دیدار رئیس فدراسیون جهانی ورزش برای همه با رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک؛علی آبادی:اهتمام دولت گسترش ورزش همگانی است/افشارزاده: در حد توانمان از گسترش ورزش همگانی حمایت می کنیم /عبدالرحیم:ایران خانه دوم من است

دیدار رئیس فدراسیون جهانی ورزش برای همه با رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک؛علی آبادی:اهتمام دولت گسترش ورزش همگانی است/افشارزاده: در حد توانمان از گسترش ورزش همگانی حمایت می کنیم /عبدالرحیم:ایران خانه
صبح امروز رئیس فدراسیون جهانی ورزش برای همه با حضور در کمیته ملی المپیک ایران دیداری با مهندس علی آبادی رئیس و بهرام افشار زاده دبیر کل کمیته ملی المپیک داشت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در ابتدای این نشست  مهندس علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک ضمن اشاره به زحمات شهرداری در توجه به ورزش همگانی گفت : شهرداری تهران و در راس آن سردار آجرلو در این زمینه خلاقیت های خوبی از خود نشان داده و خوشبختانه با پیگیری مناسب امور امروز شاهدیم که اکثر شهروندان تهرانی در حال ورزش آنهم در مکان های عمومی و بصورت صد در صد رایگان هستند.
وی ادامه داد: باید در کل کشور برای گسترش ورزش همگانی حمایتهای لازم صورت گیرد که البته در این مورد سازمان تربیت بدنی در معاونت ورزش همگانی نیز فعالیت های ارزشمندی را انجام داده و می دهد.
هدف دولت و مجموعه سازمان تربیت بدنی هم از گسترش فضاهای ورزش طی سالهای اخیر افزایش گرایش مردم به بعد همگانی آن بوده و امید می رود تا با پیگیری خوب سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک شاهد این باشیم که روزی ورزش در تمام سطوح به خود مردم واگذار گردد.
رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد:دولت هیچگاه به رغم مشکلات بودجه ای در امر ورزش کوتاهی نکرده و امید می رود با فعالیت دیگر سازمانها و نهادها همچون شهرداری ها شاهد گرایش روز افزون مردم به ورزش همگانی با توجه به پتانسیل بالایی که داریم باشیم و حضور رئیس فدراسیون جهانی در ایران خود حکایت از موفقیت در این عرصه و فعالیت های خوب انجام شده در این زمینه می باشد که جا دارد از زحمات همه عوامل دست اندر کار در گسترش ورزش همگانی بخصوص شهرداری تهران و شخص سردار آجرلو که از نیروهای ورزشی و ارزشی کشور می باشند تشکر کنم.
در ادامه افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک ضمن خوشامد گویی به عیسی عبدالرحیم رئیس فدراسیون جهانی ورزش های همگانی اظهارداشت: بسیار خوشحالم که ریاست فدراسوین جهانی ورزش برای همه در دست مدیرانی مسلمان و همسایه است. روابط ورزشی ایران و کشور مسلمان بحرین در طول تاریخ در سطح مطلوبی بوده و مطمئنا این روابط حسنه می تواند زمینه ساز همکاری بیشتر در بسیاری موارد دیگر نیز باشد.
وی ادامه داد: در ابعاد ورزش همگانی  نیز باید اذعان کنم که از سوی شهرداری تهران شاهد خدمات ارزنده ای در این زمینه بوده ایم که مطمئنا بررسی اقدامات خوب صورت گرفته در طول چند سال اخیر توسط سردار آجرلو گویای این واقعیت است که علم، تجربه و پتانسیل لازم در مجموعه این مدیر توانا وجود دارد و مطمئنا می توان با محوریت این مدیران ارزشی حرکتهای شایسته ای را در تمام کشور و قاره برداشت.
وی خطاب به رئیس فدراسوین جهانی گفت:حضور شما به عنوان رئیس فدراسیون جهانی ورزش های همگانی برای ما بسیار حائز اهمیت است و با ارتباط خوبی که بعنوان دبیر کل کمیته و عضو شواری المپیک آسیا با شیخ احمد و دیگر اعضای کمیته المپیک کشورهای اسلامی داریم این قول را می دهم که برای توسعه ورزش همگانی در حد توانمان تلاش کنیم. مطمئنا توجه به این مسئله تمامی آحاد جامعه از کودک تا سالخوردگان را شامل می شود که به همین خاطر همه مدیران و مسئولان حامی آن خواهند بود. به عینه در کشورهای متعدد خارجی شاهد حضور گسترده عموم مردم در ورزش همگانی بوده ام و امیدوارم این امر با حمایت خوب شما از سردار آجرلو در سایر کشورهای آسیایی و بخصوص بین جوامع اسلامی نیز گسترش یابد.
افشار زاده تصریح کرده:به امید خدا با حمایت شما و پتانسیلی که در کشورمان وجود دارد کنفدراسیون ورزش همگانی رادرتهران فعال کرده و حتی حاضریم در محل ساختمان جدید کمیته میزبانی اولین اجلاس اعضای  آن را برعهده بگیریم.
سپس عیسی عبدالرحیم رئیس فدراسیون جهانی ورزش برای همه که به اتفاق احمد عاشور مشاور فدراسیون جهانی به ایران سفر کرده بود ضمن ابراز خوشحالی از سفر به تهران گفت:ایران خانه دوم من است و بسیار خوشحالم که در طی این مدت شهرداری تهران و شخص آجرلو تلاشهای بسیاری در همگانی کردن ورزش در پایتخت این کشور اسلامی کشیدند و به عنوان دو کشور مسلمان باید روابط تنگاتنگی در این زمینه داشته و از تجریبات خود در این زمینه کمال استفاده را ببریم چرا که ورزش همگانی باعث ارتقا سلامت جامعه از کودک تا افراد پیر و سالخورده خواهد شد.
عبدالرحیم تصریح کرد:به شخصه معتقدم گسترش ورزش همگانی جدای از افزایش سلامتی افراد یک جامعه باعث افزایش دوستی ها خواهد شد و اصلا نفس برگزاری بازیهای المپیک همان افزایش توجه به ورزش بوده چرا که خداوند به همه کشورها منابع طبیعی همچون کوه، بیابان، دشت ،صحرا و جنگل ودریا داده اما باید برای استفاده از آنها جهت افزایش ورزش همگانی برنامه داشت و همین توجه به گسترش  ورزش است که  IOC نخستین دوره بازیهای نوجوانان المپیک را می خواهد برگزار کند.
رئیس فدراسیون جهانی ورزش های همگانی در پایان خاطر نشان کرد:متاسفانه با گسترش بازیهای الکترونیکی ،کودکان و نوجوانان کمتر به ورزش با فعالیت تمامی اعضای بدنی می پردازند ولی با برگزاری المپیک در رده نوجوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان شاهدیم که IOCنیز بنوعی تاکید بر گسترش ورزش  در تمامی سطوح دارد.
مصطفی آجرلو رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران نیز ضمن اشاره به کارکرد شهرداری در گسترش ورزش همگانی تصریح کرد:امروزه بیش از 4500 تیم ورزشی مختلف در سراسر تهران در قالب تیمهای محلات در رشته های مختلف همچون کشتی، جودو، کاراته، تکواندو، فوتبال والیبال و ...در حال فعالیت هستند بطوریکه در حرکتی فراتر نه فقط نوجوانان و جوانان بلکه تمام خانوده ها درگیر ورزش همگانی در محلات محل سکونت خود هستند.
وی ادامه داد:در حال حاضر بیش از 1400 پارک در تهران وجود دارد که بیش از هزار تای آن مجهز به تجهیزات ورزشی شدند این امر باعث گردید تا تمامی اقشار جامعه همچون بانوان و بازنشسته ها بتواند بجای نشستن در پارک ورزش کنند و با بازدید از پارک ورزش های مختلف جهان طرح احداث این مجموعه ها را نیز در دستور کار قرار دادیم.

۲۶ مهر ۱۳۸۸ ۱۴:۲۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.