دیدار سفیربرزیل با رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک

دیدار سفیربرزیل با رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک
دقایقی پیش سفیر کشوربرزیل با حضور در کمیته ملی المپیک با کیومرث هاشمی رییس و شاهرخ شهنازی دبیر کل دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در این دیدار کیومرث هاشمی ضمن خیر مقدم به حضور سفیر برزیل در کمیته ابراز داشت:در عرصه سیاسی،اجتماعی،اقتصادی و ورزشی روابط خوبی بین دو کشور ایران و برزیل وجود دارد و اگر چه مردم جهان، ورزش این کشوررا با فوتبال می شناسند ولی برزیل در برخی رشته های دیگر نیز ورزشکاران خوبی دارد بطوریکه در بازیهای المپیک لندن موفق به کسب 17 مدال گردید.

هاشمی ادامه داد:سه سال پیش سفری به برزیل داشتم و از نزدیک شاهد برنامه ها و طرحهای زیر بنایی این کشور برای میزبانی هر چه بهتر  بازیها ریو 2016 بودم و در این چند ساله میزبانی رقابتهای مهم جهانی همچون فوتبال را عهده دار بودید که  میزبانی خوبی بود و بدون تردید در المپیک ریو نیز شاهد میزبانی خوبی از سوی این کشور خواهیم بود.

رئیس کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد:از آنجاییکه ایران به دنبال اعزام کاروانی قدرتمند و بدون مشکل به المپیک ریو است هدف ما از این دیدار آنست که در مرحله نخست جدای از نامه نگاریها و زحماتی که با سفارت برزیل از سوی دبیر کل محترم کمیته صورت می گیرد، سفارت برزیل یک نفر را بعنوان نماینده و رابط خود  به کمیته جهت پیگیری هر چه سریعتر و بهتر کارها معرفی نماید.

وی ادامه داد:انتظار داریم در بخش صدور روادید و دیگر مسائل مربوط به کاروان اعزامی نهایت همکاری از سوی سفارت صورت پذیرد و همچنین اطلاعات مورد نیاز ما در خصوص نحوه میزبانی، سالن ها و هتلها از سوی سفارت در اختیار ما قرار گیرد.

در ادامه شاهرخ شهنازی خاطر نشان کرد:ما به برزیل بعنوان کشور دوست نگاه می کنیم و امیدواریم این کشور با توجه به جایگاهی که در برخی رشته ها دارد ضمن میزبانی مطلوب، در مدال آوری هم موفق باشد هر چند تاکنون انصافا سفارت برزیل نهایت همکاری را با ما داشته است و جای تشکر دارد.
شهنازی خاطر نشان کرد:البته انتظار داریم با توجه به شرایط خاصی که داریم ،سفارت برزیل همکاری ویژه و خاصی با کمیته ملی المپیک ایران داشته باشد تا در اعزام کاوران ورزشی کشورمان به ریو،دغدغه خاطری نداشته باشیم.

در ادامه سانتیاگو ایرازابل مورائو سفیر برزیل در تهران ضمن اشاره به این موضوع که یکسال به برگزاری بازیهای المپیک باقی مانده است عنوان داشت:برگزاری چنین جلسه ای از سوی کمیته ملی المپیک ایران در حالی که تقریبا یکسال تا شروع بازیهای ریو باقی مانده است نشان از هوشمندی مسئولین این کمیته دارد و قطعا سفارت برزیل در تمامی زمینه های در خواستی کمیته،نهایت همکاری را انجام خواهد و همین الان هم نماینده و رابط سفارت برزیل با کمیته ملی المپیک را به شما معرفی می کنم.

وی با خنده گفت:ما در بازیهای المپیک ریو به دنبال نتایجی بهتر از دوره قبل هستیم البته اگر قهرمانان و ورزشکاران شما بگذارند چرا که ما بخوبی از موفقیت ورزش ایران در بازیهای آسیایی اینچئون با خبر هستیم البته در برزیل مردم بیشتر فوتبال و والیبال و رشته های ساحلی را می شناسندولی در المپیک ریو رشته های جدیدی در مدال آوری  خواهیم داشت.

سفیر برزیل ادامه داد:ما در زمینه صدرو روادید و ارائه اطلاعات و موارد مورد نیاز کمیته نهایت همکاری را با شما خواهیم داشت و قطعا در نشست بعدی در این باره اقدام خواهیم کرد.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد:بسیار خوشحالم که چنین جلسه ای برگزار شد و میهمان کمیته ملی المپیک ایران بودم البته سفارت ما در ابعاد فرهنگی و اجتماعی برای معرفی هر چه بیشتر و بهتر مردم ایران و ورزش ایران به مردم کشور برزیل نیاز به اطلاعاتی دارد که امیدواریم کمیته ملی المپیک ایران نیز در این باره با ما همکاری کند چرا که بازیهای المپیک نوعی تعامل بهتر وافزایش دوستی و شناخت بین ملتهاست و باید از این فرصت نهایت بهره را برد.

در خاتمه مقرر شد جلسه بعدی رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک با سفیر برزیل در خود سفارت این کشور در تهران برگزار شود که تاریخ آن هنوز تعیین نشده است.

۱۲ اَمرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۵۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.