سرمربی تیم ملی تکواندو:هر 8 تکواندوکار شایسته کسب مدال هستند

سرمربی تیم ملی تکواندو:هر 8 تکواندوکار شایسته کسب مدال هستند
سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: این تیم، بسیار شایسته است و هر 8 تکواندوکار شانس کسب مدال را دارند. به نظرم بازیکنان ما باتوجه به زحمتی که در اردوها می‌کشند، قهرمانی جهان هم برایشان کوچک است.

بیژن مقانلو، سرمربی تیم‌ملی تکواندو پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی‌ جهان در گفت و گو با سایت فدراسیون تکواندو گفت: هر 8 تکواندوکار شرایط مطلوب و خوبی دارند، به نظرم مسابقات جهانی فرقی با رقابت‌های دیگر ندارد و تنها تفاوت آن دارا بودن گرید 12 (120 امتیاز) است که شانس بزرگی برای همه کشورها خواهد بود تا رنکینگ خود را افزایش دهند. مسابقات جهانی نه آخر راه است و نه اول راه! این رقابت ها در مسیر ما است تا به هدفمان که المپیک است برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تیم ایران در مسابقات جهانی، قهرمان خواهد شد؟ اظهار داشت: تلاش می‌کنیم و امیدواریم. این تیم، تیم بسیار شایسته ای است و به نظرم بازیکنان ما باتوجه به زحمتی که در اردوها می‌کشند، قهرمانی جهان هم برایشان کوچک است. هر 8 تکواندوکار ما شانس مدال دارند. این بازیکنان فعل خواستن را به خوبی صرف کرده اند و شایسته هستند. نام تیمم را شگفتی‌سازان می گذارم.

در این دوره از مسابقات جهانی، نحوه برگزاری رقابت‌ها تغییر کرده است. بطوریکه بازیکنان در یک روز تا مرحله مقدماتی مبارزه خواهند کرد و فردا آن روز رقابتهای فینال را برگزار می‌کنند. سرمربی تیم ملی تکواندو در خصوص تغییر در نحوه برگزاری مسابقات افزود: این شرایط تنها برای ایران نیست و برای همه کشورها این شرایط موجود است. بازیکنان ما مشکلی در این خصوص نخواهند داشت چراکه نحوه تمرینات همراستا با این تغییر، تعریف شده است.

مقانلو در پاسخ به این سوال که بغیر از ایران چه کشورهایی شانس حضور بر روی سکوی جهانی را دارند؟ اذعان داشت: روسیه، کره جنوبی، آلمان، اسپانیا، مکزیک و انگلیس نفرات خوبی را در اختیار دارند که به نظرم می‌توانند مدال‌های خوبی را بدست آورند.

وی با اشاره به حضور تیم ملی تکواندوی آلمان در ایران، گفت: به نظرم آلمانی‌ها بسیار باهوش عمل کردند و در بهترین زمان ممکن به ایران آمدند و سود بردند. آنها تیم بکدست و خوبی داشتند و امیدوارم بتوانند در این رقابتها نتیجه مطلوبی را کسب کنند.

سرمربی تیم ملی تکواندو در خصوص دیگر تکواندوکاران حاضر در اردوی تیم ملی که به همراه تیم عازم مسابقات جهانی نشده اند، گفت: در نظر داریم تا بازیکنان داخل اردو همسو با دیگر تکواندوکاران رنکینگ دار، پیش روند و آنها هم امتیازات لازم را جمع آوری کنند. هدف و نگاه ما تنها نباید به المپیک 2016 باشد و باید برای المپیک های بعدی نیز پشتوانه سازی کرد. نفراتی که با ما به مسابقات جهانی نیامدند، تا زمان بازگشت ما از روسیه، تمریناتشان را طبق برنامه پیگیری خواهند کرد. از شنبه (دوم خردادماه) نیز دوباره تمریناتشان را در خانه تکواندو آغاز می‌کنند تا نهم و دهم خردادماه در رقابت‌های اتریش (G1) مبارزه کنند.

مقانلو در پاسخ به این سوال که چه زمان نفرات جدیدی به اردوهای تیم ملی اضافه خواهند شد؟ گفت: تا مسابقات فینال گرندپریکس و جام جهانی ما با همین 16 نفر ادامه خواهیم داد و بعد از آن و برای حضور در رقابتهای پیش رو با برگزاری مسابقات انتخابی نفرات جدیدی به جمع ما ملحق می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خوشحالم که در مجموعه‌ای مشغول به کار هستم که بازیکنانش برای ارتقا و بالا بردن پرچم کشورشان از تمام زندگی‌شان گذشته اند و از جان و دل تمرین می کنند. امیدوارم بتوانیم در مسابقات جهانی بهترین نتیجه را کسب کنیم و بازهم دل مردم عزیزمان را شاد کنیم.

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۲:۴۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.