لونزی: میزبانی فیناترافی آزمون بزرگی برای ایران است

لونزی: میزبانی فیناترافی آزمون بزرگی برای ایران است
رئیس کمیته فنی فینا با حضور در نشست خبری به پرسش خبرنگارها پاسخ داد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو، جیانی لونزی رئیس کمیته فنی فینا عصردیروز(شنبه) بعد از برگزاری جلسه کمیته فنی مسابقات توسعه جهانی در نشست خبری حاضر شد و به پرسش خبرنگاران پاسخ داد.

لونزی در ابتدا با اشاره به میزبانی ایران در این مسابقات گفت: از فدراسیون ایران و شخص محسن رضوانی به خاطر حمایت ها و تلاشش برای سازماندهی مسابقات تشکر می کنم. ما بازی های المپیک را پیش رو داریم و مسابقات توسعه جهانی از این جهات برایمان مهم بود که بتوانیم شرایط را محک بزنیم. به هر حال رشته واترپلو در سال ۱۹۲۰ اختراع شد و اسم آن در ابتدا فوتبال داخل آب بود. ما می خواهیم همین روند را ادامه دهیم و با برگزاری بازی ها در ایران آزمایش مهمی انجام دهیم و بدانیم آیا باید تغییراتی اعمال کنیم یا نه؟

وی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا مسابقات توسعه جهانی در رده بندی جهانی تاثیرگذار است یا نه؟ مطرح کرد: باید بگویم فینا هر مسابقه ای را برگزار نمی کند. فینا مسابقات المپیک ، قهرمانی جهان را در بخش خانم ها و آقایان و بازی های جوانان، نوجوانان و بزرگسالان را بازهم در دو بخش آقایان و خانم ها برگزار می کند. مسابقات توسعه جهانی ه زیر نظر فینا برگزار شده و قطعا در رده بندی تاثیرگذار است.

لونزی خاطرنشان کرد: واترپلو قدیمی ترین رشته المپیک است. در برخی مسابقات واترپلو تا ۲۰ هزار تماشاگر داشته ایم و حالا در کشوری هستیم که نمی توانیم انتظار ۴۰ هزار تماشاگر داشته باشیم. اما در مورد ورزشگاه، ایران پیشرفت زیادی کرده است. در گذشته ورزشگاه آزادی بود اما الان ورزشگاه شیرودی بسیار خوب است و شکل خوبی پیدا کرده است.

رئیس کمیته فنی فینا همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا ایران می تواند میزبانی مسابقات دیگری را بر عهده بگیرد، عنوان کرد: طی صحبتی که با آقای رضوانی داشتم متوجه شدم ایران می خواهد پیشرفت کند. وقتش رسیده که ایران ذهنیتش را تغییر دهد. برای میزبانی مسابقات لیگ جهانی نیز ایران همانند بقیه کشورها شانس دارد. فیناترافی آزمون خوبی است تا ایران نشان دهد می تواند میزبان رویدادهای مهم تر باشد. ما نیز از ایران حمایت می کنیم و همین که الآن اینجا هستیم نشان دهنده حمایت ما از ایران است.

۳ خرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۱۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.