کمیته بین المللی المپیک این جام را به پاس همکاری بی نظیر میان وزارت و کمیته ملی المپیک طی چند سال گذشته به وی ارائه داد.
سازمان های به رسمیت شناخته شده
• کمیته بین المللی پارالمپیک  ، IPC ، در حال حاضر سازمان های عضو خود را فراخواند به اینکه بهترین ورزشکاران مرد و زن و مربیان در ورزش های زمستانی را برای تالار مشاهیر پارالمپیک به پشتوانه گری مالی شرکت ویزا معرفی نمایند. مراسم مربوطه در جریان بازی های پارالمپیک زمستانی در ونکوور در سال 2010 برگزار خواهد شد. سه برنده (بهترین ورزشکاران مرد و زن و بهترین مربی) توسط IPC و هیئت حاکم برای کیفیت اجرائی ورزشی ، روح بازی جوانمردانه و مشارکت در خدمت به جامعه برگزیده خواهند شد.
• هیئت مدیره فدراسیون بین المللی وقت نگهداران ، FIC ، در جریان سیزدهمین کنگره در کپنهاگ- دانمارک تشکیل جلسه داد در این اجلاس تصمیمات مهمی از جمله انتصاب "میشل یونانت" رئیس ، و اعضای هیئت ، "گیوسپ ساکو" بعنوان مدیر امور قانونی و "آرتور واریسلی" بعنوان مدیر بازاریابی و ارتباطات FIC اتخاذ گردید
• بیستمین دوره اسپورتل ، کنوانسیون بین المللی ورزشی برای تلویزیون و رسانه های خبری جدید ، تحت حمایت کمیته بین المللی المپیک و پرنس آلبرت دوم عضو آی.ا.سی از تاریخ دوازدهم الی پانزدهم اکتبر در موناکو برگزار شد. موضوع امسال "ورزش و تلویزیون : زمان های در حال تغییر" بود. خوآن آنتونیو سامارانش رئیس افتخاری کمیته بین المللی المپیک ، در بین سخنرانان قرار داشت. "سکوی طلایی ژرژ برتلوتی 2009" بهترین تصاویر ورزشی سال را به رسمیت شناخت. بدین ترتیب جایزه بزرگ کمیته بین المللی المپیک به فدراسیون هندبال فرانسه تعلق گرفت.
۵ آبان ۱۳۸۸ ۱۲:۰۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.