رقابت های بین المللی کشتی جام فدراسیون آذربایجان؛یک مدال نقره و یک برنز حاصل کار فرنگی کاران جوان

رقابت های بین المللی کشتی جام فدراسیون آذربایجان؛یک مدال نقره و یک برنز حاصل کار فرنگی کاران جوان
رقابت های کشتی فرنگی مسابقات جام فدراسیون آذربایجان دیروز(جمعه) در شهر باکو برگزار شد و محمدرضا آقانیا در وزن 55 کیلوگرم صاحب مدال نقره و مهدی فلاح در وزن 84 کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند و کیوان رضایی و محمد بیرانوند در اوزان 74 و 96 کیلوگرم نیز پنجم شدند.

 
 
به گزارش روابط عمومی  کمیته ملی المپیک  و به نقل از سایت فدراسیون کشتی، رقابت های بین المللی کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان و جوانان جام فدراسیون آذربایجان از دیروز در شهر باکو آذربایجان در حال برگزاری است.

رقابت های کشتی  فرنگی جوانان این پیکارها دیروز (جمعه) با حضور 104 کشتی گیر از کشورهای آذربایجان، ایران، گرجستان، مجارستان، قرقیزستان، اوکراین، ترکیه و اسلواکی در سالن 10 هزار نفری حیدر علی اف برگزار شد.

نتایج فرنگی کاران جوان کشورمان پس از برگزاری مسابقات مقدماتی به شرح زیر است:

در وزن 55 کیلوگرم محمدرضا آقانیا یکی از سه نماینده کشورمان در این وزن در دور نخست مسعود آدینه وند دیگر نماینده کشورمان که با صلاحدید کادر فنی در یک وزن بالاتر کشتی می گرفت را شکست داد، وی در دور بعد چگاشویلی از گرجستان را با نتیجه 12 بر یک مغلوب کرد و به دیدار نیمه نهایی راه یافت آقا نیا در این دیدار نیز با نتیجه 12 بر صفر نوروز بیک ترکیبایف از قرقیزستان را شکست داد و راهی دیدار فینال شد اما در دیدار فینال با نتیجه 12 بر صفر مغلوب تبریز یوسیف زاده از آذربایجان شد و به مدال نقره رسید. آدینه وند نیز به حضور آقانیا در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت اما در این گروه نیز با نتیجه 14 بر 3 مغلوب کشتی گیر گرجستانی شد و از دور رقابت ها کنار رفت. رضا خدری دیگر نماینده کشورمان در این وزن در دور اول با نتیجه 8 بر یک لولی زولتان از اسلواکی را برد اما در دور دوم 8 بر 5 مغلوب نوروز بک ترکیبایف از قرقییستان شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 74 کیلوگرم کیوان رضایی در دور نخست در حالی که 10 بر 4 از اسن آسانوف از قرقیزستان عقب بود 12 بر 10 از وی پیش افتاد و در پایان نیز با ضربه فنی وی را شکست داد، رضایی در دور دوم نیز در حالی که 6 بر صفر از سانان میرزایف کشتی گیر آذربایجانی عقب بود در نهایت توانست با نتیجه 10 بر 8 وی را نیز مغلوب کند، وی اما در نیمه نهایی با نتیجه 12 بر 7 مغلوب حریف ترک شد و راهی دیدار رده بندی شد. رضایی در این دیدار با نتیجه 4 بر یک مغلوب شمیستان گولویاده از آذربایجان شد و به عنوان پنجم رسید.

در وزن 84 کیلوگرم مهدی فلاح در دور نخست روستن رحمت اله یف از قرقیزستان را 3 بر صفر شکست داد اما در دور دوم با نتیجه 3 بر یک مقابل اسلام عباس اف از آذربایجان شکست خورد، فلاح با حضور عباس اف در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت و در این گروه با شکست 6 بر 2 دیگر کشتی گیر آذربایجانی به دیدار رده بندی راه یافت. فلاح در دیدار رده بندی نیز با نتیجه 4 بر یک نیکا گاواشلی از گرجستان را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 96 کیلوگرم محمد بیرانوند در دور اول 8 بر یک افشین پناهی را دیگر نماینده کشورمان در این وزن را مغلوب کرد اما در دور دوم به اورخان نوریف از آذربایجان باخت و راهی دیدار رده بندی شد. وی در دیدار رده بندی در حالی که 6 بر یک از حریف خود عقب بود با ضربه فنی شکست خورد و پنجم شد. با شکست بیرانوند در مرحله نیمه نهایی، پناهی نیز از دور رقابت ها کنار رفت.

 تیم ایران با توجه به حضور آدینه وند در وزن بالاتر در وزن 50 کیلوگرم نماینده نداشت و در وزن 60 کیلوگرم نیز محمد مراد الیاسی در دور نخست با شکست 8 بر صفر مقابل رحمانوف آذربایجانی و با توجه به شکست این کشتی گیر در دورهای بعد از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 66 کیلورگم عرفان سعادتی فر در دور اول با نتیجه 3 بر صفر المار نوالیف از اوکراین را مغلوب کرد اما در دور دوم با نتیجه 6 بر 2 مقابل نماز رستم اف از آذربایجان شکست خورد و با توجه به شکست این آذری در دورهای بعد، سعادتی فر نیز از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 120 کیلوگرم نیز پوریا عباسی در دور اول برابر امره مویان از ترکیه در حالی که 2 بر 2 مساوی بود با ضربه فنی مغلوب شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در پایان این رقابت ها تیم آذربایجان با 4 مدال طلا، یک نقره و دو برنز قهرمانی شد و تیم های گرجستان با کسب سه طلا و پنج برنز و ترکیه با کسب یک طلا، دو نقره و سه برنز دوم و سوم شدند.
تیم ایران نیز با یک نقره، یک برنز و دو عنوان پنجمی چهارم شد.

 

۲۹ فروردین ۱۳۹۴ ۰۹:۰۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.