حسین توکلی: وزنه برداری ایران ظرفیت های قهرمانی در جهان را دارد

حسین توکلی: وزنه برداری ایران ظرفیت های قهرمانی در جهان را دارد
سرمربی تیم ملی وزنه برداری با اعتقاد براینکه کار های زیر بنای مهم تر از مدال آوری در مدت زمان کوتاه است گفت:هم اکنون جوانانی به اردو دعوت شدند که سال ها پشت خط تیم ملی مانده بودند.باید خیلی زودتر به این چنین مسائل رسیدگی می شد ولی با حضور علی مرادی در راس فدراسیون وزنه برداری می توان خوش بین بود که جوانانی مستعد و آینده دار به تیم ملی وزنه برداری بیایند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون؛سرمربی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان کشورمان با اعتقاد براینکه کار های زیر بنای مهم تر از مدال آوری در مدت زمان کوتاه است گفت:هم اکنون جوانانی به اردو دعوت شدند که سال ها پشت خط تیم ملی مانده بودند.باید خیلی زودتر به این چنین مسائل رسیدگی می شد ولی با حضور علی مرادی در راس فدراسیون وزنه برداری می توان خوش بین بود که جوانانی مستعد و آینده دار به تیم ملی وزنه برداری بیایند و وزنه برداری ایران را از سکون بودن و بی تحرکی  نجات دهند.

 حسین توکلی سرمربی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان کشورمان در خصوص آخرین شرایط آمادگی ملی پوشان پس از بازگشت به کمپ تیم های مای وزنه برداری در ورزشگاه آزادی تاکید کرد: شرایط بسیار خوبی را در چند مرحله اردوی سطح ارتفاع و سطح دریا در شهرهای  همدان، شهرکرد و چالوس داشتیم و هم اکنون تمرینات پایانی و سبک خود را برای حضور پرقدرت در مسابقات آسیایی تایلند پشت سر می گذاریم. در حال حاضر 15 وزنه بردار در اردوی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان حضور دارند  با توجه به تمرینات پرفشاری که در چالوس پشت سر گذاشتیم به همین جهت به  بعضی از نفرات  یک هفته مرخصی دادم تا یک ریکاوری خوب قبل از مسابقات آسیایی تایلند داشته باشند.

توکلی با تشکر از  کسانی که در این اردوها زحمت زیادی برای پیشرفت کار تیم ملی وزنه برداری کشیدند افزود: در اردوی مرحله آخر، شرایط بسیار ایده آلی را در چالوس سپری کردیم. تمرین در منطقه خوش آب و هوای هچیرود کمک زیادی کرد که ملی پوشان به سطح مطلوبی از آمادگی برسند.  همچنین محل تمرینی  که برای تیم ملی تجهیز شده بود می تواند در آینده به  کمپ اردوی آماده سازی  برای  تیم های ملی وزنه بردای کشورمان تبدیل شود چون امکانات و ظرفیت این منطقه به منظور آمادگی تیم های ملی فوق العاده است.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان در خصوص آینده نگری وزنه برداری ایران تصریح کرد: هم اکنون جوانانی به اردو دعوت شدند که سال ها پشت خط تیم ملی مانده بودند.باید خیلی زودتر به مسائل اینچنینی رسیدگی می شد ولی با حضور علی مرادی در راس فدراسیون وزنه برداری می توان خوش بین بود که جوانانی مستعد و آینده دار به تیم ملی وزنه برداری بیایند و با زحمت زیاد شرایط را در سال های آتی تغییر داد، طوری که موفقیت های وزنه برداری ادامه دار و طولانی باشد تا اینکه سطحی به تیم ملی نگاه کنیم و فقط در کوتاه مدت انتظار مدال آوری داشته باشیم. کار اصولی در ورزش این گونه است که باید روی جوان تر ها سرمایه گذاری شود و در هر دوره ای به فکر آینده نگری باشیم که من هم سعی خواهم کرد تا زمانی در تیم ملی هستم به معرفی چهره های با استعداد وزنه برداری بپردازم.

توکلی در خصوص شرایط کنونی فدراسیون وزنه برداری و مدیریت علی مرادی هم خاطرنشان کرد: علی مرادی شناخت خیلی خوبی از وزنه برداری کشورمان دارد. او در عین حال در بخش بین المللی دارای یک کارنامه مدیریتی درخشان است و در بخش هزینه نیز تمرکز زیادی برای پیشرفت ساختار و سخت افزاری وزنه برداری ایران تبیین وبرنامه ریزی نموده است.  به عنوان مثال در گذشته شرایط محل اردوهای تیم ملی وزنه برداری اصلا در حد تیم ملی نبود ولی هم اکنون شرایط به طور کلی تغییر کرده است. با این مدیریتی در خور توجه قطعا وزنه برداری روزهای بهتری را پیش رو خواهد داشت.

حسین توکلی در ادامه در خصوص هدفگذاری اش در مسابقات آسیایی و جهانی گفت: در بحث نتیجه گیری مسابقات بین المللی هدف گذاری مان این است  که شاگردانم با تمام وجود دنبال خوش رنگ ترین مدال ها باشند والویت کارم را روی مدال آوری گذاشته ام چون به تمامی شاگردانم ایمان کامل دارم. در این میان مسابقات آسیایی می تواند آزمون خوبی برای حضور در رقابت های  جهانی باشد. در مسابقات جهانی آمریکا هم هدف فقط کسب شش سهمیه کامل نیست و ما امیدواریم بتوانیم مدال های زیادی را از این رقابتها کسب کنیم. ما می توانیم قهرمان جهان شویم چراکه ظرفیت این امر را داریم  و با امید وهدف به جلو قدم برمی داریم تا  از این سد محکم با قدرت عبور کنیم. البته وزنه برداری رشته بسیار مظلومی است چراکه همه مسئولان از این رشته انتظار مدال دارند ولی هیچگاه به نحو مطلوب وشایسته ای به آن رسیدگی نمی کنند. با توجه به پتانسیل عظیم وزنه برداری ایران اگر به ورزشکاران این رشته بیشتر توجه شود قطعا بازتاب آن را در رقابتهای جهانی و المپیک با کسب مدال های خوش رنگ خواهیم دید.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری در پایان در خصوص آزمایش دوپینگ از شاگردانش نیز این گونه توضیح داد: خبرخوشی که درباره تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان  داریم این است که آزمایش دوپینگ ملی پوشان برای مسابقات پیش رو  منفی بوده است و تمامی نفرات در سلامت کامل کار خود را انجام می دهند و هیچ مشکلی بابت دوپینگ برای تیم ملی وجود ندارد.

۲۸ اَمرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۴۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.