برگزاری نشست نواب رئیسان بانوان با رئیس کمیته ملی المپیک:کیومرث هاشمی:ظرفیت های ورزش بانوان فراتر از وضعیت موجود است

برگزاری نشست  نواب رئیسان بانوان با رئیس کمیته ملی المپیک:کیومرث هاشمی:ظرفیت های ورزش بانوان فراتر از وضعیت موجود است
نشست مشترک رئیس و نائب رئیس کمیته ملی المپیک با نواب رئیس بانوان فدراسیونهای ورزشی عصر روز گذشته در سالن جلسات کمیته برگزارشد.

به گزارش  روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛این نشست که با حضور کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک،رباب شهریان نائب رئیس اول کمیته،شاهرخ شهنازی دبیر کل و نواب رئیسان بانوان فدراسیون های ورزشی برگزار شد در ابتدا کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک ابراز داشت: ظرفیت ورزشی و مدیریتی در حوزه بانوان بیشتر از این است که اتفاق افتاده. باید ببینیم چه سیاست‌هایی لازم است به کار بگیریم تا هم از ظرفیت موجود استفاده کنیم و هم از نظر کمی تعداد مدیران زن را افزایش دهیم.

وی افزود: حتی اگر نیاز به هم‌اندیشی یا کار پژوهشی باشد ما انجام می‌دهیم البته این موضوع به معنای این نیست که اگر تعداد سهم بانوان افزایش یابد سهم مردان کمتر می‌شود. ما در کمیته هیچ گونه صحبتی نمی‌کنیم که جنبه شعاری داشته باشد و در عمل ثابت کردیم این یک اعتقاد در کمیته است.

هاشمی با اشاره به اینکه ممکن است بخشی از ضعف ما در استفاده از مدیریت بانوان ساختاری باشد خاطرنشان کرد: اگر هر کس از سهم خودش مثلا در فدراسیون یا مراکز دیگر استفاده کند می‌توانیم از سهم مدیریتی بهره ببریم. نگاه ما به ورزش فقط قهرمانی نیست. همانطور که در منشور المپیک یکی از اهداف اصلی این است که به اخلاق هم توجه داشته باشیم هرچند دنیا از این هدف دور شده و به سمت ورزش حرفه‌ای می‌رود.

وی با اشاره به صحبت‌های رئیس‌جمهور مبنی براینکه توجه به ورزش بانوان باید چندین برابر به ورزش مردان باشد تصریح کرد: خوشبختانه بعد از انقلاب موفق شدیم موضوع حجاب را در مجامع حل کنیم. ظرفیت و پتانسیل‌هایی در کشور ما وجود دارد که رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری نیز به آن تاکید دارند. نباید از وضعیت موجود در بانوان راضی باشیم و باید نگاهمان رو به جلو باشد. وتاکید داریم در همه 14 کمیسیون باید از بانوان استفاده شود.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص ضعف رسانه‌ای در پوشش اخبار بانوان یادآور شد: نواب رئیس باید در این مورد تلاش کنند و کارهای بزرگ باید رسانه‌ای شود.
در ادامه شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک با تاکید بر صحبت های ریاست کمیته در خصوص وضعیت ورزش بانوان  اظهار داشت : ما به توسعه ورزش بانوان اعتقاد داریم و در این راه از آنها حمایت می کنیم ، پتانسیل موجود در ورزش بانوان ما چه در بعد قهرمان و چه مدیریتی بسیار فراتر از این هاست  .
شهنازی ادامه داد : اگر نواب رئیسان در بیان مسایل و مشکلات خود با روسای فدراسیونها نیاز به حمایت ما داشتند ، در این زمینه همکاریهای لازم صورت می گیرد .

دبیر کل کمیته ملی المپیک با تاکید بر وضعیت آماری قابل قبول بانوان ما در حوزه مدیریت افزود : ما به دنبال ارتقا این موقعیت ها  به خصوص در عرصه بین المللی هستیم .

سپس رباب شهریان نائب  رئیس کمیته ملی المپیک  اظهار داشت : سیاستهای ما  در خصوص ورزش بانوان الهام گرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری و ریاست جمهور می باشد ؛ در این راستا کمیته ملی المپیک نیز در این دوره در دو بخش مدیریت و کرسیهای بین المللی و بخش آموزش بانوان را حمایت ویژه نموده که این اهداف نیز  همسو با اهداف کمیته بین المللی المپیک می باشد .

شهریان ادامه داد: آموزش بهترین فرصت برای توانمند سازی و تربیت بانوان  در مدیریت کلان می باشد که بر همین اساس دوبورسیه بین المللی به بانوان اختصاص داده شده .

نائب رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به مصوبات اخیر شورای المپیک آسیا افزود : رئیس کمیته زنان شورای المپیک آسیا خانم سیپویچ در تلاش است در تمامی کمیسیونهای زیر نظر شورای المپیک آسیا  حضور یک خانم الزامی شود  . شهریان افزود : با توجه به پتانسیال موجود در ایران به دنبال کس میزبانی کنگره آسیایی زن و ورزش هستیم .

وی با تاکید بر افزایش  تعداد کمی و کیفی کرسیهای بین المللی بانوان از 28 به 35 اظهار داشت : ما به دنبال آن هستیم این ظرفیت ها را با حمایت کمیته ملی المپیک و تلاش نواب رئیسان افزایش دهیم .

شهریان در خاتمه با اشاره به سازمان فرهنگی – آموزشی یونسکو  افزود : یکی از موضوعات مهم مورد توجه این سازمان ارتقا نقش زنان در ورزش است که نواب رئیسان می توانند در تعامل با این کمیته این نقش را پر رنگ تر کنند .
در خاتمه این نشست نیز نواب رئیسان بانوان فدراسیون ها هر کدام  به طرح مسایل ، مشکلات و نقطه نظرات خود پرداختند .

۱۲ اَمرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۵۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.