پیام رئیس کمیته ملی المپیک به مناسبت روز خبرنگار/'خبرنگاری' یک واژه نیست یک 'راه' است

پیام رئیس کمیته ملی المپیک به مناسبت روز خبرنگار/'خبرنگاری' یک واژه نیست یک 'راه' است
چه تقارن زیبایی است 17 مرداد و هفدهمین سالروز شهادت شهید عرصه خبر،محمود صارمی

 به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در متن پیام کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک  به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار آمده است:

سالیان سال است در کشور ما هفدهم مرداد ماه را روز خبرنگار نامیده اند تا مسئولان و مردم عزیز، این روز را به اصحاب قلم و فعالان عرصه رسانه تبریک گویند.

بدون تردید هفدهم مرداد ماه سال 1377 را بسیاری از مسئولان نظام، اهل قلم و جامعه رسانه بخاطر دارند روزی که محمود صارمی خبرنگار اعزامی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران 'ایرنا' در ماموریتی برون مرزی توسط کوردلان و دشمنان آگاهی و دانش، به شهادت رسید تا روزی تلخ در اذهان مردم کشورمان باقی بماند تا به احترام همین شهید عزیز و دیگر شهدای گرانقدر رسانه،' هفدهم مرداد ماه' را 'روز خبرنگار' نامگذاری کنند تا همگان بدانند در کشورما،خبرنگاری تنها یک حرفه و یا یک واژه نیست، بلکه یک راه است. راهی بس پر مسئولیت و خطیر که ممکن است حتی در راه اعتلای نظام و آگاهی بخشی الهی به شهادت منتهی شود.

و اینگونه است که در میهن اسلامی مان خبر و خبرنگاری معنای دیگری پیدا می کند،خبرنگار شخصیتی می شود جریان ساز که ریشه در اجتماع و جریان های تاریخ ساز بشری دارد. زبانش، گویای وجدان عمومی بشریت و بیانش، روشنی بخشِ هر واقعیت و حقیقت و نگاهش،چون فانوسی است روشنگر و هستی بخش در امر رسانه و خبرآفرینی.

خبرنگاران، شریانهای حیاتی خبری یک جامعه اند،این اصحاب قلم برای انعکاس یک خبر یا تصویر ساعتها بیدار می مانند وحتی جان خویش را به مخاطره می اندازند تا چیزی از قلم نیفتد.

خبرنگاران چشم و گوش و زبان یک جامعه اند وخود را در قبال مردم،کشور و حتی دهکده جهانی مسئول می دانند ومدافع حقوق مردم و قانونگرایی اند.

انتقادگر آنچه هست ونباید باشد و آنچه که نیست و باید باشد.خبرنگار آسیب شناسی می کند و به کمک کارشناسان راهکار ارائه می دهد.

اینگونه است که باید به رسانه حتی در بوته نقد به چشم یک فرصت نگاه کرد به چشم یک دوست، چرا که یک دوست واقعی، عیب تو را می گوید.

خبرنگار، جستجوگر، پژوهش گر، خطریاب، هدفمند، قانونمند و پُر سرعت و نکته بین است و همسو با فوریت و ضرورت، می اندیشد و همگام با ضرورت ها و فوریت های حرفه ای می نگارد و فرهنگ می سازد و در راستای منافع ملی و مردم و قانونگرایی گام بر می دارد.

امروز رسانه ها و خبرنگاران همچون سنگرها و سربازانی می مانند که می بایست در این عصر ارتباطات، عصر فضاهای حقیقی و مجازی،عصری که واژگان و تصاویر،تاثیر گذارترین مقوله در کنترل و هدایت افکار عمومی جهانی را دارند، قوت قلبی برای مردم و مسئولان بوده و با اطلاع رسانی درست و به موقع بخوبی از جامعه خود مراقبت نمایند.

و در این عصر تکنولوژی و سلامت،عصر رشد جمعیت،عصر تعهد و تخصص،عصرغرورملی وافتخار،عصر رشد و بالندگی،عصر دانش وتوسعه،عصر واژگان و تصاویر،عصر رسانه و ورزش،عصر المپیک و مسابقات جهانی،عصر تمدن و فرهنگ،عصر دیپلماسی و از همه مهمتر عصر 'جنگ نرم' آنهم در فضای حقیقی و مجازی...پی می بریم خبرنگاران خط مقدم نبردهای جهانی اند.

همین امرمسئولیت خبرنگاران در حفظ ومراقبت از جامعه و مردم را در این نبرد نابرابر جهانی دو چندان می کندو اینگونه است که می گوییم خبرنگاری یک حرفه و یا یک واژه نیست بلکه یک راه است که اگر بدرستی طی شود باعث رشد و بالندگی،فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی،سلامت،ورزشی و...یک کشور در عرصه داخلی و بین المللی می شود.

رییس کمیته ملی المپیک
ومن الله توفیق

۱۷ اَمرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۰۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.