ژاپن قهرمان رقابتهای جودو جهان

ژاپن قهرمان رقابتهای جودو جهان
پرونده رقابتهای جودو قهرمانی جهان با قهرمانی مردان دیار آفتاب تابان و کسب هشمین طلا جهانی توسط اعجوبه سنگین وزن جهانی در آستانه بسته شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون جودو و کوراش ، این دوره از مسابقات دوشنبه گذشته با حضور ۷۲۹ جودوکار از ۱۲۰ کشور جهان به میزبانی قزاقستان در آستانه برگزار شد که در پایان در بخش مردان ژاپن با کسب سه مدال طلا ، دو نقره و دو برنز عنوان قهرمانی را کسب کرد. کره جنوبی با دو طلا و دو برنز نایب قهرمان شد و فرانسه با یک طلا و یک نقره در جای سوم ایستاد. قزاقستان میزبان هم با یک طلا چهارم شد.

از میان ۲۸ مدال توزیع شده در بخش مردان ۱۵ مدال سهم آسیایی ها بود که شش تای آن طلا بود. ۱۲ مدال را جودوکاران اروپایی کسب کردند و یک مدال را هم برزیل به قاره آمریکا برد. از میان هفت وزنی که مسابقات آن برگزار شد شش مدال طلا به جودوکاران آسیایی رسید و تنها طلایی که از دست آسیایی خارج شد ، در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم بود که نماینده ژاپنی ها به جودوکار قدرتمند فرانسوی ها باخت.

شنبه در روز پایانی مسابقات ، جودوکاران دو وزن ۱۰۰- و ۱۰۰+ کیلوگرم به روی تاتامی رفتند. در وزن ۱۰۰- کیلوگرم "کارپلاک" از جمهوری چک دارنده مدال طلای دوره قبل رقابتهای جهانی و نفر اول رنکینگ جهانی عنوانی بهتر از پنجمی کسب نکرد. "آرمن تورس" از کوبا دارنده مدال نقره دوره قبل ، "النور گاسیموف" نفر دوم رنکینگ جهانی از آذربایجان ، "ماکسیم راکوف" چهره پرامید میزبان و "رمارنکو" جودوکار مولداویایی اماران و دارنده مدال برنز دوره قبل رقابتهای جهانی مهمترین جودوکارانی بودند که راهی به سکوی قهرمانی پیدا نکرده و خیلی زود حذف شدند.

در این وزن "رینوساکی" از ژاپن طلا گرفت. "کارل ریچارد" از آلمان که دوره قبل مدال برنز کسب کرده بود صاحب مدال نقره شد و "دیمیتری پترز" دیگر جودوکار ژرمن ها به همراه "نیکی فروف" از بلاروس" روی سکوی سوم مشترک ایستادند.

اما در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم بازهم شاهد هنرنمایی "تدی رنر" فرانسوی بودیم. این جودوکار تنومند فرانسوی که در هشت سال گذشته تنها دو باخت در کارنامه خود داشته برای هفتمین بار موفق شد مدال طلای جهان را کسب کرده و مدال طلا را کسب کند. وی علاوه بر این هفت طلا ، یک طلا و یک برنز رقابتهای المپیک ، چهار طلای اروپا و یک طلای بازیهای مدیترانه را در کارنامه خود دارد.

دیدار نهایی این وزن تکرار فینال رقابتهای سال گذشته بود که بازهم "ری شیشی نو" از ژاپن به رنر باخت و نقره گرفت. مدالهای برنز هم به "لاکی خامو" از اکراین و "آدام اکروشویلی" از گرجستان رسید.

۸ شهریور ۱۳۹۴ ۱۱:۳۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.