همکاری IOC و IFSI در حمایت از ورزشکاران پاک

همکاری IOC و IFSI در حمایت از ورزشکاران پاک
کمیته بین المللی المپیک و انجمن بین المللی تمامیت ورزشی با برگزاری جلسه ای مشترک برای حمایت از ورزشکاران پاک، برنامه ها و راهکارهای اجرایی در این زمینه را مرور کردند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ یکی از بندهای برنامه اصلاحی 2020 با دیدار اعضا انجمن بین المللی تمامیت ورزشی (IFSI) از مقر کمیته بین المللی المپیک (IOC) در لوزان سوئیس وارد فاز اجرایی شد.

همزمان با این جلسه، IOC خط ویژه ای را برای دریافت شکایت های مربوط به مداخله در نتایج مسابقات و سایر تخلفات مربوط به نقض تمامیت ورزشی راه اندازی کرد.
این خط ویژه اینترنتی پذیرای تمام ورزشکاران، مربیان، داوران و عامه مردم است و ناشناس ماندن افراد گزارش دهنده به طور 100 درصد تضمین شده است. بنابراین هر شخصی می تواند احتمال دستکاری در نتایج مسابقات یا نقض قوانین اخلاقی IOC و مسائل مشکوک دیگر در حوزه اخلاق را گزارش دهد.
انجمن بین المللی تمامیت ورزش نیز در راستای کارگروه های مربوط به مبارزه با شرطبندی غیر قانونی در ورزش، اقدامات انجام شده را مرور کرده و برنامه ای برای اقدامات عملی آینده در جهت تقویت و هماهنگی تمام فعالیت های مربوط به حمایت از ورزشکاران پاک و مقابله با فساد در ورزش را ارائه کرد.
این جلسه به ریاست "توماس باخ" رئیس IOC و با حضور نمایندگان دولتی برخی کشورها، شورای اروپا، اینترپل، آژانس های مرتبط با سازمان ملل و چند سازمان دیگر برگزار شد.
مصوبات اصلی IFSI در 3 محور اصلی زیر خلاصه می شود:
1-آموزش و ارائه اطلاعات
2- مطالعه و تحقیقات
3-قوانین و مقررات
همچنین بندهای مربوط به حمایت از ورزشکاران پاک در برنامه اصلاحی IOC نیازمند برنامه های آموزشی قوی است. در همین راستا انجمن بین المللی تمامیت ورزشی از برنامه های تشویقی و بازدارنده آموزشی در سطح بین المللی و ملی خبر داد که به تدریج در سطوح محلی نیز بازتولید می شوند. استفاده از چهره های ورزشی برجسته به عنوان الگو یکی از راه های اصلی اجرایی کردن این برنامه ها به شمار می رود.
همچنین در این جلسه بر نقش دولت ها در افزایش آگاهی نیروهای پلیس، دادستان عمومی و دادگستری تاکید شد.

۲۶ فروردین ۱۳۹۴ ۰۹:۲۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.