کلاس های پزشکی فدراسیون دوومیدانی برای ورزشکاران اعزامی به چین

کلاس های پزشکی فدراسیون دوومیدانی برای ورزشکاران اعزامی به چین
مسئول کمیته پزشکی فدراسیون دوومیدانی می گوید پیش از اعزام ورزشکاران به مسابقات قهرمانی آسیا، برای آنها کلاس هایی در باب آشنایی با مقوله "سو مصرف داروها" برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون دوومیدانی ؛ دکتر سید اشکان اردیبهشت اظهار داشت: همواره سیاست گذاری کمیته پزشکی فدراسیون دوومیدانی با شعار "ورزش پاک" بوده است، به همین منظور نیز از ابتدای سال جاری در چندین مسابقه از جمله رقابت های آغاز فصل، انتخابی نوجوانان برای شرکت در رقابت های قهرمانی آسیا  و مسابقات انتخابی تیم ملی بزرگسالان برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا، به صورت هدفمند و تصادفی از تعداد قابل توجهی از ورزشکاران تست دوپینگ به عمل آمده است. در مواردی حتی اگر لازم بوده فدراسیون دوومیدانی با تقبل هزینه بیشتر خواستار پاسخ آزمایش ها به صورت اورژانسی شده است.

وی افزود: البته این تمام اقدامات کمیته پزشکی نیست، ما جهت تامین سلامت ورزشکاران اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا در چین، از آنها خواسته ایم روز چهارشنبه هفته جاری در فدراسیون پزشکی ورزشی حاضر شوند تا از آنها تست سلامت به عمل آید.

مسئول کمیته پزشکی فدراسیون دوومیدانی و عضو کمیته پزشکی آسیا در بخش دیگری از صحبت های خود خاطرنشان کرد:حتی به منظور افزایش سطح آگاهی و دانش ورزشکاران و مربیان اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا، قرار است کلاس هایی در مبحث سوء مصرف داروها در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب برگزار شود تا در این زمینه نیز سطح آگاهی ملی پوشان افزایش یابد.

دکتر اردیبهشت در پایان تصریح کرد: این کلاس روز شنبه هفته آینده برگزار می شود و در آن نماینده ستاد مبارزه با دوپینگ نیز به ایراد  سخنرانی می پردازد.  

۶ خرداد ۱۳۹۴ ۰۸:۲۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.