مصوبات نشست هیئت اجرایی از زبان دبیرکل؛پاداش یکصد میلیون ریالی برای ورزشکاران و کادر فنی در ازای کسب سهمیه/دسته بندی رشته های المپیکی در قالب 5 گروه

مصوبات نشست هیئت اجرایی از زبان دبیرکل؛پاداش یکصد میلیون ریالی برای ورزشکاران و کادر فنی در ازای کسب سهمیه/دسته بندی رشته های المپیکی در قالب 5 گروه
دبیرکل کمیته ملی المپیک صبح امروز در پایان نشست هیئت اجرایی از مشخص شدن میزان پاداش ورزشکاران و کادر فنی آنان در صورت کسب سهمیه 2016 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ شاهرخ شهنازی دبیرکل و سخنگوی کمیته ملی المپیک کشورمان در پایان بیست و پنجمین نشست اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیکاظهار داشت: بیشتر مباحث جلسه ی امروز به آماده سازی کاروان اعزامی به بازیهای المپیک 2016 ریودوژانیرو اختصاص داشت که در این خصوص مصوبات خوبی داشتیم. در اولین بحث مقرر شد رشته های کاندیدای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک 2016  در قالب 5 گروه قرار گیرند که به شرح زیر می باشند:

گروه اول: رشته هایی که به طور قطع دارای کسب مدال هستند.
گروه دوم: رشته هایی که امید به کسب مدال دارند.
گروه سوم: رشته هایی که صرفاً کسب سهمیه خواهند کرد.
گروه چهارم: رشته هایی که امید به کسب سهمیه دارند.
گروه پنجم: رشته هایی که بدون شانس کسب سهمیه هستند.

وی ادامه داد: بدین ترتیب مقرر شد در اینده نزدیک و پس از بررسی کارشناسی و طرح مجدد موضوع در نشست هیئت اجرایی و همچنین ستاد عالی بازی های المپیک ریودوژانیرو؛ رشته های گروه های پنجگانه مشخص شوند که مبنای تصمیم گیری نهایی خواهند بود.

شهنازی یاد آور شد: دستور جلسه ی بعدی تعیین میزان مبالغ پاداش کسب سهمیه اعطایی به ورزشکاران و کادر فنی و سرپرستی بود که در این زمینه نیز تصمیمات ذیل گرفته شد:

1-مبلغ یکصد میلیون ریال به هر ورزشکار در رشته انفرادی که موفق به کسب سهمیه شود اعطاء می گردد.
2-مبلغ یکصد میلیون ریال به ازای هر سهمیه انفرادی به کادر فنی و سرپرستی اختصاص می یابد که به تشخیص رئیس فدراسیون مربوطه بین نفرات توزیع می گردد.
3-در رشته های تیمی معادل 50% مبالغ فوق به ورزشکاران و کادر فنی و سرپرستی تعلق خواهد گرفت.(به طور مثال در یک رشته تیمی 12 نفره هر وقت آن تیم موفق به کسب سهمیه المپیک گردد به هر ورزشکار 5 میلیون تومان و برای کادر فنی نیز در مجموع 60 میلیون تومان در نظر گرفته خواهد شد).

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پایان با اشاره به بررسی پیش نویس اساسنامه فدراسیون های ورزشی در نشست فوق اظهار داشت: طبق دستور جلسه، بررسی پیش نویس اساسنامه در دستور کار قرار گرفت که پس از بررسی اجمالی کلیات آن مورد تائید اعضا قرار نگرفت و مقرر شد جزئیات آن در کارگروه تخصصی هیئت اجرایی مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. سپس جمع بندی با نظرات تخصصی به منظور هماهنگی هر چه بیشتر، طی جلسه ی مشترک با وزارت ورزش و جوانان به بحث و بررسی گذاشته شود تا ان شاالله اساسنامه جامع و کامل برای گذراندن مراحل قانونی و اخذ مصوبات مراجع ذیربط ارائه گردد.

۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۰:۵۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.