IOC قوانین ضد دوپینگ المپیک ریو را اعلام کرد

IOC قوانین ضد دوپینگ المپیک ریو را اعلام کرد
کمیته بین المللی المپیک (IOC) قوانین ضد دوپینگ و مجازات ورزشکاران دوپینگی در المپیک ریو 2016 را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛‌ کمیته بین المللی المپیک کتابچه قوانین ضد دوپینگ مربوط به المپیک 2016 را به همراه نحوه تست گیری و مجازات های احتمالی منتشر کرد.
تمام ورزشکاران المپیکی از روز اول باز شدن دهکده بازی ها تا روز اختتامیه مشمول قوانین ضد دوپینگ  IOC می شوند. این دوره زمانی از 24 جولای تا 21 آگوست سال 2016 را در بر می گیرد که در مجموع کمتر از یک ماه خواهد بود.
ورزشکاران در این مدت زمانی باید آمادگی آزمایش دوپینگ در هر زمان و مکانی را داشته باشند. به این ترتیب ماموران مبارزه با دوپینگ در جریان مسابقات یا خارج از زمان مسابقه (در دهکده بازی ها و زمان تماشای سایر مسابقات) حق گرفتن آزمایش از ورزشکاران را دارند. ورزشکاران هم باید موقعیت مکانی خود را در هر روز به مسئولان اطلاع دهند.
همچنین ورزشکاران باید مصرف هر دارویی را با تجویز دکتر به اطلاع برسانند.
IOC به طور دقیق آزمایشگاه محل آزمایش نمونه های دوپینگ را مشخص نکرده است اما به احتمال زیاد نمونه ها در آزمایشگاه محلی برزیل آزمایش می شوند. البته این آزمایشگاه باید تایید وادا (آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ)‌را دریافت کند.
مجازات دوپینگ
در صورت مثبت اعلام شدن نمونه دوپینگ هر ورزشکاری در جریان بازی ها،‌ نتیجه مسابقاتی که ورزشکار مزبور در آن شرکت داشته،‌ باطل می شود.
آزمایش ندادن ورزشکاران به معنی تست مثبت دوپینگ خواهد بود و این موضوع شامل ناتوانی ورزشکار در ارائه اطلاعات مکانی می شود.
IOC همچنین قوانینی در مورد محرمانه بودن پروسه دوپینگ دارد که براساس آن هر ورزشکاری باید از پرونده دوپینگ خود با اطلاع باشد اما مثبت شدن تست تا زمان انجام مراحل فرجام خواهی ورزشکار نباید فاش شود. به این ترتیب مثبت شدن تست دوپینگ ورزشکاران در جریان المپیک ریو اعلام نمی شود و اخبار مربوطه بعد از قطعی شدن پاسخ فرجام خواهی ورزشکاران به اطلاع عموم می رسد.
سایت وادا جزئیات دقیق تر مربوط به قوانین ضد دوپینگ را منتشر کرده است.

۷ شهریور ۱۳۹۴ ۱۱:۴۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.