رئیس فدراسیون جودو در نشست خبری: توان کسب 3 سهمیه المپیک 2016 داریم

رئیس فدراسیون جودو در نشست خبری: توان کسب 3 سهمیه المپیک 2016 داریم
رییس فدراسیون جودو با تاکید براینکه هم اکنون حضور یک جودوکار ایران در المپیک 2016 قطعی شده است، گفت: با توجه به شرایط موجود و برنامه های طراحی شده، 2 سهمیه دیگر برای حضور در این رویداد مهم را به دست می آوریم.

محمد علی رستگار به اتفاق آرش میر اسماعیلی و مجید زارعیان سرمربی تیم ملی جودو در نشست خبری جودو ضمن بررسی وضعیت فعلی جودو به ستئولانت خبتنگاران پاسخ دادند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛محمدعلی رستگار در نشست خبری فدراسیون جودو اظهار کرد: دو هفته آینده مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا در کویت برگزار می شود و در جریان این رقابت ها مجمع اتحادیه آسیا نیز برپا خواهد شد.
رستگار ادامه داد: هم اکنون محمددرخشان و رضا نصیرن‍ژاد، ایرانی های حاضر در اتحادیه جودوی آسیا هستند که عبیدالعنزی رییس اتحادیه آسیا اعلام کرد که در دوره جدید به هر کشور تنها یک سهمیه برای حضور در کرسی های آسیایی خواهد داد.
وی افزود: در همین راستا محمددرخشان را همچون گذشته برای ریاست کمیته آموزش اتحادیه آسیا معرفی کردیم که مورد موافقت قرار گرفت و ایشان دوباره در همین سمت فعالیت می کند.
رییس فدراسیون ایران گفت: هم اکنون عبیدالعنزی از کویت رییس اتحادیه، ماکیش کومار از هند دبیرکل و حانمی از امارات خزانه دار بوده و برای مجمع جدید نیز تنها آنان نامزد شده اند که به طور اتوماتیک دوباره ابقاء خواهند شد.
رستگار در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد تیم ملی بزرگسالان ایران در سال های اخیر با توجه به هزینه های انجام شده رضایت دارد؟ توضیح داد: به عنوان رییس فدراسیون تمام تلاشم را برای آماده سازی مطلوب این تیم به کار بسته ام و با وجود مشکلات مالی متعدد در بهترین اردوها و مسابقات حضور یافتیم.
وی گفت: با همین بضاعت کمی که در تیم ملی بزرگسالان موجود است چند مدال از مسابقات جایزه بزرگ از سوی جواد محجوب، امیر قاسمی نژاد و سعید مولایی به دست آمد و تلاش می کنیم روند مدال آوری ها بهبود یابد.
رییس فدراسیون جودو در پاسخ به سوالی که آیا به ملی پوشان حقوق و مزایا تعلق می گیرد اظهار داشت: در این مدت براساس جایگاه و حضور نفرات در اردوها به آنان حقوق پرداخت شد.
وی در خصوص اینکه شنیده می شود رشته کوراش از فدراسیون جودو جدا خواهد شد؟ گفت: اصلا چنین موضوعی صحت ندارد. کوراش در فدراسیون جودو به جایگاه رفیع در آسیا و جهان رسید و حالا که در آستانه حضور رسمی در بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا قرار دارد با اهمیت بیشتری برنامه های آنرا دنبال می کنیم.
همچنین  آرش میراسماعیلی در پاسخ به این سوال که چرا فدراسیون جودو خبر دوپینگی بودن 2 ورزشکار خود را اعلام نکرده است، اظهار کرد: ابتدا باید بگویم که به تناوب در مسابقات کشوری، انتخابی، لیگ و اردوها از ورزشکاران تست می گیریم تا خدایی نکرده ورزشکاری که از مواد نیروزا استفاده می کند را به مسابقات بین المللی اعزام نکنیم.
وی افزود: هم اکنون دو جودوکار به نام های ملک محمدی و خدامرادی از سوی ستاد مبارزه با دوپینگ با محرومیت روبرو شده اند. به این دلیل نام آنان را اعلام نکردیم که آنان 18 سال سن دارند و نمی خواستیم دوران قهرمانی این نوجوانان به خاطر یک اشتباه تمام شود.
میراسماعیلی ادامه داد: ملک محمدی درمسابقات انتخابی تیم ملی از آزمایش دوپینگ ممانعت کرد و 6 ماه محروم شد. خدامرادی نیز بیش از یک سال قبل تست دوپینگش مثبت شد و چند ماه بیشتر از محرومیت وی باقی نمانده است.
وی با اشاره به برنامه های معتدد فدراسیون جودو در سال جاری گفت: مسابقات جهانی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان، آسیایی بزرگسالان و رقابت های انتخابی المپیک را در پیش داریم.
وی در خصوص استفاده از مربیان خارجی در تیم های پایه ایران، گفت: هنوزهم معتقدم باید در رده های سنی از مربیان خارجی بهره بگیریم و هم اکنون نیز دو مربی اهل کره شمالی حاضر در ایران به تیم های نوجوانان و جوانان نیز کمک می کنند.
نایب رییس فدراسیون جودو در مورد شرایط جواد محجوب گفت:اواستعداد خوبی داردومعتقدم که باید تمرکز بیشتری درتیم ملی جودو داشته باشد.
وی افزود: محجوب با حضور در مسابقات چوخه درآمد خوبی داشت، اما در فدراسیون مقرر شد 3 جودوکاری که برای کسب سهمیه المپیک تلاش می کنند از نظر مالی تامین شوند تا دغدغه ای نداشته باشند.

۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۵:۵۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.