شصت و ششمین نشست هیأت اجرایی شورای المپیک آسیا-تهران؛علی نژاد:خواهان گسترش ووشو در کشورهای قطر و امارات هستیم

شصت و ششمین نشست هیأت اجرایی شورای المپیک آسیا-تهران؛علی نژاد:خواهان گسترش ووشو در کشورهای قطر و امارات هستیم
رئیس فدراسیون ووشو کشورمان گفت: رایزنی‌هایی را برای گسترش ووشو با فدراسیون‌های قطر و امارات انجام داده‌ایم.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک، یوزای‌ جینگ، نایب رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، شورای المپیک آسیا و رئیس فدراسیون جهانی ووشو که برای شرکت در شصت و ششمین نشست شورای المپیک آسیا به تهران سفر کرده است، در کنفرانس خبری مشترک با مهدی علی‌نژاد رئیس فدراسیون ووشو کشورمان شرکت کرد.

در این نشست، مهدی علی‌نژاد رئیس فدراسیون ووشو با ابراز خرسندی از حضور یوزای جینگ در ایران اظهار داشت: رئیس فدراسیون جهانی ووشو امروز از آکادمی ووشو کشورمان و اردوی تیم ملی ایران بازدید خواهد کرد.
وی با اشاره به ارتباط خوب فدراسیون ووشوی ایران با انجمن ووشوی کشور چین، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بخش ساندای بانوان مربی تیم ملی‌ ایران چینی است که توسط انجمن چین معرفی شده است.
علی‌نژاد افزود: این حضور نشان می‌دهد روابط ما با انجمن چین خوب است اما در بخش تالو نتوانستیم مربی چینی داشته باشیم، این هم به این دلیل است که آنچه خواسته ما بود نتوانستیم در بین مربیان چینی پیدا کنیم اما در مجموع رابطه فدراسیون ایران با انجمن ووشوی چین بسیار خوب است.

رئیس فدراسیون ووشو در خصوص فدراسیون ووشو غرب آسیای میانه و گسترش این ورزش در کشورهایی مانند کویت و قطر، تصریح کرد: رایزنی‌هایی را در این زمینه برای تشکیل این فدراسیون انجام داده‌ایم و ووشوی کویت را راه‌اندازی کردیم و با فدراسیون‌های قطر و امارات نیز رایزنی‌های جدی صورت گرفته است.
وی افزود: از سوی فدراسیون غرب آسیا و میانه به فدراسیون‌های امارات و قطر نامه‌نگاری کرده‌ایم البته به طور رسمی در این کشورها ووشو طرفداران زیادی ندارد و کار به خاطر ویژگی‌هایی که در کشورهای عربی وجود دارد به کندی پیش می‌رود.




۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۴:۲۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.