شایان: می توانیم در کازنف در پرش ارتفاع سهمیه کسب کنیم

شایان: می توانیم در کازنف در پرش ارتفاع سهمیه کسب کنیم
رکود دار سابق پرش ارتفاع ایران گفت: با عملکرد رضایت بخش ورزشکاران رشته پرش ها میتوانیم در مسابقات جام کازانف سهیمه بگیریم.

 

 

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت  فدراسیون دوومیدانی حسین شایان گفت : عملکرد اعضای تیم ملی در مسابقات جایزه بزرگ آسیا رضایت بخش بود و امیدواریم با برنامه ریزی و تمرکز خوب در مسابقات جام کازانف سهمیه المپیک کسب کنیم .

عضو کمیته فنی فدراسیون دوومیدانی تصریح کرد: برنامه های کوتاه مدت و بلند مدتی را به فدراسیون برای آماده سازی، اردوها و جذب مربی پرش ها به فدراسیون ارائه داده ایم که امیدواریم با استقبال از این برنامه ها و پیشنهادها گامی موثر در پشتوانه سازی و پرورش استعداد ها و همچنین تقویت ورزشکارانی که در رده های ملی فعالیت می کنند برداریم .

شایان در خصوص ارزیابی پرندگان ملی پوش اذعان داشت : در پرش ارتفاع تنها ثبات یک رکورد خوب مثل 2.26 سانتی متر برای کیوان قنبرزاده و محمد رضا وظیفه دوست می تواند رسیدن به رکورد هایی چون 2.30 سانتی متر را نیز به ارمغان بیاورد که مستلزم توجه و سرمایه گذاری و همچنین حفظ این رکورد با تمرینات مستمر و هدفمند و اردوها و شرکت در مسابقات بزرگ است.

 وی ادامه داد: در پرش سه گام و پرش با نیزه  نیز فقدان یک پشتوانه سازی هدفمند برای این ماده آزار دهنده و نگران کننده است چرا که ما تنها دو یا سه ورزشکار دراین ماده داریم که رکوردهای خوبی دارند و حضور آنها نیز در گرو حفظ و سرمایه گذاری است و در غیر اینصورت انقراض نسل این ماده زنگ خطر بزرگی برای خانواده دوومیدانی خواهد بود.

 شایان در خصوص پرندگان طول کشورمان تصریح کرد: در پرش طول حضور ورزشکار با انگیزه اما جوانی مانند سبحان طاهرخانی در کنار یک قهرمانی کهنه کار مانند محمد ارزنده که سابقه حضور در مسابقات بزرگی چون قهرمانی جوانان جهان و المپیک لندن را در کارنامه خود دارد کمک بزرگی برای وی محسوب می شود. البته امیدوارم ارزنده هم به زوری به شرایط آرمانی اش برگردد که این امر مستلزم یک استراتژی قوی در برنامه ریزی تمرینی ، جذب یک مربی با تجربه و برگزاری اردوهای منظم و هدفمند و همچنین سرمایه گذاری مناسب می باشد.

 وی در پایان گفت: به هر حال دوومیدانی ورزش سختی است و هر ماده آن نیازمند تمرکز و برنامه ریزی خاصی است که مطمئنا با کارشناسی معضلات و مشکلات می توان بر آنها چیره شد. کشور ما خوشبختانه در استعداد های دوومیدانی مستعد است و این موضوع خوشحال کننده است و باید با مدیریتی آینده نگر به این موضوع نگاه کنیم تا به اهدافمان برسیم.

 

 

۱۶ تیر ۱۳۹۴ ۱۱:۳۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.