آغاز رقابت شمشیربازان ایران با حریفان جهانی

آغاز رقابت شمشیربازان ایران با حریفان جهانی
مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان از روز دوشنبه در مسکو روسیه آغاز می شود و طی آن شمشیربازان ایرانی اعزامی به این مسابقات با دیگر شرکت کنندگان و برای دستیابی به امتیازات المپیکی بیشتر و نزدیک تر شدن به این رویداد به رقابت می پردازند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون شمشیربازی، مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان به لحاظ تاثیر زیادی که در امتیاز شمشیربازان برتر شرکت کننده برای مشخص کردن وضعیت المپیکی آنها دارد، از اهمیت زیادی برخوردار است به گونه ای که تمام کشورها نمایندگان خود را با قدرت کامل به محل برگزاری این دوره از مسابقات در مسکو روسیه اعزام کرده اند.

912 شمشیرباز از 108 کشور جهان در در هر دو بخش مردان و زنان مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان شرکت می کنند. البته ایران در بخش بانوان این رقابت ها نماینده ندارد و در بخش مردان هم تنها در اسلحه سابر با ترکیب کامل به مصاف حریفان می رود. مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی نمایندگان ایران در این بخش از مسابقات هستند.

البته شمشیربازی ایران در اسلحه فلوره واپه مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان هم نماینده دارد. علیرضا ادهمی و طاهر عاشوری شمشیربازان اعزامی ایران در این دو اسلحه هستند.

در هر صورت مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان از روز دوشنبه به طور رسمی در مسکو آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. در روز نخست این رقابت ها شمشیربازان اسلحه سابر دیدارهای انفرادی خود را برگزار می کنند. در کل سه روز نخست مسابقات به دیدارهای انفرادی اختصاص دارد و در ادامه دیدارهای تیمی برگزار می شود.

برنامه مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان به این شرح است:

دیدارهای انفرادی

دوشنبه 22 تیرماه
* اسلحه سابر مردان و زنان

سه شنبه 23 تیرماه
* اسلحه اپه مردان و زنان

چهارشنبه 24 تیرماه
* اسلحه فلوره مردان و زنان

دیدارهای تیمی

پنجشنبه 25 تیرماه
* اسلحه سابر مردان و زنان

جمعه 26 تیرماه
* اسلحه اپه مردان و زنان

شنبه 27 تیرماه
* اسلحه فلوره مردان و زنان

شمشیربازی در دیدارهای انفرادی هر سه اسحه سابر، فلوره و اپه مردان نماینده دارد اما در بخش تیمی تنها در رقابت های مربوط به اسلحه سابر شرکت خواهد کرد.

۲۲ تیر ۱۳۹۴ ۱۳:۰۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.