پایان دومین مرحله رقابت های جایزه بزرگ آسیا؛ کسب 4 طلا، دو نقره و 4 برنز،تعداد مدال های ایران به عدد 10 رسید

پایان دومین مرحله رقابت های جایزه بزرگ آسیا؛ کسب 4 طلا، دو نقره و 4 برنز،تعداد مدال های ایران به عدد 10 رسید
با پایان یافتن مرحله دوم رقابت های جایزه بزرگ آسیا تعداد مدال های تیم ملی دوومیدانی ایران به عدد 10 رسید.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت  فدراسیون دوومیدانی ، تیم ملی دوومیدانی ایران در دومین مرحله رقابت های جایزه بزرگ آسیا در پاتوم تانی تایلند، صاحب یک مدال طلا، دو نقره و دو برنز شد تا در مجموع 5 مدال را کسب کرده باشد.

تفتیان بازهم طلا گرفت

امروز در دو 100 متر، حسن تفتیان که در دور نخست صاحب مدال طلا شد، بازهم یک طلای باارزش را برای ایران به ارمغان آورد. تفتیان با ثبت زمان 10:41 ثانیه بار دیگر بر سکوی نخست ایستاد و دوندگان چین و هند به ترتیب دوم و سوم شدند.  رکورددار دوی 100 متر ایران در مرحله نخست که روز دوشنبه (اول تیرماه) برگزار شد، با زمان 10:24 قهرمان شده بود.

مدال نقره پرش ارتفاع برای قنبرزاده

در پرش ارتفاع کیوان قنبرزاده به مدال نقره دست یافت. پرونده کشورمان امروز باز هم رکورد ملی را تکرار کرد و با پرش از مانع 2 متر و 26 سانتی متر نایب قهرمان شد. قنبرزاده روز دوشنبه در نخستین مرحله این رقابتها با همین پرش به مدال طلا دست یافته بود. امروز در پرش ارتفاع پرنده سوریه با 2.29 سانتی متر قهرمان شد و نماینده ویتنام با 2.26 متر و تعدادی خطای کمتر برنز گرفت. در این ماده همچنین محمد رضا وظیفه دوست دیگر نماینده کشورمان با گذشتن از ارتفاع 2.10 متر در جایگاه هفتم قرار گرفت.

رنگ مدال هاشمی، نقره بود

در دو 400 متر مردان سجاد هاشمی هم به مدال نقره دست یافت. هاشمی آهنگری با ثبت زمان 45:98 ثانیه نایب قهرمان این ماده شد. هاشمی پیش از این روز دوشنبه در مرحله نخست این رقابتها با ثیت زمان 46:72 ثانیه مدال طلا گرفت و قهرمان شد. مهدی زمانی دیگر نماینده کشورمان در این ماده با ثبت زمان 46:20 از رسیدن به سکو بازماند و در جایگاه چهارم ایستاد. در این ماده دوندگان هند و ویتنام اول و سوم شدند.

طاهرخانی و نیادوست، برنزی های ایران

درماده پرش طول مردان سبحان طاهرخانی نماینده کشورمان امروز به مدال برنز دست یافت. این ورزشکار با پرشی به میزان 7.73 متر سوم شد و نمایندگان چین و هند به ترتیب با پرش های 7.87 و 7.80 متر مقام های اول و دوم را به خود اختصاص دادند. محمد ارزنده دیگر نماینده کشورمان در این مسابقات نیز با 7.55 متر به جایگاه پنجم رسید.

اما آخرین مدال ایران را مسلم نیادوست در دو 800 متر کسب کرد. این دونده کشورمان در ماده دوی 800 متر به میدان رفت که با ثبت زمان 1:51:12 دقیقه بر سکوی سوم ایستاد و برنز گرفت. در این ماده دوندگان هند و سریلانکا با زمان های 1:49:85 و 1:50:23 دقیقه به ترتیب عناوین اول و دوم را به خود اختصاص دادند. امیر مرادی دیگر نماینده کشورمان که در مرحله نخست این رقابتها به مدال برنز رسیده بود به علت مصدومیت از ادامه مسیر انصراف داد و از دور مسابقه کنار رفت. نیادوست درمرحله نخست نیز پس از مرادی در جایگاه چهارم قرار گرفته بود. 

دست توکلی به مدال نرسید

درماده پرتاب وزنه مردان، دو 100 متر و پرش ارتفاع بانوان نیز تیم ایران نماینده داشت اما دستش از رسیدن به مدال کوتاه ماند. در پرتاب وزنه علی ثمری با پرتابی به میزان 17.85 متر در پرتاب وزنه پنجم شد. در این ماده پرتابگر هندی قهرمان شد و نمایندگان چین جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

در ماده 100 متر زنان نیز فرزانه فصیحی با 11:97 ثانیه در جایگاه پنجم قرار گرفت.

در پرش ارتفاع زنان سپیده توکلی با گذشتن از مانع 1.79 متری از رسیدن به سکو بازماند و چهارم شد. در این ماده نمایندگان پرنده تایلندی با 1.86 متر اول و نماینده چین با 1.83 متر نایب قهرمان شدند. نفر سوم نیز پرنده ای  از تایلند بود که با 1.79 متر و تعداد خطای کمتر از توکلی مدال برنز را از آن خود ساخت.

بدین ترتیب در پایان دو مرحله رقابت های دوومیدانی جایزه بزرگ آسیا در تایلند تعداد مدال های کاروان ورزشی کشورمان با 4 طلا، دو نقره و 4 برنز به عدد 10 رسید. 

لازم به یادآوری است که تیم ملی ایران در مرحله نخست موفق به کسب سه طلا و دو برنز شده بود.

تیم ملی دوومیدانی ایران در دوره قبلی مسابقات جایزه بزرگ آسیا و در پایان سه مرحله صاحب دو طلا و دو برنز شده بود.

۶ تیر ۱۳۹۴ ۰۸:۲۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.