رقابتهای تکواندوی قهرمانی جهان؛خدا بخشی سومین طلای ایران را بدست آورد/قهرمانی مقتدرانه

رقابتهای تکواندوی قهرمانی جهان؛خدا بخشی سومین طلای ایران را بدست آورد/قهرمانی مقتدرانه
تکواندوکار وزن منهای 80 کیلوگرم تیم ملی مردان ایران سومین مدال طلای کشورمان در مسابقات جهانی روسیه را به نام خود ثبت کرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ بیست و دومین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان که از روز سه شنبه هفته گذشته با حضور نمایندگان 144 کشور در ورزشگاه تراکتور شهر چلیابینسک روسیه آغاز شده بود، امشب به پایان رسید.در دیدار نهایی وزن منهای 80 کیلوگرم، مهدی خدابخشی برای کسب مدال طلا به مصاف دامون سانسون از انگلیس رفت و به پیروزی 16 بر 3 رسید. 
وی برای رسیدن به دیدار پایانی پس از استراحت در دور نخست، نیکولاس تزلوس از یونان، الیویرا بیلا از برزیل، استیون لوپز آمریکایی و طاهر گولیک از آلمان را شکست داده بود.
امروز ابوالفضل یعقوبی در وزن منهای 63 کیلوگرم مردان و کیمیا علیزاده در منهای 57 کیلوگرم زنان با قبول شکست مقابل حریفان خود در مرحله نیمه نهایی به مدال برنز  و نخستین مدال جهانی بانوان دست یافت

با این اوصاف تیم ملی مردان ایران با کسب 3 مدال طلای فرزان عاشورزاده، مسعود حجی زواره و مهدی خدابخشی و یک مدال برنز ابوالفضل یعقوبی با کسب 61 امتیاز تیمی عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد.
تیم ملی تکواندوی مردان ایران پیش از این در سال 2011 به مقام قهرمانی جهان رسیده بود.

روسیه و ازبکستان نیز عناوین دوم و سوم را با 49 و 40 امتیاز به خود اختصاص دادند و کره جنوبی در کمال ناباوری با 38 امتیاز چهارم شد. 
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۲۰:۵۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.