بازتاب نشست شورای المپیک آسیا در سایتOCA؛موفقیت های ایران در ورزش می تواند الهام بخش دیگر کشورهای آسیایی گردد

بازتاب نشست شورای المپیک آسیا در سایتOCA؛موفقیت های ایران در ورزش می تواند الهام بخش دیگر کشورهای آسیایی گردد
شصت و ششمین نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا در سایت این شورا OCA بازتاب بسیار مناسبی داشت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت شورای المپیک آسیا؛شصت و ششمین جلسه هیات اجرایی  شورای المپیک آسیا به میزبانی ایران و در شهر تهران برای نخستین باربرگزار شد و در آن آخرین مسایل پیش رو 45 کمیته ملی المپیک عضو شورای المپیک آسیا به بحث گذاشته شد.

به گزارش سایت شورای المپیک آسیا در ابتدای این نشست شیخ احمد الفهد الصباح رییس شورای المپیک آسیا اظهار داشت:
" به نمایندگی از هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا، مایلم مراتب تقدیر خود را از کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران بخاطر میهمان نوازی گرم و میزبانی عالی جلسه ، بعمل آورم.

 ایران یکی از همراهان اصلی شورای المپیک آسیا است و این کشور میزبان بسیاری از رویدادهای برجسته از جمله بازیهای آسیایی سال 1974 بوده است بنابراین ما از حضور در اینجا احساس غرور می کنیم. ایران بعنوان یک ملت ورزشی، پیشرفتهای قابل ملاحظه ای طی سالهای اخیر داشته است و موفقیتهایش در بازیهای المپیک و بازیهای آسیایی می تواند الهام بخش دیگر کشورهای آسیایی باشد.

جلسه امروز هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا بسیار سازنده بود. ما گزارش آخرین وضعیت کمیته های برگزاری رویدادهای آتی شورای المپیک آسیا را شنیدیم و وضعیت آماده سازی ایشان رضایت بخش بوده است. ضروری است بطور مستمر رویدادهایی را در سطح جهانی ارائه دهیم تا بدین ترتیب بستری برای تجلی برتری ورزشی ورزشکاران آسیا فراهم آید و الهام بخش نسل های آینده باشد. بدون شک طی چند سال آینده ما به برخی رویدادهای شگرف خواهیم پرداخت که منجر به یکپارچگی بیشتر منطقه بزرگ و گوناگون ما خواهد شد."

از جمله تصمیمات اصلی اتخاذ شده توسط هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا، تصمیم بازپس گیری میزبانی سومین دوره بازیهای آسیایی نوجوانان سال 2017 از سریلانکا بخاطر مشکلات مربوط به استقلال کمیته ملی المپیک و دولت سریلانکا می باشد.
 شورای المپیک آسیا به این نتیجه رسید که قوانین ورزشی سریلانکا با منشور المپیک مطابقت ندارد و به همین دلیل و در راستای تعهدات این شورا به اصول جنبش المپیک، شورای المپیک آسیا نمی تواند این کشور را بعنوان میزبان دور بعدی بازیهای آسیایی نوجوانان بپذیرد.

در پایان این گزارش آمده است:
تایید برنامه ورزشی پنجمین دوره بازیهای آسیایی ساحلی دانانگ2016 ویتنام ،بررسی میزبانی هشتمین دوره بازیهای آسیایی زمستانی2017 در ژاپن،گزارش آماده سازی پنجمین دوره بازیهای آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی- عشق آباد2017 ترکمنستان ،پذیرایی از رکورد جدید 62 کشوری که بدنبال توافق تاریخی شورای المپیک آسیا و شورای المپیک اقیانوسیه برای پیوستن کشورهای اقیانوسیه جهت شرکت در بازیهای مذکور،  و ارائه گزارش روند آماده هجدهمین دوره بازیهای آسیایی در انونزی از موارد مطرح شده در این نشست بود.

۶ خرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۱۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.