تورنمنت آزاد کره جنوبی (G2)؛3 مدال طلا، نقره و برنز برای تیم ملی ایران

تورنمنت آزاد کره جنوبی (G2)؛3 مدال طلا، نقره و برنز برای تیم ملی ایران
تیم ملی تکواندوی کشورمان در پایان رقابتهای آزاد کره جنوبی، 3 مدال رنگارنگ را بدست آورد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، در پایان مبارزات 6 روزه تکواندوکاران در تورنمنت آزاد کره جنوبی، تیم ملی تکواندوی کشورمان که به دلیل نزدیک بودن مرحله اول مسابقات گرندپریکس، نفرات اصلی خود را در اختیار نداشت، یک مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز را کسب کرد.

در نخستین روز این رقابتها، آرمین هادی پور تکواندوکار وزن اولی کشورمان با شکست تمامی رقبایش بر سکوی قهرمانی سبک وزنان ایستاد.

تکواندوکار وزن 54- کیلوگرم کشورمان برای کسب نشان زرین طلا در این مسابقات، ابتدا 2 نماینده از کره جنوبی را با نتایج 16 بر6 و 19 بر 2 از پیش رو برداشت. سپس "واسبر راساد" از فیلیپین را 27 بر 4 برد تا راهی مرحله یک چهارم شود.

هادی پور در ادامه بار دیگر در یک مبارزه یکطرفه، مقابل نماینده کره جنوبی با نتیجه 19 بر 4 برنده از شیاپ چانگ خارج شد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. او در مرحله ماقبل فینال 19 بر 7 از سد "جنار توریلوس" از فیلیپین گذشت و در مرحله فینال هم با پیروزی 21 بر 9 در پایان راند دوم، آنهم مقابل نماینده کره جنوبی با شایستگی مدال طلا را به گردن آویخت. نماینده شایسته کشورمان با این طلای ارزشمند 20 امتیاز به اندوخته‌های خود در رنکینگ المپیک اضافه کرد.

اما امید عمیدی با کسب 4 پیروزی و یک شکست؛ نایب قهرمانِ وزن هفتم شد.

تکواندوکار ورن 87- کیلوگرم ایران برای کسب مدال نقره این مسابقات پس از اینکه اولین حریف او یعنی نماینده کره جنوبی در شیاپ چانگ حاضر نشد، در ادامه 3 پیروزی ارزشمند (راند طلایی، 9 بر یک و 15 بر 3) مقابل تکواندوکاران کشور میزبانی بدست آورد و راهی فینال شد.

عمیدی در مرحله نهایی، علی رغم شایستگی 9 بر 5 نتیجه را به "جسور بایکازوف" ازبکستانی، نایب قهرمان جهان در سال 2015، قهرمان آسیا و بازیهای آسیایی در سال 2014 و نفر اول رنکینگ المپیکی وزن چهارم، واگذار کرد و به مدال نقره این رقابتها دست یافت. هوگوپوش وزن 87- کیلوگرم کشورمان با کسب این مدال ارزشمند، 12 امتیاز به رنکینگ المپیکی خود اضافه کرد.

همچنین روز گذشته (یکشنبه) علیرضا نصرآزادانی با 4 پیروزی و یک شکست مدال برنز این وزن را به گردن آویخت.

کاپیتان تیم ملی تکواندوی کشورمان که در نخستین گام در راند طلایی نماینده کره جنوبی را برده بود، در ادامه نیز با نتایج 12 بر 8، 13 بر 12 و 10 بر 8 از سد دیگر تکواندوکاران کشور میزبان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

او برای راهیابی به فینال این مسابقات بازهم یکی دیگر از تکواندوکاران کره جنوبی را پیش رو داشت که پس از تساوی در پایان راند سوم، در راند طلایی نتیجه را واگذار کرد و مدال برنز را بدست آورد.

نصرآزادانی با این مدال ارزشمند، 7.2 امتیاز به اندوخته‌های خود در رنکینگ المپیک اضافه کرد.

اما امروز (دوشنبه) و در آخرین روز این رقابتها، فرزاد ذوالقدری و مهرداد نورمحمدی، نمایندگان ایران در وزن 68- کیلوگرم بودند که ذوالقدری در نخستین گام نماینده لهستان را 13 بر 8 برد، سپس 11 بر 7 از سد ازبکستان گذشت و در ادامه 17 بر 9 کره جنوبی را شکست داد.

او در مرحله یک چهارم نهایی در حالیکه از مبارزه دوم با آسیب دیدگی دست مواجه شده بود در راند طلایی نتیجه را به نماینده کره جنوبی واگذار کرد و در یک قدمی مدال از کسب سکو بازماند.

مهرداد نورمحمدی نیز در نخستین گام برابر کره جنوبی متوقف شد.

هدایت تیم ایران برعهده بیژن مقانلو (سرمربی)، مهدی بی باک و مهرداد یوسفی (مربی) بود.

این دوره از مسابقات از روز (چهارشنبه – 31 تیرماه) در شهر "چونچئون" کره جنوبی آغاز و پس از 6 روز پیکار امروز (چهارشنبه) به پایان رسید.

تورنمنت آزاد کره جنوبی G2 بود و دارندگان مدال طلا 20 امتیاز، مدال نقره 12 امتیاز و مدال برنز 7.2 امتیاز، در راستای افزایش رنکینگ المپیکی برای کسب سهمیه ریو 2016، بدست آوردند.



   

۵ اَمرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۳۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.