در جریان مسابقات قهرمانی آسیا ؛دیوار چین با حملات ملی پوشان ب ایران فرو ریخت

در جریان مسابقات قهرمانی آسیا ؛دیوار چین با حملات ملی پوشان ب ایران فرو ریخت
تیم ملی ب والیبال ایران در یک بازی سخت و نفسگیر موفق شد از سد تیم ملی والیبال چین بگذرد و برای چهارمین بار به فینال مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا راه یابد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت  فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال ب ایران از ساعت 19:40 عصر امروز برابر تیم ملی والیبال چین در سالن 12 هزار نفری آزادی صف آرایی کرد تا دومین فینالیست هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا مشخص شود.
مردان ایران در رقابتی سخت و نفسگیر در حالی که در دو ست اول و دوم با امتیازهای ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۲۰ از تیم چین عقب افتادند، در ست های سوم تا پنجم به ترتیب با امتیازهای ( 25-9، 25-19، 16-14) از سد تیم چین گذشتند و حریف ژاپن در دیدار نهایی جام هجدم شدند.
والیبالیست های ایرانی در ست اول چند امتیاز از تیم چین عقب افتادند و تمام تلاش خود را کردند تا این اختلاف را جبران کنند، اما چینی ها با کار سرعتی توانستند در این ست 25 بر 21 پیروز شوند. در ست دوم همین منوال ادامه داشت و تلاش ایرانی ها کار ساز نبود تا این ست هم 25 بر 20 از آن تیم چین شد. اما در ست سوم شرایط کاملا متفاوت بود. این بار چینی ها بودند که مغلوب قدرت والیبالیست های ایرانی شدند. تیم ایران در این ست توانست انتقام دو ست اول و دوم را با اختلاف 16 امتیاز و نتیجه 25 بر 9 بگیرد. تیم چین که مبهوت قدرت والیبالیست های ایرانی شده بود در ست چهارم هم حرفی برای گفتن نداشت و این ست با نتیجه 25 بر 19 به نام ایران ثبت شد. هر دو تیم در ست پنجم امتیاز به امتیاز پیش رفتند اما باز هم تیم ایران بود که توانست اختلاف امتیاز ایجاد کند و با نتیجه 1۶ بر 1۴ پیروز شود تا برای چهارمین بار به فینال رقابت های والیبال مردان آسیا راه یابد.
تیم ملی والیبال ایران در دوره گذشته مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا 2013 قهرمان آسیا شد و یک قهرمانی دیگر نیز در سال 2011 در کارنامه خود دارد. تیم چین در دوره گذشته بر سکوی سوم ایستاد اما کارنامه درخشان تری نسبت به تیم ایران دارند. آنها در طول دوره های مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا تجربه کسب 3 مدال طلا، 6 نقره و 4 برنز دارند.
در این دیدار بالاخره حال و هوای گذشته سالن آزادی با حضور بیش از 8 هزار تماشاگر بازگشت. یار هفتم تیم ملی والیبال ب ایران در طول تمام مسابقه ایران را ایستاده حمایت کردند و یک لحظه دست از تشویق نکشیدند. از سویی دیگر 50 تماشاگر چینی با در دست داشتن 2 پرچم بزرگ برابر ایرانی ها آرام نشستند و تنها مسابقه را تماشا کردند.
در این دیدار نصرالله سجادی معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان، دکتر داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، احمد ضیایی نایب رئیس فدراسیون والیبال ایران، محمد ترکاشوند ملی پوش سابق تیم ملی والیبال ایران در جایگاه ویژه حضور داشتند و از ملی پوشان ایران حمایت کردند. همچنین امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی والیبال ایران، اسلوبودان کواچ سرمربی تیم به همراه دستیارنش نظاره گر مسابقه از ورزشگاه بودند.
فینال جام هجدهم فردا از ساعت 17 بین تیم ملی والیبال ب ایران و تیم ملی والیبال ژاپن پرافتخارترین تیم آسیا در سال 12 هزار نفری آزادی برگزار خواهد شد. تیم های ملی والیبال چین و قطر نیز از ساعت 15 به مصاف یکدیگر خواهد رفت تا تکلیف تیم سوم این مسابقات مشخص شود.

۱۷ اَمرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۴۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.