توافق وادا با یک سازمان مردم نهاد؛6میلیون دلار صرف تحقیقات ضد دوپینگ می شود

توافق وادا با یک سازمان مردم نهاد؛6میلیون دلار صرف تحقیقات ضد دوپینگ می شود
آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ(وادا) و سازمان همکاری برای رقابت پاک PCC با صدور بیانیه ای از آغاز تحقیقاتی ضد دوپینگ مشترک خبر دادند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون پزشکی ورزشی، این مشارکت در برگیرنده ایجاد یک بودجه تحقیقاتی دو سویه به مبلغ 6 میلیون دلار آمریکا توسط هر دو سازمان است که یک و نیم میلیون دلار از این بودجه توسط کمیته بین الملل المپیک به عنوان بخشی از این بودجه تحقیقاتی ضد دوپینگ وادا – IOC تطابق داده خواهد شد.

میشل پرلموتر رئیس اجرایی PCC در این باره گفت: این مشارکت ما را قادر خواهد کردتا از تحقیقات با کیفیت بالای ضد دوپینگ بین المللی حمایت کنیم و نتایج آن تحقیق در آزمایشگاههای تایید شده وادا اجرا شود..این یک برد بزرگ برای اعضای سازمان مشارکت و همکاری برای رقابت پاک PCC و برای محققان ما است.

همچنین دیوید هومن دبیر کل وادا ، اعلام کرد: تحقیق برای تلاش های ضد دوپینگ که توسط همکاران ما در تمام دنیا صورت گرفته محوری و اساسی باقی می ماند .وادا خرسند است تا با این سازمان PCC همکاری کند تا حقوق ورزشکاران پاک حفظ گردد تا از شایستگی و اقتدار ورزش حمایت گردد.

بر اساس این گزارش، از سال 2008، PCC بیش از 12 میلیون دلار آمریکا جایزه برای اقدامات و تحقیقات ضد دوپینگ خود اختصاص داده است از سال 2008 این بودجه به میزان 10 هزار دلار تا 400 هزار دلار آمریکا بوده که بسته به ماهیت پروژه و احتیاجات تقسیم بندی می شود. همچنین از سال 2001 وادا بیش از 60 میلیون دلار بودجه در حوزه علمی و تحقیقات علمی – اجتماعی افزایش داده است.

علاوه بر این وادا در پی افزایش تحقیقات اعطایی برای کسب این شیوه ای کشف پیشرفته و جدید برای داروها و مواد ممنوعه همراه با مطالعه و پژوهش برای آشکار کردن تهدیدات و خطرات دوپینگ کردن همچون دوپینگ ژنی است.

یادآور می شود، PCC یک سازمان مردم نهاد است که از سال 2008 توسط کمیته المپیک آمریکا ،آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا و لیگ بزرگ بیس بال تاسیس شد.این سازمان در پی حفظ اقتدار و شایستگی ورزش و سلامت همگانی است و این کارها را با تشویق و حمایت از محقیقن برتر و ابداع گذاران در مسیر توسعه و تحقیقات ضد دوپینگ انجام می دهد.

۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۹:۰۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.