دکتر سعیدلو: بهترین‌ها باید در خدمت ورزش اول باشد

دکتر سعیدلو: بهترین‌ها باید در خدمت ورزش اول باشد
معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی با اشاره به اهمیت و نقشی که کشتی می‌تواند در اعتلای نام ایران داشته باشد تاکید کرد که بهترین‌ها باید در خدمت ورزش اول کشور باشد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از پایگاه خبری ورزش ایران، دکتر علی سعیدلو شب گذشته در نشست بررسی عملکرد و برنامه‌های فدراسیون کشتی اظهار داشت: بر عکس برخی رشته‌ها که باید برای آنها در کشور ظرفیت سازی شود ، کشتی در خون مردم ایران بوده و در واقع یک معدن بسیار بزرگ برای رشد و توسعه این رشته وجود دارد. این نکته از طرفی کار ما را ساده و از طرف دیگر بار مسوولیت را سنگین می‌کند که بتوانیم توقع و انتظارات مردم را برآورده کنیم، چرا که هیچ شکستی در کشتی قابل توجیه نیست و ما باید در این رشته سرآمد جهان باشیم.
وی با بیان این مطلب که دکتر احمدی نژاد ریاست محترم جمهوری از موفقیت‌های اخیر کشتی بسیار خوشحال شده است، تصریح کرد:یقینا کسب عنوان نایب قهرمانی جهان در کشتی فرنگی و سومی آزادکاران اتفاقی نیست و ما باید بر اساس کار علمی ، منظم و حساب شده همواره قدرت ثابت دنیای کشتی باشیم و به یک قهرمانی تثبیت شده بدون نوسان برسیم.
رییس سازمان تربیت بدنی با بیان اینکه اهتزاز پرچم ایران اسلامی را نمی توان با هیچ مبلغی ارزشگذاری کرد، افزود: ورزشی که این همه افتخارآفرینی کرده به هیچ عنوان نباید دغدغه مالی داشته باشد ،هر چند منابع مالی ورزش تاکنون محدود بوده اما همین منابع محدود هم به صورت متوازن بین فدراسیون‌های مختلف توزیع نشده است. هر چند فوتبال به لحاظ زیبایی خاص خود علاقه مندان بسیار زیادی در سراسر کشور دارد اما سیاست ما این است که که ورزش اول ایران کشتی است و نباید اجازه بدهیم که خصوصیت واقعی این رشته یعنی پهلوانی و جوانمردی از بین برود. بنابراین باید بهترین‌ها در خدمت این ورزش باشند.
دکتر سعیدلو با تاکید بر اینکه باید انتظارها متناسب با امکانات باشد، ادامه داد: برخی این توقع را دارند که ما در دنیا در بسیاری از رشته های ورزشی حرف اول را بزنیم، طبیعی است که برای رسیدن به این هدف باید اعتبارات لازم مهیا باشد. راهکار ما در این رابطه این است که هزینه کردن یک درصد از اعتبارات جاری دستگاههای اجرایی در ورزش به شکل اجباری باشد تا رقمی در حدود 2 هزار میلیارد تومان به ورزش کشور تزریق شود. بدیهی است در صورتی که این مهم عملی شود بسیاری از مشکلات ورزش مرتفع خواهد شد و ورزش اول کشور که امروز نیاز خود را 5 میلیارد تومان می بیند بودجه ای 20 میلیاردی در اختیارش خواهیم گذاشت.
وی در عین حال تصریح کرد: مدیریت فدراسیون باید با قدرت و آرامش بر اساس یک کار علمی و دقیق این رشته را مدیریت کند تا یک تحول بزرگ در کشتی ایجاد شده و به تثبیت قهرمانی برسیم. در این رابطه سازمان تربیت بدنی حمایت لازم را از مجموعه کشتی به عمل خواهد آورد.
دکتر سعیدلو با اشاره به نیازهای فدراسیون کشتی که توسط مسوولان این فدراسیون در نشست مطرح شد، اضافه کرد: مشکل بدهی‌های فدراسیون در اسرع وقت برطرف خواهد شد، ضمن اینکه با توجه به نیاز ضروری این فدراسیون به زیر ساخت های لازم یک خانه کشتی هم برای تیم های ملی نوجوانان و جوانان احداث خواهیم کرد اما در مقابل انتظار سازمان از فدراسیون کشتی این است که علمی تر و منظم‌تر پیش برود و ضمن توجه به توسعه بعد همگانی این رشته در بعد قهرمانی هم انتظارات بحق مردم را برآورده کند.
رییس سازمان تربیت بدنی با بیان اینکه یکی از برنامه های این سازمان تعریف جوایز قهرمانان است از برگزاری نشست تقدیر از ملی پوشان افتخارآفرین کشتی در مسابقات جهانی دانمارک، با حضور رییس جمهور در آینده ای نزدیک خبرداد.
بر اساس این گزارش، در این دیدار که حمید سجادی، معاون سازمان و رییس مرکز توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای و حمید قاسمی دبیر شورای راهبردی ورزش نیز حضور داشتند مسوولان فدراسیون کشتی و در راس آنها محمدرضا یزدانی خرم گزارشی از عملکرد و برنامه های این فدراسیون ارائه کرده و به بیان مشکلات این رشته پرداختند.

۲۹ مهر ۱۳۸۸ ۱۱:۴۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.