اولین دوره مسابقات آسیایی نونهالان – چین تایپه؛دختران و پسران تکواندو ایران مقتدرانه قهرمان آسیا شدند

اولین دوره مسابقات آسیایی نونهالان – چین تایپه؛دختران و پسران تکواندو ایران مقتدرانه قهرمان آسیا شدند
نمایندگان تکواندو کشورمان با کسب 12 مدال طلا و 4 نقره و در مجموع با 16 مدال عنوان قهرمانی نخستین دوره مسابقات تکواندو نونهالان آسیا را در دو بخش دختران و پسران از آن خود کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، اولین دوره مسابقات آسیایی رده سنی نونهالان با حضور 127 تکواندوکار از 17 کشور برونئی، چین تایپه، هنگ کنگ، هند، ایران، قزاقستان، کره‌جنوبی، عربستان، لبنان، ماکائو، مغولستان، فلسطین، فیلیپین، سنگاپور، امارات، ازبکستان و ویتنام ، از روز چهارشنبه (26 فروردین) به میزبانی چین تایپه و در سالن "دانشگاه تایپه" انجام پذیرفت. این رقابتها که به مدت 2 روز پیگیری شد، امروز (پنج شنبه) به پایان رسید و تیم ملی ایران در هر دو بخش دختران و پسران بر سکوی قهرمانی ایستاد.
تیم ملی ایران که در این رقابتها با 10 تکواندوکار دختر و 10 تکواندوکار پسر حضور داشت. در بخش دختران موفق به کسب 7 مدال طلا و یک نقره شد و با 74 امتیاز مقتدرانه بر سکوی قهرمانی ایستاد.
تیم فیلیپین با یک طلا، دو نقره و یک برنز و کسب 29 امتیاز نایب قهرمان شد و قزاقستان با 29 امتیاز و کسب یک مدال طلا ، یک نقره و 5 برنز توانست عنوان سوم آسیا را به خود اختصاص دهد.چین تایپه (2نقره، 6برنز و 29 امتیاز) و ویتنام (1یک طلا،یک نقره و 19 امتیاز) به ترتیب در رده های چهارم و پنجم قرار گرفتند.
همچنین از سوی کمیته برگزاری مسابقات مهرو کمرانی به عنوان بهترین مربی و مهلا مومن زاده بهترین تکواندو کار آسیا معرفی شدند.

در شیاپچانگ چین تایپه تکواندو آسیا هم مقهور توان تکنیکی و تاکتیکی تیم ملی تکواندو پسران کشورمان شد. در این مسابقات تیم تکواندو پسران ایران با کسب 5 مدال طلا و 3 نقره و 72 امتیاز، به عنوان قهرمان مطلق این رده معرفی شد. تیم کره جنوبی نیز با 48 امتیاز و کسب 3 مدال طلا و 2 نقره نایب قهرمان شد و قزاقستان با 1 مدال نقره ، 8 برنز و 31 امتیاز به عنوان سومی رسید.
همچنین فیلیپین با یک طلا ، یک نقره و یک برنز (28 امتیاز) و چین تایپه با یک طلا ، یک نقره و یک برنز (23 امتیاز) به ترتیب در جایگاه چهارم و پنجم قرار گرفتند.
همچنین از سوی کمیته برگزاری مسابقات حسینعلی نعیمی به عنوان بهترین مربی و عرفان مرادی بهترین تکواندو کار آسیا معرفی شدند.

۲۷ فروردین ۱۳۹۴ ۱۸:۵۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.