شصت و ششمین نشست شورای المپیک آسیا؛تهیه پیش نویس ورزشی بین ایران و ژاپن

شصت و ششمین نشست شورای المپیک آسیا؛تهیه پیش نویس ورزشی بین ایران و ژاپن
در ادامه دیدارهای رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان با مسئولان رده بالای ورزش آسیا دقایقی پیش رئیس کمیته ملی المپیک ایران با رئیس کمیته ملی المپیک ژاپن دیدار و گفتگو کرد.

 به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ دقایقی پیش آقای تاکیدا رئیس کمیته ملی المپیک ژاپن با حضور در دفتر ریاست کمیته ملی المپیک کشورمان با کیومرث هاشمی دیدار و گفتگو کرد.

 در ابتدای این دیدار هاشمی ضمن خیرمقدم به حضور تاکیدا در کشور ایران ابراز امیدواری کرد میهمانان حاضر در شصت وششمین دوره نشست شورای المپیک آسیا با خاطره ای خوش ایران را به مقصد کشور خود ترک کنند.

 وی ادامه داد:ژاپن جزو قدرت های ورزش جهان در بازیهای آسیایی و المپیک محسوب می شود و حتی در برخی رشته ها جزو تیم های بسیار مطرح و صاحب نام به حساب می آید از طرفی کشور ایران نیز جزو تیم های برتر بازیهای آسیایی و جزو 20 تیم المپیک محسوب می شود و حتی در برخی رشته ها همچون کشتی و تکواندو جزو قدرت های درجه اول دنیا محسوب شده و بالطبع دو کشور میتوانند در زمینه برگزاری اردوهای مشترک و تبادل مربیان و کارشناس ورزشی همکاری خوبی داشته باشد.

 سپس تاکیدا ضمن اشاره به این موضوع که ایران و ژاپن رابطه تاریخی بسیار خوبی با یکدیگر دارند در امر ورزش هم پتانسیل این دو کشور بسیار فراتر از شرایط کنونی است.

وی خاطر نشان کرد: ایران می تواند در رشته های کشتی و تکواندو به ما کمک کند و ژاپن می تواند در بسیاری از رشته  ها همچون شنا، ژیمناستیک به رشد و توسعه ورزشکاران ایرانی کمک کند و یکی از نتایج مثبت برگزاری چنان اجلاس هایی همین تعاملات و تبادلات ورزشی می باشد و میزبانی این نشست فرصتی است تا ایرانی ها جدای از افزایش گمانه زنی های ورزشی به انتقال تجربیات ورزشی نیز بپردازند .

عضو کمیته بین المللی المپیک ژاپن اعلام کرد باید با توجه به اعلام آمادگی دو کشور و پتانسیلی که وجود دارد هر چه زودتر پیش نویس قرار همکاری ورزشی تهیه شود بخصوص که ایران در زمینه کشتی و تکواندو و ژاپن هم در زمینه جودو، شنا و ژیمناستیک و دیگر رشته ها به تبادل مربی بپردازیم.

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۹:۰۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.