نشست سرپرستان کاروانهای ورزشی – ریو؛شهنازی: روند آماده سازی دهکده بازیها مطلوب است /فکر می کنم شاهد المپیکی منظم و کم نقص باشیم

نشست سرپرستان کاروانهای ورزشی – ریو؛شهنازی: روند آماده سازی دهکده بازیها مطلوب است /فکر می کنم شاهد المپیکی منظم و کم نقص باشیم
دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان که در ریو حضور دارد روند آماده سازی سالنها و دهکده بازیها را بسیار مطلوب دانست و ابراز امیدواری کرد که میزبان،المپیکی منظم و بی عیب را ارائه دهد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک، نشست سرپرستان کاروانهای ورزشی شرکت کننده در المپیک 2016 از صبح روز چهارشنبه در شهر ریودوژانیروی برزیل و بمنظور بررسی امکانات، تجهیزات و روند آماده سازی دهکده بازیها در حالی آغاز شده که شاهرخ شهنازی دبیرکل، اصغر رحیمی رئیس مرکز نظارت بر تیمهای ملی و عاطفه اسلامیان مدیر بخش روابط بین الملل کمیته ملی المپیک در این نشست حضور یافتند.

شهنازی در خصوص این گردهم آیی بزرگ اظهار داشت: معمولا کشورهای میزبان المپیک دو تا سه نشست بزرگ را طی دو تا سه سال قبل از آغاز بازیها  با حضور مسئولین کمیته بین المللی المپیک و همچنین کشورهای مختلف شرکت کننده برگزار می کنند تا ضمن ارائه گزارش از روند اجرایی فعالیتها و آماده سازی سالنها و تجهیزات و امکانات، آخرین هماهنگی ها را بعمل آورند.

وی ادامه داد: نشست فعلی آخرین نشست جمعی و بزرگ سرپرستان کاروانهای اعزامی است که تقریبا دو تا چهار نماینده از کمیته های ملی المپیک کشورهای مختلف دنیا در آن حضور دارند.

شهنازی با اشاره به روند خوب آماده سازی دهکده و سالنهای تمرینی یادآور شد: روند تکمیل سالنها بسیار ایده آل است بنحوی که  فعالیتهای عمرانی اکثر سالنها از 80 تا 100 درصد در فاصله یکسال مانده به آغاز بازیها انجام شده و وضعیت موجود نشان دهنده آن است که میزبان در این زمینه با مشکل خاصی مواجه نخواهد شد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک کشورمان در خصوص فاصله سالن ها از دهکده اصلی و محل اسکان ورزشکاران اظهار داشت: می توان گفت به جز سالن والیبال و دوومیدانی که در داخل بافت شهری قراردارند و همچنین مرکز ورزشهای آبی که خارج از دهکده است باقی سالنها در فاصله ای بسیار کم از دهکده و محل اسکان قراردارند و این بدان معنی است که ورزشکاران ما بخصوص در رشته های اصلی مثل کشتی، وزنه برداری و تکواندو ... در کمترین زمان ممکن به سالنهای تمرینی و مسابقات خود خواهند رسید.

وی در ادامه افزود: در این زمینه سیستم حمل و نقل خوب و پیشرفته ای برای حمل و نقل حاضرین در دهکده در نظر گرفته شده است. ضمنا میزبان در این دوره دست به ابتکار جالبی زده تا ورزشکاران از ترددهای غیر ایمن خود داری کنند؛ بدین نحو که برای خرید ورزشکاران نیز اتوبوسهایی در نظر گرفته اند تا با استفاده از این اتوبوسها که به والنتیر و مامور حفاظتی نیز مجهز است خریدی بدون مشکل داشته باشند.

ضمن اینکه در ایام برپایی المپیک از روز قبل از افتتاحیه تا روز بعد از اختتامیه لاین و خط ویژه المپیک در تمامی بزرگراهها و خیابانهای منتهی به دهکده و سالنهای برگزاری مسابقات از سوی پلیس و راهنمایی رانندگی ریو در نظر گرفته می شود تا ورزشکاران و اعضای کادر فنی و در تمامی المپین ها در کمترین زمان ممکن و بدون حضور در ترافیک سنگین شهری به مقاصد خود برسند.

شهنازی به برنامه ریزی خوب میزبان برای ارائه خدمات توسط والنتیرها و داوطلبین اشاره کرد و گفت: طبق گزارش ارائه شده و همچنین بررسی میدانی که بعمل آوردیم شاهدیم که میزبان در این دوره از والنتیرهای بسیار و جوان و آشنا به چند زبان برای تسهیل در خدمت رسانی به شرکت کنندگان استفاده کرده که این موضوع می تواند یکی از بزرگترین نقطعه ضعفهای المپیک پیشین را جبران کند. داوطلبین بازیهای ریو از ماهها پیش در کلاسهای آموزشی مختلف در حال آموزش روابط عمومی، نحوه برخورد و ارائه سرویس هستند تا بتوانند بهترین خدمت رسانی را داشته باشند.

وی اضافه کرد: موضوع برخورد مناسب و استقبال خوب از میهمانان در دستور کار تمام بخش ها و سازمانهای کشور میزبان از جمله رانندگان تاکسی و اتوبوس قرار گرفته تا در برخورد با میهمانان بهترین استقبال را داشته باشند.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در خصوص وضعیت آب و هوایی ریو در ایام برگزاری بازیها نیز گفت: هوای کنونی شهر میزبان ،تقریبا همان هوایی است که سال آینده و در همین مقطع شاهد آن خواهیم بود. در حال حاضرروزها تقریبا گرم و حدود 28 درجه سانتیگراد و شبهایی خنک را شاهدیم که تا 15 درجه کاهش می یابد، ضمنا هوا نسبتا شرجی است.

وی در ادامه عنوان داشت: می بایست در نشستهایی که با فدراسیونهای مختلف داریم با ارائه گزارشهای این نشست بزرگ از اعضای کادر فنی بخواهیم که حتما اردوهای پایانی خود را در شرایط آب و هوایی نسبتا هماهنگ و مشابه با ریو در مناطق ساحلی شمال یا جنوب کشور برگزار کنند تا ملی پوشان کشورمان پیش از حضور در ریو بتوانند خود را با شرایط تطبیق دهند.

شهنازی در پایان گفت: با بررسی فعالیتهای صورت گرفته و همچنین گزارشهایی که بخش های مختلف ارائه دادند پیش بینی می کنم شاهد المپیک منظم و کم نقصی باشیم که امیدوارم با زحمات مجموعه ورزش از وزارت گرفته تا فدراسیونها و بویژه کادر فنی و ورزشکاران به کسب نتایجی خوب و مدالهای خوشرنگ و ارزشمند بیانجامد.

۳۰ اَمرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۲۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.