آشوری: جشنواره کاتا اردیبشهت ماه برگزار می شود

آشوری: جشنواره کاتا اردیبشهت ماه برگزار می شود
دبیر فدراسیون کاراته گفت: برای اهمیت دادن بیشتر به بخش کاتا و با در نظر گرفتن فضای بهتر و فرصت مناسب تر تصمیم بر این شد تا مسابقات کاتا در زمانی متفاوت تر از کومیته و در اردیبهشت ماه انجام شود.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛محسن آشوری در گفت و گو با سایت فدراسیون کاراته اظهار داشت: بنا داشتیم مسابقات کاتا را همزمان با رقابتهای کومیته سال گذشته برگزار کنیم اما برای اینکه جایگاه کاتا در کشور حفظ شده و استعداها شناسایی شود زمان برگزاری این پیکارها به 24 و 25 اردیبهشت ماه موکول شد.

وی افزود: این رقابتها در تمام رده های سنی(نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان) در دو بخش مردان و زنان و در قالب جشنواره کاتا برگزار می شود. مسابقات رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در دو بخش تیمی و انفرادی و رقابتهای امید تنها در بخش انفرادی خواهد بود.

آشوری با تاکید بر اینکه این دوره از پیکارها با ادوار گذشته برگزاری مسابقات متفاوت خواهد بود و به گونه دیگری پیش بینی شده است، گفت: در کاتای انفرادی کاتاروها تا مرحله یک هشتم به صورت امتیازی و از این مرحله به بعد به صورت پرچمی امتیاز کسب می کنند و در کاتای تیمی امتیازات داوری تا مرحله یک چهارم امتیازی و سپس به صورت پرچمی محاسبه خواهد شد.

وی ادامه داد: در کاتای انفرادی و در دور مقدماتی 3 مرحله کاتا اجرا می شود که کاتاروها می توانند یک کاتا را در قسمت پرچمی استفاده کنند.

دبیر فدراسیون کاراته در مورد اینکه آیا سهمیه ای برای استانها و تعداد نفرات شرکت کننده در مسابقات در نظر گرفته شده یا خیر، گفت: این پیکارها به صورت آزاد اعلام شده و سهمیه ای برای استانها در نظر نگرفته ایم.

آشوری ادامه داد: کاتاروها باید از طریق هیات استانی ثبت نام شوند و کاراته کارت را هم پیش از حضور در مسابقات دریافت کرده باشند.

وی در خصوص مکان برگزاری مسابقات، گفت: با توجه به اینکه حضور در مسابقات آزاد اعلام شده، تعداد شرکت کنندگان برای ما مشخص نیست. تعدادی از استانها داوطلب برگزاری مسابقات هستند که با مشخص شدن تعداد نفرات و بررسی ظرفیت استانها، مکان برگزاری رقابتها را مشخص می کنیم.

دبیر فدراسیون کاراته تصریح کرد: استانها تا 13 اردیبشهت ماه فرصت دارند تا اسامی شرکت کنندگان خود را به فدراسیون اعلام کنند.

آشوری در مورد اینکه آیا حضور کاتاروهای تیم ملی در این مسابقات اجباری است یا خیر، گفت: خیر اجباری نیست. اما من علامقمند هستم که نفرات تیم ملی هم در این پیکارها شرکت کنند چرا که حضور این افراد شکوه رقابتها را افزایش می دهد.

۲۳ فروردین ۱۳۹۴ ۱۱:۲۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.