مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان - روسیه؛عاشورزاده قهرمان جهان شد

مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان - روسیه؛عاشورزاده قهرمان جهان شد
فرزان عاشورزاده، تکواندوکار وزن 58- کیلوگرم کشورمان، اولین طلای تیم ایران را در مسابقات جهانی دشت کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، در ادامه بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی تکواندوی جهان (G12)، فرزان عاشورزاده نماینده وزن 58- کیلوگرم کشورمان که اولین سابقه حضورش در این رقابتها را تجربه می کرد، در مرحله فینال این مسابقات به مصاف "سی محمد کتبی" از بلژیک (دارنده مدال برنز المپیک نوجوانان 2014) رفت و در پایان سه راند مبارزه زیبا و جذاب، تکنیک خود را به رخ تکواندوی جهان کشید و با نتیجه 8 بر 3 به برتری رسید تا با شایستگی هرچه تمام تر بر سکوی قهرمانی بایستد.

دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی و نفر اول رنکینگ المپیک و جهان، پیش از این و در مرحله نیمه نهایی"روسلان پاسیف" از روسیه (دارنده مدال برنز قهرمانی اروپا) را در راند طلایی شکست داده بود.در این وزن "شاو ژائو" از چین و "روسلان پاسیف" از روسیه مشترکا مدال برنز را به گردن آویختند.

تکواندوکار شایسته کشورمان روز گذشته و در مرحله مقدماتی این مسابقات، پس از یکدور استراحت، در اولین گام به مصاف "الماز توکتومف" از قرقیزستان رفت و در پایان راند دوم با نتیجه 17-3 به برتری رسید، در دومین مبارزه خود با نتیجه 14 بر 6 "چستر پرالتا" از اکوادور را شکست داد، در ادامه، برابر "نوتهاوی کلامپانگ" از تایلند با نتیجه 11 بر یک پیروز از شیاپ چانگ خارج شد و در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف "کارلوس ناوارو" از مکزیک رفت و در پایان 9 بر 2 این بازیکن را شکست داد و با شایستگی راهی مرحله نیمه نهایی وزن دوم شد.

در فینال وزن 46- کیلوگرم زنان نیز، "پانیپاک تاناکیت" از تایلند در راند طلایی، "رمولدانوا" نماینده اوکراین را شکست داد و قهرمان شد. تکواندوکاران چین‌تایپه و برزیل نیز مدال برنز این وزن را کسب کردند.

تیم ملی کشورمان در بخش مردان در تمامی اوزان و در بخش زنان در 5 وزن حضور پیدا کرده است.

به نفرات اول این مسابقات 120 امتیاز، نفرات دوم 72 امتیاز و نفرات سوم 43.20 امتیاز برای افزایش امتیازات رنکینگ المپیکی، در راستای کسب سهمیه المپیک ریو 2016 تعلق خواهد گرفت.

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۲۲:۲۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.