شمشیربازی قهرمانی آسیا - سنگاپور؛عابدینی به مدال برنز دست یافت/ کسب 83 امتیاز المپیکی برای شمشیربازان ایران

شمشیربازی قهرمانی آسیا - سنگاپور؛عابدینی به مدال برنز دست یافت/ کسب 83 امتیاز المپیکی برای شمشیربازان ایران
اولین مدال کاروان شمشیربازی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا توسط مجتبی عابدینی به دست آمد. در این اسلحه دیگر شمشیربازان کشورمان نیز جایگاه های قابل قبولی به دست آوردند و در مجموع صاحب امتیازات المپیکی خوبی شدند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون شمشیربازی، در سومین روز از مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا امروز شنبه با برگزاری دیدارهای انفرادی اسلحه سابر مردان و فلوره دختران در سنگاپور پیگیری شد که طی آن در بخش پسران، عابدینی صاحب مدال برنز شد و اولین مدال کاروان شمشیربازی ایران را به دست آورد. در رقابت های اسلحه سابر همچنین و پاکدامن و رهبری به ترتیب در رده‌های پنجم و ششم قرار گرفتند و باهرارسباران هم دوازدهم شد. در مجموع شمشیربازان امتیازات جهانی خوبی را برای المپیک به نام خود ثبت کردند.

بر این اساس در دیدارهای انفرادی اسلحه سابر مردان که با حضور ۶۰ شمشیرباز برگزار شد مجتبی عابدینی پس از کسب شش پیرزوی مقابل نمایندگان ژاپن، اندونزی، چین، سنگاپور، استرالیا و هنگ‌کنگ به مرحله حذفی راه یافت. عابدینی در جدول ۶۴ نفره با قرعه استراحت روبرو شد سپس در جدول ۳۲ و ۱۶ به تریب حریفانی از ترکمنستان و ویتنام  را شکست داد. این شمشیرباز با کسب این دو پیروزی به جمع ۸ بازیکن برتر صعود کرد و در این مرحله مقابل علی پاکدامن صاحب برتری شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. پاکدامن در جمع ۴ بازیکن برتر آسیا و در مصاف با کیم قهرمان المپیک از کره جنوبی شکست خورد و صاحب مدال برنز شد.

مجتبی عابدینی با کسب این نتایج در مجموع ۳۰ امتیاز به اندوخته‌های جهانی خود اضافه کرد و بدین ترتیب جایگاه خود را برای کسب سهمیه المپیک از رنکینگ جهانی بهبود بخشید.

علی پاکدامن دیگر نماینده اسلحه سابر ایران در مسابقات قهرمانی آسیا بود که با شکست مقابل عابدینی در جدول ۸ نفره به عنوان پنجم دست یافت. پاکدامن در مرحله مقدماتی صاحب ۵ برد مقابل نمایندگان ژاپن، چین، استرالیا، تایلند و هند شده بود. این شمشیرباز پس از استراحت در جدول ۶۴ نفره، نماینده چین‌تایپه را در جدول ۳۲ نفره شکست داد سپس در جدول ۱۶ نفره مقابل نماینده کره‌جنوبی پیروز شد و وارد جمع ۸ بازیکن برتر شد. پاکدامن از مجموع دیدارهای خود در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۱ امتیاز جهانی برای المپیک بدست آورد.

محمد رهبری نیز در مرحله مقدماتی دیدارهای اسلحه سابر مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا صاحب ۵ پیروزی مقابل حریفانی از سنگاپور، استرالیا، اندونزی، چین و هنگ‌کنگ شد. رهبری در جدول ۶۴ نفره همچون عابدینی و پاکدامن با قرعه استراحت روبرو شد. سپس در جدول ۳۲ و ۱۶ نفره به ترتیب شمشیربازان چین و قزاقستان را مغلوب کرد و به جمع ۸ بازیکن برتر آسیا راه یافت. رهبری در این مرحله و در مصاف با شمشیرباز کره‌جنوبی که قهرمانی جهان و المپیک را در اختیار دارد متحمل شکست شد و در رده ششم آسیا قرار گرفت.

محمد رهبری هم از مجموع نتایج خود در سنگاپور صاحب ۲۱ امتیاز جهانی برای المپیک شد. فرزاد باهرارسباران دیگر نماینده اسلحه سابر ایران در مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا با کسب جایگاه دوازدهم به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد. این شمشیرباز پس از کسب ۴ پیروزی مقابل نمایندگان ژاپن، استرالیا، قزاقستان و هند در مرحله مقدماتی و استراحت در جدول ۶۴ نفره، مقابل حریفی از هنگ‌کنگ در جدول ۳۲ نفره به برتری دست یافت. ارسباران در جدول ۱۶ نفره مسابقات مقابل نفر اول رنکینگ جهانی از کره‌جنوبی متحمل شکست شد و بدین ترتیب به عنوان دوازدهم اکتفا کرد. این شمشیرباز در مجموع صاحب ۱۲ امتیاز جهانی برای المپیک شد.

در پایان دیدارهای انفرادی مسابقات اسلحه سابر شمشیربازی قهرمانی آسیا دو بازیکن از کره‌جنوبی عنوان های اول و دوم را از آن خود کردند.

 

 

۷ تیر ۱۳۹۴ ۱۵:۱۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.