شصت و ششمین نشست هأت اجرایی شورای المپیک آسیا-تهران؛هاشمی:باید از ظرفیت های ورزشی یکدیگر استفاده بهتری ببریم/ تیمورخان: آماده امضای پروتکل ورزشی مشترک بین ایران و قزاقستان هستیم

شصت و ششمین نشست هأت اجرایی شورای المپیک آسیا-تهران؛هاشمی:باید از ظرفیت های ورزشی یکدیگر استفاده بهتری ببریم/ تیمورخان: آماده امضای پروتکل ورزشی مشترک بین ایران و قزاقستان هستیم
نشست مشترک رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان با آقای تیمورخان عضو هیأت اجرایی شورای المپیک آسیا برگزار شد و دو طرف بر امضای پروتکل دوجانبه ورزشی تأکید کردند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک، کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران عصر امروز با آقای تیمور خان عضو شورای المپیک آسیا دیدار کرد.
در این دیدار کیومرث هاشمی ضمن ابراز خوش آمدگویی به عضو شورای المپیک آسیا، اظهار داشت: میزبانی نشست هیأت اجرایی شورای المپیک آسیا فرصتی را فراهم کرد تا نشستی با شما داشته باشم.
وی با اشاره به اینکه ایران و قزاقستان همواره دو رقیب در ورزش قهرمانی هستند، خاطرنشان کرد: در مسابقات مشخص شده است که گاهی ایران و گاهی قزاقستان در رده‌های چهارم و پنجم مسابقات آسیایی قرار گرفته‌اند.
رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان با بیان اینکه وجه اشتراک زیادی بین ایران و کشور دوست و همسایه قزاقستان داریم، تصریح کرد: در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و ورزشی وجوه اشتراک فراوانی داریم و خوشحال می‌شویم که از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه ظرفیت‌های ورزش دو طرف به اندازه‌ای هست که بتوانیم پروتکل یا توافقنامه‌ای بین ایران و قزاقستان منعقد کنیم، گفت: این پروتکل می‌تواند در زمینه‌های آموزشی، مربیان و برگزاری اردوهای مشترک اجرایی شود، هرچند که اکنون هم این ارتباطات وجود دارد.
هاشمی به سیزده رشته ورزشی که امکان استفاده از ظرفیت‌های مشترک دو کشور در آنها وجود دارد اشاره و اظهار کرد: پیشنهاد مشخص من این است که اگر موافق باشید یک گروه کارشناسی را تعیین کنیم و مکاتبات این کار انجام شود تا در تهران و یا در قزاقستان این پروتکل را به امضا برسانیم.
رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان با اشاره به اینکه آقای تیمورخان نایب رئیس آسیای میانه در شورای المپیک آسیا هستند و می‌توانند کمک‌هایی به ایران داشته باشند، گفت: توقع داریم جهت کسب کرسی‌های شورای المپیک آسیا حمایت کنید تا این موضوع تقویت شود.
هاشمی سوالی در خصوص پیش بینی کسب سهمیه ورزشکاران قزاقستانی برای المپیک ریو مطرح کرد که تیمورخان در پاسخ گفت: در المپیک لندن 300 ورزشکار داشتیم که پیش بینی می کنیم در المپیک ریو این تعداد افزایش یابد.
تیمورخان: ایران در رشته‌های رزمی بسیار موفق است
همچنین آقای تیمورخان عضو هیأت اجرایی شورای المپیک آسیا در دیدار با کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان ضمن تشکر از امکان انجام این نشست مشترک، اظهار داشت: موضوعات مطرح شده مورد تأیید ما نیز است و به نفع ورزش دو کشور خواهد بود.
وی افزود: خیلی خوشحال می‌شوم در اردوهای تدارکاتی از کارشناسان ایرانی به خصوص در ورزش‌های رزمی که خیلی موفق هستید، استفاده کنیم.
تیمورخان با تأیید تعویض جایگاه‌های ایران و قزاقستان در مسابقات آسیایی، گفت: در بازی‌های آسیایی خیلی به ورزشکارانمان فشار نمی‌آوریم و تمرکز را بر روی بازی‌های المپیک گذاشته‌ایم.
عضو هیأت اجرایی شورای المپیک آسیا با بیان اینکه قزاقستان 17 میلیون نفر جمعیت دارد بر حفظ رتبه دوازدهم این کشور در بازی‌های المپیک بعدی تأکید کرد.
وی ادامه داد: رشته‌های ورزشی رزمی قزاقستان خوب است اما در مقایسه با ایران که 9 مدال طلا در مسابقات کسب کرده است، پایین تر هستیم.
تیمورخان با بیان اینکه در رشته‌های زمستانی هم امکانات و هم کارشناسان این ورزش در قزاقستان وجود دارد، تصریح کرد: در سال 2022 در نظر داریم تا میزبانی بازی‌های المپیک زمستانی را دریافت کنیم و در این بین چین و قزاقستان با هم در حال رقابت هستند.
وی با اشاره به بازدید توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک از قزاقستان خاطرنشان کرد: کمیته ارزیابی کمیته بین المللی المپیک مرکب از 18 نفر از قزاقستان برای تعیین میزبانی بازی‌های زمستانی 2022 بازدید کردند که از امکاناتمان راضی بودند.
عضو هیأت اجرایی شورای المپیک آسیا افزود: پکن خواهان میزبانی المپیک زمستانی 2022 است اما فاصله این شهر تا محل برگزاری مسابقات 300 کیلومتر است اما فاصله محل برگزاری مسابقات در قزاقستان 30 کیلومتر است.
وی ادامه داد: در 31 جولای در جلسه هیأت اجرایی کمیته بین المللی المپیک که در مالزی برگزاری خواهد شد در خصوص میزبانی بازی‌های المپیک زمستانی 2022 تصمیم‌گیری می‌شود.
وی ابراز امیدواری کرد که در اسکی و زیر مجموعه ورزش‌های زمستانی کمک‌های خوبی می‌توانیم به ایران داشته باشیم.
تیمورخان در پایان گفت: خوشحال می‌شویم چنین پروتکلی را با ایران امضا کنیم؛ ما آماده هستیم اگر تهران و آلماتی ارتباط مستقیم با هم برقرار کنند شرایط بهتر شود.

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۸:۳۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.