مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان - روسیه؛علیزاده اولین مدال جهانی تکواندو را به نام خود کرد

مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان - روسیه؛علیزاده اولین مدال جهانی تکواندو را به نام خود کرد
رقابتهای مرحله مقدماتی وزن 57- کیلوگرم مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان آغاز شده است و کیمیا علیزاده با شکست قهرمان المپیک لندن به جمع 4 تکواندوکار برتر وزن چهارم راه یافت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، ششمین روز از بیست و دومین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان (G12) با برگزاری مرحله مقدماتی رقابتهای اوزان 57- کیلوگرم زنان و 63- کیلوگرم مردان از صبح امروز (یکشنبه) در ورزشگاه "تراکتور" شهر چلیابینسک در حال برگزاری است و کیمیا علیزاده با شکست نماینده انگلیس مدال برنز خود را قطعی کرد و به جمع 4 تکواندوکار برتر وزن چهارم زنان رسید.

کیمیا علیزاده، تکواندوکار وزن 57- کیلوگرم کشورمان، برای راهیابی به مرحله نیمه نهایی این مسابقات، ابتدا به مصاف "ماگدالنا لپروسکا" از لهستان رفت و در پایان با نتیجه 10 بر صفر برنده شد، سپس در مرحله دوم با "مارتینا زوبسیک" از کرواسی، دارنده مدال برنز المپیک 2008 پکن رقابت کرد که پس از تساوی 3-3 در راند طلایی به برتری رسید و با شایستگی به مرحله سوم راه یافت.

تکواندوکار شایسته کشورمان در سومین مبارزه نیز "چینه لویس" امریکایی را پس از تساوی 4-4، در راند طلایی از یش رو برداشت و در ادامه و برای راهیابی به جمع 4 تکواندوکار برتر با "جید جونز" انگلیسی، قهرمان المپیک لندن و نفر اول رنکینگ المپیک و جهان رقابت کرد که در پایان با یک رقابت زیبا، جذاب و دیدنی 10 بر 9 به برتری رسید و مدال برنز خود را قطعی کرد.

این اولین مدال تاریخ تکواندوی بانوان ایران در مسابقات قهرمانی جهان است.

علیزاده برای رسیدن به مرحله فینال این رقابتها عصر فردا (دوشنبه) با "مایو هامادا" از ژاپن (نایب قهرمان دوره قبل مسابقات قهرمانی جهان) مسابقه می دهد.

در آن سوی جدول نیز تکواندوکاران هنگ کنگ و اسپانیا به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

تیم ملی تکواندوی کشورمان تاکنون در بخش مردان توسط فرزان عاشورزاده و مسعود حجی زواره، 2 مدال طلا را به نام خود ثبت کرده است.

این دوره از مسابقات ار روز 22 اردیبهشت ماه در 8 وزن جهانی با حضور ۸۷۵ تکواندوکار از 136 کشور به میزبانی روس‌ها آغاز و دوشنبه (28 اردیبهشت ماه) به پایان می رسد.

تیم ملی کشورمان در بخش مردان در تمامی اوزان و در بخش زنان در 5 وزن حضور پیدا کرده است.

به نفرات اول این مسابقات 120 امتیاز، نفرات دوم 72 امتیاز و نفرات سوم 43.20 امتیاز برای افزایش امتیازات رنکینگ المپیکی، در راستای کسب سهمیه المپیک ریو 2016 تعلق خواهد گرفت.

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۶:۴۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.