سایت OCA:نشست هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا برای نخستین بار در ایران برگزار شد/ترکمنستان میزبان بعدی هیات اجرایی

سایت OCA:نشست هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا برای نخستین بار  در ایران برگزار شد/ترکمنستان میزبان بعدی هیات اجرایی
سایت شورای المپیک آسیا: این برای نخستین بار بود که کمیته ملی المپیک ایران میزبان گردهمایی شورای المپیک آسیا بوده است و حدود 90 نفر مهمان را از سراسر آسیا گرد هم آورده است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛سایت شورای المپیک آسیا بعد از اتمام میزبانی شصت و ششمین دوره نشست هیات اجرایی  OCA به انعکاس وسیع این میزبانی پرداخت.

در گزارش سایت OCA؛ رییس شورای المپیک آسیا جناب شیخ احمد الفهد الصباح در سخنرانی افتتاحیه خود از ایران بعنوان یکی از همراهان و اعضاء اصلی آسیا نام برد و به جنبش ورزشی ایران بخاطر موفقیت ها و تعداد روبه رشد مدالهایش طی بازیهای المپیک و بازیهای آسیایی تبریک گفت.
شیخ احمد به سال گذشته و سرشار از موفقیت  2014 اشاره نمودکه تجلی آن با بازیهای آسیایی اینچئون و کسب  17 رکورد جهانی و بازیهای آسیایی نوآورانه ساحلی پوکت، رقم خورد.

 وی اظهار داشت که همه دنیا درحالی چشم به آسیا دوخته اکه این قاره در تدارک میزبانی از سه دوره المپیک متوالی بازیهای زمستانی پیونگ چانگ سال 2018، توکیو 2020 و المیپک زمستانی 2022 که در آلماتی قزاقستان یا بیجینگچین برگزار می شود، بوده است.
شیخ احمد همچنین در خصوص ارتباط کاری نزدیک با کمیته بین المللی المپیک توضیحاتی ارائه و عنوان نمود که توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک در نظر دارد در ماه ژوئن از آسیای مرکزی دیدن نماید و اخیرا هم سفری به هند داشته است.

وی گفت: " این همچنین نشانگر پیشرفت بسیار خوب جنبش المپیک و کمیته های ملی المپیک،درآسیامی باشد".
رییس شورای المپیک آسیا در اختتام اینطور اظهار نمود که موفقیت رویدادهای شورای المپیک آسیا و آسیا در جنبش المپیک بدون همبستگی، یکپارچگی و همکاری مطلوب محقق نمی گردد و اظهار امیدواری نمود که این روند طی برگزاری مجمع عمومی انتخابی در ماه سپتامبر در ترکمنستان نیز ادامه داشته باشد.
در ادامه این گزارش آمده است:
کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک ایران اظهار نمود که میزبانی از این جلسه هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا برای ایران افتخار بزرگی است و از شورای المپیک آسیا بخاطر حمایت ایشان از جنبش المپیک در ایران تشکر و از مدیریت توانمند رییس شورا شیخ احمد تقدیر نمود.
خبر اصلی این جلسه از شورای المپیک آسیا، بازپس گیری میزبانی سومین دوره بازیهای آسیایی نوجوانان سال 2017 از سریلانکا بخاطر مشکلات مربوط به استقلال کمیته ملی المپیک از دولت می باشد. شیخ احمد میزبانی از سومین دوره بازیهای آسیایی نوجوانانسال 2017 را به جاکارتا، اندونزی پیشنهاد داد تا بعنوان رویداد آزمایشی بازیهای آسیایی 2018 برگزار شود وگفت که تصمیم نهایی طی مجمع عمومی شورای المپیک آسیا در سپتامبر اتخاد خواهد شد.

طی این جلسه گزارشاتی از سوی 5 منطقه شورای المپیک آسیا ارائه شد. در خاتمه گزارش جنوب آسیا ، شیخ احمد اظهارات خود را مبنی بر موافقت کمیته بین المللی المپیک، همبستگی المپیک، انجمن کمیته های ملی المپیک و شورای المپیک آسیا  مبنی بر تخصیص بودجه برای نپال که طی زلزله 25 آوریل ویران شد، اعلام نمود.

طی این جلسه خبرهای روزآمدی از کمیته های برگزاری مربوط به رویدادهای شورای المپیک آسیا به شرح ذیل ارائه شد:
    پنجمین دوره بازیهای آسیایی ساحلی دانانگ، ویتنام 2016: از تاریخ 24 سپتامبر الی 3 اکتبر، در14 رشته ورزشی در سه محل برگزاری حدود 5000 نفر ورزشکار و همراه را گردهم خواهد آورد.
    هشتمین دوره بازیهای آسیایی زمستانی، ساپورو، ژاپن2017: از تاریخ 26-19 فوریه میزبان مراسم افتتاحیه درساپورودم،و مراسم اختتامیه مسابقات در ماکومانای سکیسویی هیم آیس با پنج ورزش و 11 رشته ورزشی، 64 ماده برگزار خواهدشد. اسکیت سرعت نیز در ابیهیرو(Obihiro)  خواهد بود که با قطار از ساپورو دو ساعت فاصله دارد ، برگزار خواهد شد.
شیخ احمد با ذکر این موضوع که یافتن شهر میزبان بازیهای زمستانی برای جنبش المپیک دشوار بوده است، از ساپورو برای پیشقدم شدن در میزبانی از بازیهای آسیایی زمستانی تشکر نمود و تاکید کرد که برنده میزبانی المپیک زمستانی 2022، آلماتی یا بیجینگ، عهده دار میزبانی بازیهای آسیایی زمستانی  بعنوان رویداد آزمایشی در سال 2021 خواهد بود.
    پنجمین دوره بازیهای آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی، عشق آباد، ترکمنستان 2017: پنجمین دوره بازیهای آسیایی داخل سالن وهنرهای رزمی ،با 21 رشته ورزشی با حضور 62 کشور و منطقه از آسیا (45) و اقیانوسیه (17) درسپتامبر 2017 این بازیها و با مشارکت حدود 8500 نفر ورزشکار و همراه در مجموعه ورزشی جدید المپیک برگزار خواهد شد. ظرفیت دهکده ورزشکاران 3200 نفر می باشد.

   هجدهمین دوره بازیهای آسیایی، جاکارتا و پالمبانگ، 2018: جناب جوکو ویدودو رییس جمهور در تاریخ 30 آوریل حکم رییس جمهوری را مبنی بر تشکیل رسمی کمیته برگزاری بازیهای آسیایی اندونزی برای هجدهمین دوره بازیهای آسیایی از تاریخ 18 آگوست الی 2 سپتامبر 2018 امضاء نمود. با 34 رشته ورزشی متشکل از 28 رشته المپیکی و شش رشته غیرالمپیکی با حضور 15000 نفر ورزشکار و همراه از 45 کمیته ملی المپیک، 25000 نفر داوطلب و نیروی کار بهمراه 7000 نفر از اهالی رسانه گردهم خواهند آمد.
طی این جلسه آخرین بروزرسانی ها توسط برخی کمیته های دائمی شورای المپیک آسیا مشتمل بر کمیته مالی، کمیته ورزشکاران، کمیته آمارو اطلاعات، كمیته روابط بین الملل، کمیته رسانه، کمیته پزشکی، کمیته ورزش و محیط زیست، کمیته ورزش همگانی و کمیته بانوان و ورزش نیز ارائه شد.

دکتر مانی جگاتسان رییس کمیته پزشکی شورای المپیک آسیا اینطور گزارش نمود که در سال   گذشته طی هفدهمین بازیهای آسیایی کره از 1600 تست دوپینگ ، تنها هفت تست مثبت شد.
شیخ احمد این موضوع که طی بازیهای ساحلی پوکت 2014 دررشته بدنسازی هیچ تست مثبتی وجود نداشته است را"معجزه"خواند و آنرا مرهون مقررات سخت شورای المپیک آسیا شامل انجام نمونه گیری از کلیه ورزشکاران در کشور خود و مجددا به هنگام ورود و سه روز قبل از برگزاری رقابتها دانست. دکترجگاتسان عنوان کرد که این برخلاف بازیهای ساحلی مسقط در سال 2010 بود که دررشتهبدنسازیاز 9 نمونه،  8 موردمثبت بود.

در خاتمه گزارش سایت شورای المپیک آسیا آمده است ،جلسه آتی هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا در 7سپتامبر 2015 در عشق آباد، ترکمنستان برگزار خواهد شد.

۶ خرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۱۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.