تیم ملی والیبال بازی های خانگی را با شکست آمریکا آغاز کرد

تیم ملی والیبال بازی های خانگی را با شکست آمریکا آغاز کرد
تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خانگی خود در لیگ جهانی سال ۲۰۱۵ موفق به شکست آمریکا مدافع عنوان قهرمانی این رقابت ها شد.

به گزارش روابط عمومی  کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، نخستین دیدار تیم های ملی والیبال ایران و آمریکا در هفته ششم لیگ جهانی از ساعت ۲۱ امشب آغاز شد.
ملی پوشان کشورمان در این مسابقه در سه ست متوالی و با امتیازهای ۲۵ بر ۱۹، ۲۹ بر ۲۷ و ۲۵ بر ۲۰ به پیروزی رسیدند تا سه امتیاز شیرین از آمریکا قهرمان لیگ جهانی سال ۲۰۱۴ کسب کنند.
اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران برای شروع این مسابقه از ترکیب شهرام محمودی، میلاد عبادی پور، سعید معروف، محمد موسوی، عادل غلامی، مجتبی میرزاجانپور و مهدی مرندی استفاده کرد.
جان اسپرا سرمربی تیم ملی والیبال آمریکا نیز مت اندرسون، راسل هولمز، توری مورفی، مایکا کریستنسن ، مکسول هولت، دیوید اسمیت و اریک شوجی را در ابتدای این مسابقه برابر ایران به میدان فرستاد.
امتیاز اول و دوم ست نخست به ایران رسید. در امتیاز ۴ دو تیم مساوی شدند. در ادامه ملی پوشان ایران با ارائه یک مسابقه مطلوب ۸ بر ۵ وقت استراحت فنی اول را به نام خود کردند. مسابقه ۱۲ بر ۸ به سود ایران بود که سرویس عادل غلامی امتیاز ۱۳ را به ارمغان آورد و سرمربی آمریکا مجبور به گرفتن وقت استراحت شد. بازیکنان آمریکا که همیشه از سرویس امتیازهای زیادی به دست می آوردند، در این مسابقه نتوانستند از سرویس های خود استفاده کنند و وقت استراحت فنی دوم نیز ۱۶ بر ۱۱ به سود ایران شد. جان اسپرا سرمربی تیم ملی والیبال آمریکا که به رغم عقب ماندن در این ست چهره آرامی داشت، در امتیاز ۱۹ بر ۱۳ دومین وقت استراحت خود را درخواست کرد. در ادامه آمریکا دو امتیاز متوالی به دست آورد اما دوباره توپ و میدان در دست ایران قرار گرفت. مهدی مهدوی نیز به میدان آمد.
این ست در نهایت ۲۵ بر ۱۹ به سود ایران پایان یافت تا تیم ملی والیبال ایران در نخستین ست بازی های خانگی نمایشی خوب و تماشاگر پسند ارائه کرده باشد.
در ست نخست تیم ایران ۱۲ امتیاز از اسپک به دست آورد در حالی که آمریکا در این زمینه موفق تر بود ۱۳ امتیاز به دست آورد. ایران یک امتیاز دفاع به دست آورده بود آمریکا دفاع منجر به امتیاز نداشت. دو امتیاز ایران از سرویس بود آمریکا یک امتیاز در این زمینه داشت. اشتباهات بازیکنان ایران پنج امتیاز برای آمریکا داشت اما ۱۲ امتیاز ایران از اشتباهات بازیکنان آمریکایی بود.
نخستین امتیاز ست دوم به آمریکا رسید. رقابت دوتیم در این ست تا امتیاز ۴ مساوی پیش رفت اما وقت استراحت نخست ۸ بر ۵ به سود آمریکا شد تا آمریکایی ها از ایران پیش بیافتند. تیم ایران در ادامه سه امتیاز متوالی به دست آورد تا ۸ بر ۸ با آمریکا مساوی شود و سرمربی تیم آمریکا استراحت درخواست کند. فرهاد قائمی در این ست نیز به میدان آمد. در امتیاز ۱۳ بر ۱۰ به سود آمریکا کواچ درخواست بررسی ویدیویی کرد که رای داور دو باره به سود آمریکا تایید شد. وقت استراحت دوم این ست نیز ۱۶ بر ۱۳ به سود آمریکا شد. در امتیاز ۱۹ بر ۱۵ به سود آمریکا کواچ وقت استراحت درخواست کرد تا اختلاف امتیاز ایران بیشتر نشود. مهدوی به میدان آمد و یک امتیاز دفاع به دست آورد. دومین امتیاز دفاع ایران سرمربی آمریکا را وادار به گرفتن وقت استراحت کرد. مهدوی امتیاز ۱۹ را برای ایران با جاخالی به دست آورد. در امتیاز ۲۳ بر ۲۱ کواچ وقت استراحت درخواست کرد. در امتیاز ۲۳ ایران و آمریکا برابر شدند تا امید ایران به شکست آمریکا در این ست بیشتر شود.
سرویس میلاد به تور برخورد کرد و شهرام یک امتیاز اسپک گرفت تا دو تیم در امتیاز ۲۴ مساوی شوند. تکرار تساوی در امتیازهای ۲۵ و ۲۶، امتیاز ۲۷ اول به ایران رسید اما دوباره مساوی شد. کواچ درخواست بررسی ویدیویی داد که بازیکنان گفتنند نیاز نیست اما داور دستور بررسی داده بود. در امتیاز بعدی سرمربی آمریکا درخواست کرد اما امتیاز ایران تایید شد. در نهایت ایران ۲۹ بر ۲۷ این ست را برد تا دو بر صفر از قهرمان سال گذشته این رقابت ها پیش بیافتد و یک امتیاز ایران تا این لحظه تایید شده باشد.
بازی خوب بازیکنان ایران در ست سوم نیز ادامه یافت و وقت استراحت نخست ۸ بر ۶ به ایران رسید. در امتیاز ۱۴ بر ۱۰ به سود ایران سرمربی آمریکا درخواست وقت استراحت کرد تا اختلاف دو تیم بیشتر از چهار امتیاز نشود. اما این کار نیز مشکل آمریکا را حل نکرد و وقت استراحت فنی دوم ۱۶ بر ۱۰ به سود ایران شد. تیم ایران در این ست نیز با امتیاز ۲۵ بر ۲۰ به پیروزی رسید تا نخستین شکست آمریکا را سه بر صفر به این تیم تحمیل کرده باشد.
تیم ملی والیبال ایران با این پیروزی ۱۰ امتیازی شد و همچنان در رتبه سوم گروه B سطح یک لیگ جهانی باقی ماند. آمریکا نیز با ۱۷ امتیاز صدرنشین است.
تیم والیبال لهستان نیز در دیگر مسابقه این هفته سه بر یک روسیه را شکست داد تا با ۱۴ امتیاز در رتبه دوم باقی بماند و روسیه با همان یک امتیاز از هفت مسابقه در انتهای جدول بماند.
سیمونه سانتی از ایتالیا به عنوان داور اول و آرتور دی گیاکوم از بلژیک به عنوان داور دوم قضاوت این مسابقه را بر عهده داشتند.
همچنین کوئینتانا از اسپانیا به عنوان ناظر و نماینده فدراسیون جهانی والیبال بر این مسابقه نظارت داشت.
اعضای تیم ملی الیبال ایران قبل از شروع مسابقه گل های سرخ برابر جایگاه در نظر گرفته شده برای شهدای غواص کشور قرار گرفتند و هر کدام یک شاخه گل نثار آنان کردند.
تمام صندلی ها و پله های سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران در این مسابقه پر از جمعیت و هواداران تیم ملی والیبال بود تا یک رکورد دیگر در این رشته ورزشی به ثبت برسد.
غلامرضا شعبانی بهار معاون ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان به همراه بسیاری از هنرمندان و ورزشگاران کشور مهمان ویژه این مسابقه بودند.
فرهاد ظریف، سامان فائزی، حمزه زرینی نیز از جمله ملی پوشان والیبال ایران بودند که این مسابقه را از کنار زمین تماشا کردند.
دیدار دوم تیم های ملی والیبال ایران و آمریکا ساعت ۲۱ روز یکشنبه در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار می شود.

۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ۰۸:۴۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.